Varashälytin k8???...
Terve
Tossa törmäsin hassuun hommaan, kävelin täällä Tampereella paikalliseen Suzuki myyjälle ja sanoin että busa tarttis pikkasen suojaa. Eli varashälytin.
Myyjä/huoltomies totesi "EI myydä eikä asenneta" WTF
No ketä hemmetti sitten niitä oikeen myy ja keneltä nytten ees sais sitten ns. asiantuntevaa tietoa?
Onko teillä kellään varashälytintä? jos on niin mikä ja kuinka on toiminu?
Tossa törmäsin hassuun hommaan, kävelin täällä Tampereella paikalliseen Suzuki myyjälle ja sanoin että busa tarttis pikkasen suojaa. Eli varashälytin.
Myyjä/huoltomies totesi "EI myydä eikä asenneta" WTF
No ketä hemmetti sitten niitä oikeen myy ja keneltä nytten ees sais sitten ns. asiantuntevaa tietoa?
Onko teillä kellään varashälytintä? jos on niin mikä ja kuinka on toiminu?
Mulla on spyballin hälytin K8:ssa ja hyvin toimii, asennus oli kuulemma V...umainen, kun ei spyballissa ollut asennusohjeita uuteen busaan eli piuhojen värit ei täsmää ja kaveri oli joutunut kaivelemaan sähkökartat jostain netistä että oli saanut tulkattua mikä on mikäkin johto,sanoi että ei kyllä samaan hintaan (100) jonka mulle lupasi tee enää kellekkään jos joku kysyy. Merkkikohtaisilla johtosarjoilla noita on ennen asenneltu mutta gen2 busaan sellaista ei ainakaan silloin (vuosi sitten) ollut saatavilla.
Todella hyvin on toiminut,ei vikahälytyksiä, herkkyyttä saa säädettyä helposti ja muutenkin ylivertainen!
Tällaisia löytyi haulla:
spyball
Edit: Hälyttimen ostin siis itse ja asennutin puolitutulla liikkeessä.
Edited By Jorgos on 1236836306
Todella hyvin on toiminut,ei vikahälytyksiä, herkkyyttä saa säädettyä helposti ja muutenkin ylivertainen!
Tällaisia löytyi haulla:
spyball
Edit: Hälyttimen ostin siis itse ja asennutin puolitutulla liikkeessä.
Edited By Jorgos on 1236836306
Born to be wild...paitsi himas.
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Itse valitsin uusimpaan mopoon Scorpion hälyttimen näistä syistä:
- Hälyttimen nappeja ei tarvitse painella kun pyörälle tullaan, vaan hälytin tunnistaa kaukosäätimen taskusta. Samoin menee päälle kun kävelee pois pyörän läheltä.
- Siihen voi ostaa kaapelin ("connector kit") joka sopii sellaisenaan K8/K9 johtosarjaan
- Hälyttimeen saa lisävarusteena proximity sensorin, eli alkaa ensin varoittamaan jos joku on noin puolen metrin säteellä pyörästä ja sitten jos ei usko varoitusta hälytin menee päälle
- Hälytin toimitetaan aina etähälyttimellä, eli taskussa alkaa värisemään kun hälytys menee päälle useammankin sadan metrin päähän
Maksaa vähän enemmän kuin sen mitä Suomessa yleisesti myydyt hälyttimet, mutta kuten tästä voi lukea niin käytön ja asennuksen helppous sekä varmuus siitä että jonkun tönäistessä mopoa olen heti paikalla ovat asioita josta voi maksakin vähän enemmän.
Tilasin jenkeistä suoraan valmistajalta, tuli muutamassa päivässä:
http://www.scorpioalarms.com/products/motorcycle
Tilatessa kannattaa mainita että: "Please deliver european charger for remote." niin kaukosäätimen lataustöpseli toimii Suomessakin.
Edited By PetriK on 1236967974
- Hälyttimen nappeja ei tarvitse painella kun pyörälle tullaan, vaan hälytin tunnistaa kaukosäätimen taskusta. Samoin menee päälle kun kävelee pois pyörän läheltä.
- Siihen voi ostaa kaapelin ("connector kit") joka sopii sellaisenaan K8/K9 johtosarjaan
- Hälyttimeen saa lisävarusteena proximity sensorin, eli alkaa ensin varoittamaan jos joku on noin puolen metrin säteellä pyörästä ja sitten jos ei usko varoitusta hälytin menee päälle
- Hälytin toimitetaan aina etähälyttimellä, eli taskussa alkaa värisemään kun hälytys menee päälle useammankin sadan metrin päähän
Maksaa vähän enemmän kuin sen mitä Suomessa yleisesti myydyt hälyttimet, mutta kuten tästä voi lukea niin käytön ja asennuksen helppous sekä varmuus siitä että jonkun tönäistessä mopoa olen heti paikalla ovat asioita josta voi maksakin vähän enemmän.
Tilasin jenkeistä suoraan valmistajalta, tuli muutamassa päivässä:
http://www.scorpioalarms.com/products/motorcycle
Tilatessa kannattaa mainita että: "Please deliver european charger for remote." niin kaukosäätimen lataustöpseli toimii Suomessakin.
Edited By PetriK on 1236967974
Mrk kirjoitti:Mitäs toi tuli kaikkiaan maksamaan loppupeleissä? Tullia ei mennyt?
Noissa USA:n tuontitavaroissa hinta on yleensä aika tarkalleen sama Euroina kuin mitä näyttävät hintaa dollareina. Fedxe tai muu vastaava kuljetuspalvelu hoitaa tullauksen ja verot jotka näkyvät loppulaskulla.
Tilasin toisen kaukosäätimen ja immobilizerin jolloin hinta nousi, mutta pelkällä bussin omalla asennuskaapelilla ja proximity sensorilla hinta on noin 400-450.
Tuota immobilizeria ei oikeastaan tarvita kun bussissa on itsessään sellainen.
Edited By PetriK on 1236975718
Itselläni on tuo halvempi Scorpion i600 malli kun tykkään painella nappuloita
Siitä oli jokin tarjous viime keväänä ja silloin sen hankin. Täytyy sanoa että laite on todella hyvä. Aiheuttaa vaan kaameeta stressiä kun täytyy välillä aina katsoa onko yhteys hälyttimeen/pyörään edelleen päällä. Ja voi sitä adrenaliinin määrää kun tuo kake alkaa huutamaan kotona. Sillon mennään ja kovaa.
Tuo lähialuetutka on myös hyvä lisä. Aluetta voi säätää tarpeen mukaan laajemmaksi. Alkaa vaan aika helposti varotukset piippailemaan kun yrittää viereisestä parkkiruudusta nousta autosta tms.
Toimii mulla ainakin parkkikselta yhden matalan talon ja seinien läpi ihan hyvin. Ulkona sain tuolle bussissa istuessani toimintasäteeksi noin 2,5 km.
Hälytyksen ääni on kerrankin riittävä (ihan helvetillinen). Ja asennus todella helppo ja nopea (johtosarjalla).
Siitä oli jokin tarjous viime keväänä ja silloin sen hankin. Täytyy sanoa että laite on todella hyvä. Aiheuttaa vaan kaameeta stressiä kun täytyy välillä aina katsoa onko yhteys hälyttimeen/pyörään edelleen päällä. Ja voi sitä adrenaliinin määrää kun tuo kake alkaa huutamaan kotona. Sillon mennään ja kovaa.
Tuo lähialuetutka on myös hyvä lisä. Aluetta voi säätää tarpeen mukaan laajemmaksi. Alkaa vaan aika helposti varotukset piippailemaan kun yrittää viereisestä parkkiruudusta nousta autosta tms.
Toimii mulla ainakin parkkikselta yhden matalan talon ja seinien läpi ihan hyvin. Ulkona sain tuolle bussissa istuessani toimintasäteeksi noin 2,5 km.
Hälytyksen ääni on kerrankin riittävä (ihan helvetillinen). Ja asennus todella helppo ja nopea (johtosarjalla).
Joo ite päädyin kuitenkin loppuviimeksi ihan valmistajan omaan tarjoamaan hälytimeen.
Kelkkeille tuli hintaa kaikenkaikkiaan 188 ja asennus on no enemmän kuin helppoa, bluki kiinni ja se on siinä tai ainakin näin myyjä kehu, sitten en tiedä mikä todellisuus on kun vehkeen saan kouraan ja olen siinä kaljanikanssa ihmettelemässä että miten se nytten menikään
Edited By Bungler on 1237417237
Kelkkeille tuli hintaa kaikenkaikkiaan 188 ja asennus on no enemmän kuin helppoa, bluki kiinni ja se on siinä tai ainakin näin myyjä kehu, sitten en tiedä mikä todellisuus on kun vehkeen saan kouraan ja olen siinä kaljanikanssa ihmettelemässä että miten se nytten menikään
Edited By Bungler on 1237417237
Scorpion asennuksesta löytyi kaksi huomionarvoista asiaa jotka kannattaa pitää mielessä asennettaessa:
1) Vastaanotinyksikkö joka tunnistaa että pyörän omistaja on lähellä kannattaa asentaa satulan alle. Jos sen laittaa toiseen takaposkeen tunnistaminen pyörän toiselle puolelle aiheuttaa välillä turhan hälytyksen. Kun on satulan alla (siinä poikittaisessa raudassa etusatulan takana) niin tunnistaa hienosti noin metrin päästä missä tahansa pyörän lähellä.
2) Vakiojohtosarjassa oleva liitin joka laitetaan kiinni suzukin omaan johtosarjaan on noin 1mm liian pitkä lukituksen osalta. Tämä saattaa aiheuttaa tärinässä käyntihäiriöitä, joten liitin kannattaa vetää kiinni nipparilla.
Muuten kyllä Scorpio i900 hälytin on ollut todella miellyttävä tuttavuus. Nappeja ei tarvitse painella aktivoimiseksi tai hälyttimen laittamiseksi pois päältä - ja varsinkin tuo että se tunnistaa ultraäänen avulla jos joku tulee "liian lähelle" pyörää ja varoittaa ystävällisesti siirtymään kauemmas on erinomainen ominaisuus - ja aiheutti meikäläiselle monta hymyä kun ihmiset ystävällisesti esim kävivät tutkimaan auki jätettyä tankkilaukkua monacossa. Lisäksi etähälytin joka toimii satojen metrien päällä auttoi siihen että Euroopan reissulla pystyi hyvillä mielin jättämään pyörän hotellin pihalle tietäen että pöydällä alkaa piippaamaan jos joku aikoo luvatta mennä liian lähelle mopoa.
Tässä alla tuosta liittimestä joka kannattaa siis kiinnittää nipparilla. Muutenhan asennus on sellainen että yhtään johtosarjan johtoa ei tarvitse katkaista vaan ainoastaan liittimet kiinni ja hälytin tukevasti kiinni pyörään
1) Vastaanotinyksikkö joka tunnistaa että pyörän omistaja on lähellä kannattaa asentaa satulan alle. Jos sen laittaa toiseen takaposkeen tunnistaminen pyörän toiselle puolelle aiheuttaa välillä turhan hälytyksen. Kun on satulan alla (siinä poikittaisessa raudassa etusatulan takana) niin tunnistaa hienosti noin metrin päästä missä tahansa pyörän lähellä.
2) Vakiojohtosarjassa oleva liitin joka laitetaan kiinni suzukin omaan johtosarjaan on noin 1mm liian pitkä lukituksen osalta. Tämä saattaa aiheuttaa tärinässä käyntihäiriöitä, joten liitin kannattaa vetää kiinni nipparilla.
Muuten kyllä Scorpio i900 hälytin on ollut todella miellyttävä tuttavuus. Nappeja ei tarvitse painella aktivoimiseksi tai hälyttimen laittamiseksi pois päältä - ja varsinkin tuo että se tunnistaa ultraäänen avulla jos joku tulee "liian lähelle" pyörää ja varoittaa ystävällisesti siirtymään kauemmas on erinomainen ominaisuus - ja aiheutti meikäläiselle monta hymyä kun ihmiset ystävällisesti esim kävivät tutkimaan auki jätettyä tankkilaukkua monacossa. Lisäksi etähälytin joka toimii satojen metrien päällä auttoi siihen että Euroopan reissulla pystyi hyvillä mielin jättämään pyörän hotellin pihalle tietäen että pöydällä alkaa piippaamaan jos joku aikoo luvatta mennä liian lähelle mopoa.
Tässä alla tuosta liittimestä joka kannattaa siis kiinnittää nipparilla. Muutenhan asennus on sellainen että yhtään johtosarjan johtoa ei tarvitse katkaista vaan ainoastaan liittimet kiinni ja hälytin tukevasti kiinni pyörään
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
En JAKSANUT alkaa selaamaan manuskaa, joten pikku kysely... Aktivoituu automaattisesti?, onko "tärinä" anturi, eli miten toimii esim. laivalla??? Eli JOS tärinään reagoi, saako kytkettyä laivamatkaksi pois päältä....?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Reagoi myös tärinään - mutta vielä parempi ominaisuus on se, että hälytin tunnistaa ultraäänellä sen jos joku tulee 1m lähemmäs pyörää. Esim reissussa uskalsi jättää repun pyörään kiinni koska jos joku tuli lähelle ensi hälytin antaa muutaman varoituspiippauksen ja jos silloin ei tajua mennä kauemmas niin alkaa isompiääninen hälytys. Ja jos hälytys alkaa niin taskussa alkaa piippaamaan ja värisemään. Jos pyörä tärähtää niin silloinhan on jo myöhäistä...
Tottakai saat pois päältä painamalla napista jos haluat, mutta tärkeämpää on se että ei tarvitse muistaa vaan menee itsestään pois päältä kun kävelet pyörän lähelle ja aktivoituu kun kävelet noin 3-5m päähän pyörästä. Jos laivalla ei halua muistaa tuota napin painallusta niin riittää että jättää etäyksikön satulan alle jolloin hälytin ei mene päälle. Näin tein menomatkalla. Paluumatkalla painoin napista pois päältä.
Tottakai saat pois päältä painamalla napista jos haluat, mutta tärkeämpää on se että ei tarvitse muistaa vaan menee itsestään pois päältä kun kävelet pyörän lähelle ja aktivoituu kun kävelet noin 3-5m päähän pyörästä. Jos laivalla ei halua muistaa tuota napin painallusta niin riittää että jättää etäyksikön satulan alle jolloin hälytin ei mene päälle. Näin tein menomatkalla. Paluumatkalla painoin napista pois päältä.
Bungler kirjoitti:Joo ite päädyin kuitenkin loppuviimeksi ihan valmistajan omaan tarjoamaan hälytimeen.
Kelkkeille tuli hintaa kaikenkaikkiaan 188 ja asennus on no enemmän kuin helppoa, bluki kiinni ja se on siinä tai ainakin näin myyjä kehu, sitten en tiedä mikä todellisuus on kun vehkeen saan kouraan ja olen siinä kaljanikanssa ihmettelemässä että miten se nytten menikään
Onko tuosta häläristä missään lisätietoja? Tuntuu olevan paikallisellekin kauppiaalle mahdoton tehtävä selvittää. Olisi mukava vaihtoehto jos menee vähällä vaivalle pyörän johtoihin kiinni, mutta olisi kiva tietää mitä on mahdollisesti ostamassa...
Antennimokkula taka ja proxysensori etusatulan alle ja takakatteen takaosasta löytyy johtosarjalle paikka, takavilkkujen johdot "yhteisliittimestä" irti ja scorpion johtosarja väliin.
Kuva
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Tässä vielä toinen kuva, jos niistä nyt mitään selvää ottaa?
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Toivottavasti jotain apua.
Edited By Timba on 1250539521
Kuva
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Tässä vielä toinen kuva, jos niistä nyt mitään selvää ottaa?
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Toivottavasti jotain apua.
Edited By Timba on 1250539521
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI