Vaihtoehto tuplakuplalle...

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
106-1184171513

Viesti Kirjoittaja 106-1184171513 »

Sanokaa millaisen pleksin hommaan tuplakuplan tilalle ja mistä, kun olen reilusti yli 190 cm pitkä kaveri ja tuntuu ettei pysty ajaa 100 km/h kovempaa kun tuuli pyörii ja pörisee...
IIGOR

Viesti Kirjoittaja IIGOR »

Kokeileppa ihan vakio pleksillä... Ainkin tälläisellä persjalkaisella 190cm se ei pyöritä kovinkaan pahasti.
Turbo Ku/Mu -09
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

Tai sitten MRA:n touring. Ei käy tuuli vähääkään. Miinuksena apukuskille tuleva pyörre.
busajasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

jarkkov kirjoitti:Sanokaa millaisen pleksin hommaan tuplakuplan tilalle ja mistä, kun olen reilusti yli 190 cm pitkä kaveri ja tuntuu ettei pysty ajaa 100 km/h kovempaa kun tuuli pyörii ja pörisee...

Yhtenä vaihtoehtona voisi olla alkup. plexi ja laminarlip. En tiedä miten toimii busassa mutta VFR:ssä mulla oli tollanen ja oli ihan mainio. Pystyy säätämään jonkun verran joten ei niin kriittinen kuskin pituudelle - taas rataolosuhteisiin voi poistaa..

Ulkonäöllisestihän tuo ei sovi ollenkaan :p

Suomessa noita myy Baehr

PS jos tuplakuplan myyt niin laitappa kuvia näkösälle. Itse metsästelen sopivaa...
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
toimeve
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

roibusa77 kirjoitti:Tai sitten MRA:n touring. Ei käy tuuli vähääkään. Miinuksena apukuskille tuleva pyörre.
...riippunee kuskin pittuuesta; itellä ko pleksi ja kyllä tuuli käy, joskin merkittävästi miellyttävämpi kuin originaalilla, minulle siis. Kuvittelisin, että tuuli ottaa tuohon 190 pitkälle kuin 180 pätkääki riepottaa soppelisti kun ajelee.

Tahtoo siis sanoa, että testaamalla paras hoiella tuo homma omalle kohalle soppeliksi. Siis eiku miitteihin/minimiitteihin ja nätisti pyytämällä varmasti saa kokkeilla.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Jos on Orggis tallella, niin kokeile. Niin tyhmältä ajatukselta kun tuntuukin, niin mulla 185 cm, ei mitään pyörteitä, vaan tasaseen tuuli keventää painoa pois käsiltä . Lisäksi myös kypärämalli vaikuttaa asiaan ja ajoasento. Esim mun kallein ja paras / lämpösin kypärä on kaikkein huonoin ajossa. Schuberth Concept. ??? Eli 2 kpl HJC pottaa oon muotoillut kuumalla lusikalla ja kuulapäävasaralla kuutiopäälleni sopivax, 1 umpi ja 1 edestä aukeava, mutta muotoilu molemmissa sama . Tuolla pitkällä Baanalla kun viimex olin Tanskan reisussa, niin vaikka tuuli niin kroppa pysyi uskomattoman vakaana ja tuli ajettua muutaman kerran mittari tappiinkin. Nyt kun lähen ens viikolla Europa turneelle, niin vakio plexi ja HJC kypärät megeen ! :p Sais vaan ton kelen selän ajokuntoon, saatan ajaa "melko" pitkällekkin ! :D
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Quadron

Viesti Kirjoittaja Quadron »

jarkkov kirjoitti:Sanokaa millaisen pleksin hommaan tuplakuplan tilalle ja mistä, kun olen reilusti yli 190 cm pitkä kaveri ja tuntuu ettei pysty ajaa 100 km/h kovempaa kun tuuli pyörii ja pörisee...

Itsellä pituutta 188.

Tuplakuplalla toimii hyvin. Huomasin että kypärällä oli vaikutusta aika paljon, kun vaihdoin Schubertiin niin kuulan pyöriminen rauhoittui verrattuna entiseen X-Liteen, joka ei sekään ollut paha.

Kokeilin vakiopleksin kiinni, antaa ilmavirtaa vähän enemmän rinnuksille ja keventää käsiä. Miinuksena oli se, että vakiopleksin takaa en enää nähnyt mittareista kuin alle puolet.

Luultavasti sinun pituudella näkyy enää virta-avain... :D

Suosittelen että käyt kokeilemassa muutamaa erilaista kypärää sellaisella myyjällä joka antaa koeajaa ne päässä. Kaikkia niitä voi vähän modata sisältä että sopii just omalle tuulitunnelille. Tässäkin valitettavasti rahalla saa parempaa laatua ja rauhallista käytöstä ilmavirrassa... :(
Titaani

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Juice, pitkänä kaverina on laittanut sellaisen erillisen spoilerin pleksiin ja oli keväällä tyytyväinen spoilerin toimintaan.

Toki tää eri pleksien toimivuus on henkilökohtaista, millaiset pyörteet kukin haluaa.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Toi on kyllä tosiaan TOSI, että vain ja ainoastaan kokeilemalla löytyy se oma modi. Esim. itse en pysty originaalia korkeammalla plexillä ajaan pahan niskassa olevan hermojuuriaukkoahtauman takii ( vidu mikä sanahirviö :D ),
Tarvitsen sen painon käsiltä hellittävän ilmavirran yläkroppaan, eli en pysty tankkilaukkuakaan käyttämään, muuta kuin pikkaista Held meikkipussia, jossa mulla on TOM TOM XL One Gepsi ja sekin osittain yläkolmion päällä ja osittain tankin päällä.

Ja sekin on tosi, että vaikka en mikään jättiläinen olekkaan, eli se 185cm, niin mittaristosta jää originaaliplexillä osa piiloon, esim. vilkut JÄI alussa usein päälle, nyt tosin jo takaraivossa. Kuten myös mittareiden päällä olevaa GIPro ATre vaihdenäyttöö joudun katteleen plexin läpi, mutta punainen versio kylläkin näkyy mainiosti myös sitä kautta.

Kypärällä erittäin suuri vaikutus, toisille sopii toisen muotoiset ja toisille toisen muotoiset, mulla Just SCHUPERTH on kaikkein huonoin kovissa nopeuksissa, mutta syksyn kylmillä TÄYSIN suvereenisti paras ! On lämmin, ja huurtumaton visiiri on tosi huippuhyvä lisä, kun ei tarvi joka valoissa aukoo visiiriä. :mosh:

Onnea oikean yhdistelmän metsästykseen. :kippis:

Edited By busapappa2 on 1184226786
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Vastaa Viestiin