Katteiden liimaus
Nojuu, kellään tietoa mikä ois hyvä aine tommosen pienen palasen liimaamiseen? Kokeilin jo jollain muoviliimalla mutta eihän se ny toiminu. Jollain tapaa ois tietysti kiva että se myös pysyis siinä kans kiinni, kyse on yhdestä etukatteen kiinnityskohdasta.. vai pitäskö taas sijoittaa kokonaa uuteen muoviin, tämmöseen... :p
-- Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee --
Tällasilla aineksilla joskus korjailin Cebarin kateita. Luonas hyvin ja tuli kestävää ja suht siistiä jälkeä. Muistaakseni käytössä oli tollanen kakskomponettinen muoviliima, joku aktivaattori (?) ja vielä "kangas" takapuolelle tukemaan liitossysteemiä ...
Edited By valtsu1300r on 1176656223
Edited By valtsu1300r on 1176656223
Wurthilla on myös tällaista oikein katteille (ja muovi-osille) tarkoitettua muovinkorjausliimaa joka on 2-komponenttista. Sillä ne ainakin tuolla merkkiliikkeissä korjaa niin autoja kuin mopoja. Se pitää varmasti ja on siihen tarkoitettua. Kysy joltain kauppiaalta joka myy kyseisen firman tuotteita niin varmaan järjestyy nopeasti.
Anagondan mainitsema pikaliima on myös alan parasta jos sillä pärjää (jos ei tarvitse massaa lisätä, vain liittää osia)
Kolvilla hitsaten on vaara "kylmäjuotokseen" eikä se pidä pitkässä juoksussa. Lämpötila on oltava n.280 astetta. Jos kolvi on liian kuuma
sulaa muovi liikaa eikä pidä. Jos kolvi liian kylmä, muovi ei sula tarpeeksi ja juotos todella epävarma.
Alan liikkeissä on saatavana myös muovihitsauslankaa eri muoveille PP, PE jne ja se hitsataan lämpöpuhaltimella mutta siinäkin lämpötila on enemmän kuin tärkeä asia pysymisen kannalta.
Niinpä lähtisin itse tuolle muoviliimalinjalle jos ei ole muovihitsuksen ammattilainen.
EDIT : Kyseessä siis juuri tuollainen kuin tuossa yläpuolella mainittu Duramix , Wurthilla on taas oma samantyyppinen.
(valtsu 1300R kerkis ensin)
Edited By jussibussi on 1176655439
Anagondan mainitsema pikaliima on myös alan parasta jos sillä pärjää (jos ei tarvitse massaa lisätä, vain liittää osia)
Kolvilla hitsaten on vaara "kylmäjuotokseen" eikä se pidä pitkässä juoksussa. Lämpötila on oltava n.280 astetta. Jos kolvi on liian kuuma
sulaa muovi liikaa eikä pidä. Jos kolvi liian kylmä, muovi ei sula tarpeeksi ja juotos todella epävarma.
Alan liikkeissä on saatavana myös muovihitsauslankaa eri muoveille PP, PE jne ja se hitsataan lämpöpuhaltimella mutta siinäkin lämpötila on enemmän kuin tärkeä asia pysymisen kannalta.
Niinpä lähtisin itse tuolle muoviliimalinjalle jos ei ole muovihitsuksen ammattilainen.
EDIT : Kyseessä siis juuri tuollainen kuin tuossa yläpuolella mainittu Duramix , Wurthilla on taas oma samantyyppinen.
(valtsu 1300R kerkis ensin)
Edited By jussibussi on 1176655439