Isoplexi! - Ominaisuudet !

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Sanokaas kokeneemmat Busanistit, onko pitempi plexi parempi ajossa, vai viekö se "positiiviset virtaukset" Baanalla ajossa pois ?

Tarkoitan dynamiikan muodostamaa ilmanpainetta rinnan alla joka minimoi painon ranteilta ja niskasta kun vauhti nouseepi yli 50 - 60 km/h.

Nimittäin mulle jäi HELD: n iso tankkilaukku Bandiitista, ja en pysty sitä baanalla käyttään, koska se nousee yli plexin ja vie selvästi keventävät ilmanpaineet veke ?!? :oho:

Mittailin yhtä pitempää blexiä ja sen reuna saattais ylettyä tankkilaukkua ylemmäksi . ELI :shocked: Vois olla niin paljon hyötyy, että pystys ajaan taas ko. laukun kanssa pitkääkin Baanaa ?!? :baaa: Mahottoman tilava ja hyvä laukku, sekä nopee napata messiin . :apua:

Edited By busapappa2 on 1167651473
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Jassu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

Plexien ominaisuudet ovat hyvinkin kuskista riippuvaisia, toiselle sopiva pleksi ei käy millään toiselle.

Rintaan tuleva "noste" on toki hyvä asia, mutta jos samalla saa kypärään kovia pyörteitä lienee toisenmallinen pleksi kuitenkin parempi. Itselläni sekä vakio- että puigin racing-tuplis ei vaan toimineet - pää pyöri kuin lapsi karusellissa. Puigin touring-plexistä sitten löytyi apu.
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
busapappa2

Toi on varmaan tosi, että riippuu paljon kuskin koosta, ajoasennosta ja jopa kypärämallista !? Oon ite nafti 185cm/95kg ja ajan baanalla jalat pääsääntöisesti takatapeilla . :respekt: Vakioplexi on sopinut mulle hyvin, koska ajan pää aika matalalla jalkojen ollessa takana, helpottaa selkävaivaisen ajoa . :bulb: En juuri yksin reissatessa sivulaukkuja tarttis matkoilla, jos pystyisin käyttään isompaa tankkilaukkua ?! :shocked: Täytynee tehä mopokauppiaan kans diili, että saa testata plexejä ja jos hyvä löytyy niin ostan !! Niissähän on suojakalvot kaiketi ? Eikä se iso lenkkiä vaadi, kun huomaa sopiiko vai ei . :smoking:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Jassu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

busapappa2 kirjoitti:Oon ite nafti 185cm/95kg
Mä taas tällänen karvan yli 170cm ja 63kg tappi...
Täytynee tehä mopokauppiaan kans diili, että saa testata plexejä ja jos hyvä löytyy niin ostan !! Niissähän on suojakalvot kaiketi ? Eikä se iso lenkkiä vaadi, kun huomaa sopiiko vai ei . :smoking:

Ainakaan tossa mun racing puigissa ei mitään kalvoa ollut kun se louisilta tuli, enkä ole oikein muissakaan nähnyt - iridiumit voivat sitten olla asia erikseen.
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Timppa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

busapappa2 kirjoitti:Täytynee tehä mopokauppiaan kans diili, että saa testata plexejä ja jos hyvä löytyy niin ostan !!
Helpoiten toi testailu tapahtunee jossain miitissä, missä on erilaisia pleksejä valmiiksi mopoissa kiinni. Koeajoja järjestynee... Ja onkohan noita pleksejä millään kauppiaalla hyllyssä kovinkaan montaa sorttia testattavaksi ???
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
busapappa2

Tota mä mietin kans ! Vakioplexii löytyy yleensä hyllystä, muut on tilaus kamaa ! ??? Ongelma on vaan se, että täytys päästä ajaan baanalle ja TANKKILAUKUN KANSSA ! :oho:

Toisaalta jos hyväksi jotakuta mallia useampi kehuu, niin ei noi niin hirmu kalliita oo, että vois kokeilla ! Lähen tosa keväällä itämerenrundille, ja JOS "joudun" (pääsen) :respekt: ajeleen yksin, en tartte sivulaukkuja.

Mulla on kii pultattu 52 l Kappa takana johon mahtuu tosi iso sisä-reppu, eli helppo napata messiin kun yöpyy ja Botskilla, siihen kaveriks iso HELD tankkilaukku, joka on myös kahella "nipsulla" ja magneeteilla, niin enpä sivulaukkuja juuri tartte.

Ne kun ottaa tuulta ja on hyvä ajaa ruuhkassa autojen välissä autobahnilla ilman sivuboxeja ! Sivulaukkujen kanssa on vaikeempaa . :oho:

Jos on mielipiteitä vakioplexii pitemmistä niin otan vastaan innokkaasti . :mosh:
ps.
"Puigin Touring plex", pantiin korvan taa .

Edited By busapappa2 on 1167672496
Jukkis

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

pusapappa hei... voit keväällä kokeilla tuplakuplaa... 10cm korkeempi ku vakio. mun mielestä toimii.. taas niitä makuasioita.. mut ollaan mansesta nääs se järkkääntyy helposti mustastassalahessa tai vehoniemessä?
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
busapappa2

Jebu ! Upeeta ! Katellaan kun "kokkareet" alkaa Vehoniemessä ja/tai Mustassalahdessa ! Thank's etukäteen ! :;): :D
Jukkis

pitäs alkukuusta tulla uus pussi kaupasta... ku vaan väri pitäs päättää, pääsen livenä kattoon kokomusta tai punanen.
BMW S 1000XR 2016

President of team jukkis
Corvette C4
busapappa2

Kokomusta !ON Käheen näköne ! :D ONNEE LOISTOHANKINNALLE ! :D

Mieli tekis täälläkin jo toista !! "Karilta" olisin saanu viime vuoden väreissä syyskuussa 15.200 ajokunnosa, oli 2 jälellä maahantuojalla sillon ! Mut jus ne värit Breikkas, koska jos uuden ostan ni VALITTEN värinkin ! :welcome:

Edited By busapappa2 on 1167677780
Jukkis

Kiitos, jäädään odotteleen ja varusteleen pyörää.. ketjusuojaa ja uutta pleksii ja huggerii....
BMW S 1000XR 2016

President of team jukkis
Corvette C4
busapappa2

Joskin yx "Tuttu" myy ainakin mun uskomukseni mukaan HYVÄÄ ja sopuhintaan orggista . olis samat värit ku mulla, rouvalle nääs ! Violetti/Musta -04 KUULEMMA siisti ja hyvin pidetty . Munhan oli regattu -05 "Ylivuotisena" ! :thumbup:

Rakkaani haluuvaan opetelle vielä ens kesän AINAKIN GS 500 E :llä, enkä viitti PAINOSTAA ! :mosh: :bike:

Joo nää on pitkät 2-3 kk:tta, täytyy oikeen jynssätä, kun viime kesänä pesut oli pääsääntösesti Kärsher pikasellasii . Kun saan Jakelta ketjusuojan aloitan systemaattisen putsauksen pienimpänä välineenä hammasharja : :thumbup:

Edited By busapappa2 on 1167677825
Quadron

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Mulla kokoa 188 ja palttiarallaa 100kg.

Pyörässä oli ostettaessa se kaksreikänen tuplakupla kiinni ja pyöritteli kypärää kummasti. Oliskohan se ollu MRA...?

Puigin vastaava muutti täysin ajotunnelman, vaikka näyttää melkein samalta kuin se vanha.

Toi pleksihomma on tosiaan ihan arvauspeliä ja yksilöllistä.

Huomasin myös että oli pleksi mikä tahansa, niin iso tankkilaukku sotkee koko homman, pyörteet kropan edessä menee miten sattuu. Yritän välttää sen käyttämistä nykyään kokonaan... ???
busapappa2

Sitä vähän pelkäänkin, koska se on edessä ! Ja jos se on plexin takana, ni plexi on edessä ! Paitti jos niitä on niin hyvin muotoiltuja, että keventäväpaine ohjautuu muotoilun myötä jostain esim. kaarevan linjan kautta tai Reikien kautta ?!? ???

No mulla on ihan snadi HELD : kin, menee just pesu ja kalsari/sukka boxista ! :thumbup:

Toisaalta sen Ison Tankkiboxin vois yrittää sovittaa "takapenkille" .

Katotaan nyt, helpointa lienee ottaa sivulaukut ja sit se snadi HELD ! Riittää taatusti tavara tila. Ja reisustahan se on kii, viikon pärjää pelkällä takaboxilla, mutta jos ei oo pyykkäysmestoja, 2 viikkoo vaatii jo sivulaukut ja muutenkin saa ottaa kenkii mm. muitakin kun ajokengät ja lenkkarit, vaikka NEW ROCKIT ! :pomppu: http://Gallery.busanistit.org/albums/al ... uva014.jpg

Edited By busapappa2 on 1167683659
toimeve
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

vaihoin loppusyksystä touring-pleksin ja tykkään itte siitä huomattavasti enemmän kuin alkuperäsestä. Mulla myös tankkilaukku ylleensä mukana kuva tässä eikä minkhänlaista haittaa ajossa. Tuo on korkeahko jo tuollasenhan, mutta jos tuohon lyön sen toisen osan lisäksi, niin etureuna tulisi kyllä pleksin tasalle tai päälle ja sitten vois alkaa pyörittämhän. Ei ole vielä tarvinnu ajella koko systeemi kasattuna.

Muuten tykkään tuon pleksin virtauksista. Ja kypärällä on merkitystä: ajelin ekana Bayardin "perusversiolla" ja kun vaihoin Schuberth S1:een niin heitti pyörteily huomattavasti vähemmälle, eli sillä on isohko merkitys. Olen 180 pitkä. Eikä tartte neuvolassa kävästä, painoa niinkö miehellä kuuluu ollakki ettei tuuli vie :;):
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Vastaa Viestiin