Sivu 1/2

Lähetetty: 14 Loka 2005, 08:56
Kirjoittaja 116-1117441574
Busasta saisi vielä tyylikkäämmän, jos kromauttaisi joitakin osia, esim. seisontatuen ja vanteet. Autoihmiset kuulemma käyvät kromauttamassa osiaan Tallinnan puolella. Tietääkö kukaan paikkoja Tallinnassa, jossa osia kromautetaan?

Mitens Busan vanteiden kromaus? Normaali, valmistajan suosituksen mukainen rengaskoko varmaan istuu vielä vanteelle kromauksen jälkeenkin?

Lähetetty: 14 Loka 2005, 11:46
Kirjoittaja Jokimaa
Tässä olisi ainakin yksi vaihtoehto http://www.streetcardesign.net/customcoating/index.html

Lähetetty: 26 Loka 2005, 00:04
Kirjoittaja 116-1126624259
itse mietin myös tuota vanteiden kromausta, mutta kuulemma ei suositella, koska toistuvat renkaiden vaihdot irroittavat kromauksen lopulta vanteen reunasta. wauhtikone oy noita alumiinile tekee ainakin..

Lähetetty: 26 Loka 2005, 01:04
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. tossa Lizard´sin busassa on mielestäni päheemmät vanteet kuin kromiset. hmm.. makuja on monenlaisia ???

Tollasten tekemiseen vois löytyy apuja jos kiinnostaa :bike:

tosta

http://galleria.busanistit.org/Ksthb%3An-busa/1024x768

Lähetetty: 26 Loka 2005, 12:14
Kirjoittaja Jokimaa
Mitenhän tuo käytännössä tarkoittaa.
Saako sen tavallisista vanteista tehtyä????? :turbobusa:

Lähetetty: 26 Loka 2005, 14:36
Kirjoittaja jarim
Jokimaa kirjoitti:Mitenhän tuo käytännössä tarkoittaa.
Saako sen tavallisista vanteista tehtyä????? :turbobusa:
Perussetti, maalaus ja kehien kiillotus. Ei kai tuossa pitäisi olla mitään ihmeellistä? :wtf:

Lähetetty: 26 Loka 2005, 16:26
Kirjoittaja 116-1126624259
Maalaillut noita olen niin moneen kertaan, et nyt pyritään vähän tuohon suuntaan vanteiden sekä koko pyörän osalta :smoking:
Kuva

Lähetetty: 26 Loka 2005, 17:34
Kirjoittaja Agostini
:shocked: :unclesam:

Lähetetty: 26 Loka 2005, 19:03
Kirjoittaja Timppa
turboJR kirjoitti:Maalaillut noita olen niin moneen kertaan, et nyt pyritään vähän tuohon suuntaan vanteiden sekä koko pyörän osalta :smoking:
turboJR kirjoitti:tuleva ens kesä ajellaan paljon radalla ja ehkä käydään varttimailia harjoittelemassa..


:respekt:

Lähetetty: 28 Loka 2005, 22:21
Kirjoittaja 103-1116517908
:wtf:

:O :O :O

:shocked:

Lähetetty: 29 Loka 2005, 12:44
Kirjoittaja 72-1087041485
Juu kyllähän tuo kromaus tekee kiiltäväksi, mutta mites tuo käytännöllisyys... Ei kukaan sattuis tietämään, miten koko perän osat sais vaikka päällystettyä teflonilla, jos vaikka se ketjurasvahiekkapaska ei pysyis siellä? :p

Lähetetty: 29 Loka 2005, 21:52
Kirjoittaja 116-1126624259
Himppa kirjoitti:Juu kyllähän tuo kromaus tekee kiiltäväksi, mutta mites tuo käytännöllisyys... Ei kukaan sattuis tietämään, miten koko perän osat sais vaikka päällystettyä teflonilla, jos vaikka se ketjurasvahiekkapaska ei pysyis siellä? :p
tuo kiillotus tai kromaus tuovat aina oman lisävaivansa mukanaan. kromaus ei kovin hyvin pysy alumiinissa ja kiillotettua pintaa saa hangata vähän väliä..itsellä tuo tahkoominen on jo verissä ja pestään sekä kiillotetaan normistikkin pyörä kerran viikossa..erilaisia pinnoitteita on paljon, mut eipä ole keksitty oikein mitään, jolla esim päästäis kiillotettujen osien huollosta yms..voihan tietty suojaa pistää päälle mutta helposti myös himmentää osat samalla..

Lähetetty: 04 Marras 2005, 17:39
Kirjoittaja 116-1126624259

Lähetetty: 04 Marras 2005, 19:00
Kirjoittaja Lizard
ksthb kirjoitti:Hmm.. tossa Lizard´sin busassa on mielestäni päheemmät vanteet kuin kromiset. hmm.. makuja on monenlaisia ???

Tollasten tekemiseen vois löytyy apuja jos kiinnostaa :bike:

tosta

http://galleria.busanistit.org/Ksthb%3An-busa/1024x768

Syy miksi valitsin pelkän kiillotuksen ja puolien maalauksen on se että kaiken valtakunnan lakat vetää jossain välissä happea pinnan ja lakan väliin ja lopputulos on aika pirun ruma. Kiillotetuissa on työmaa pitää puhtaana mutta se on jokaisen oma valinta sitten se. Jos joskus tulee jälkiä rengaskoneessa jne niille jossain määrin pystyy jotain tekemään mutta jos on kromipintaa ja se vaurioituu niin aika heikot on vaihtiehdot. Onhan siistit kyllä. Näin ainakin itse tuumailin.

Lähetetty: 04 Marras 2005, 21:35
Kirjoittaja 103-1116517908
Lizard kirjoitti:

Syy miksi valitsin pelkän kiillotuksen ja puolien maalauksen on se että kaiken valtakunnan lakat vetää jossain välissä happea pinnan ja lakan väliin ja lopputulos on aika pirun ruma. Kiillotetuissa on työmaa pitää puhtaana mutta se on jokaisen oma valinta sitten se. Jos joskus tulee jälkiä rengaskoneessa jne niille jossain määrin pystyy jotain tekemään mutta jos on kromipintaa ja se vaurioituu niin aika heikot on vaihtiehdot. Onhan siistit kyllä. Näin ainakin itse tuumailin.
[/quote]
no mites sitte, ootko joutunu usein kesässä kiilottaan uudestaan? Eli himmeneekö se kiilto siitä pesujen ja paskan yms. mukana?


:stupid: