...eli noista bussen sähköistä sen verran, että ku maalailin noit peilejä, muistin et etulyhtyhän ei enää loista kauniin sinisenä kuten vielä par päivää sitten. miehän tilailin sen 85 wattisen sinilampun sielt saksasta aikanaan. kun kattelin sit asennusvaiheessa niitä bussen valonaruja, totesin että hienoa on tämmönen nykyeletroniikka. ovat varmaan peräti 0.3- 0.5 nelöistä jos sitäkään noi "kaapelit". taitavat riittää täinsinöörin teorismilaskujen mukaan nippanappa vakkari 55 wattiselle, mut eips tietenkään tälle tuunatulle bluelightille. joten loiva käry ol käynyt kannan pistokkeessa.
ite kaapelit ei onneks ollu sulanu, joten arvaisin että se puristeliitos siihen laattatöpselin messinkiliitimeen on joutunut koville, eli vastusta liikaa ja siten tottakai ööverlämmintäkin josta se kierrätyspistokemuovi ei ollu tykänny ollenkaan.
tässäkin toteutui taas kerran "se jätä se temättä minkä voit kenties jättää tekemättä huomennakin" ilmiö, kun en silloin polttimon masennuksen aikana innoissani noita valonöörejä modannut heti paksummiksi, vaikka osasin aavistella noi ilmeiset seuraukset hyvinkin...graahh..
no sokerpalaa kehiin ja uusia liitoksia vanhalle lampulle joka ol onneks tallella että pääs äkkiä ees pienelle lenkille. semmosta enämpi kätilön hommaahan toi oli ku se etukatekin oli paikoillaan....
tää henk.koht vasen umpioni, joka kiukutteli sen verran ärhäkkäästi koko viikonlopun, teki tästäkin sähvöhommasta varsin mielenkiintoisen askareen, niin kuin kaikista muistakin ulkonäköö vaativista sessioista..... ku pit niinku 2D näytöllä melkin pelkästään pelailla. ja näköjään tota 3D ominaisuutta tarvii mopoa ajaessakin, joten jäipä ne botnian sm ja so kisatkin näkemättä. vaan näkihän sitä huonoksi korvikkeeksi miten rossi ja gibernau sladitti menemään siellä katalynyassa....aahh...=)
olisin taipuvainen ehdottamaan jokaiselle madeselfsähkärille, että ens kerra ku etukate on jostain syyhystä pois paikoiltaan, niin noi kaks ja miksei niiden myös niiden pitkienkin johtimet kannattaa ilman muuta tempaista uusiksi valoreleeltä asti hiukan paksummalla piuhalla, ja koristaa yhdynnät kunnon juotoksilla siellä lampun pistokkeella.
ihan varma on ettei ne valot ainakaan huonommiksi tosta hommasta kyllä mene vakioinakaan, ja tää varsinkin kun busse sitten vähänkin kenties ikääntyy. ihan niinku sen isäntäkin, joka kans vanhetessa pakkaa vaan enämpi hapettuun joka paikasta mihin joskus on ees ohut hiki noussut.. ...
bussen ultraligth valopiuhoista..
Tuosta tulinkin mieleen että nyt kun siihen isketään isommat piuhat niin tokihan rupee virtaakin enemmän kulkemaan, ja sittenhän se lämpenee vieläkin enemmän. Mutta mites sitte kun virta kulkee kummiskin sen katkaisinjan kautta joka valitsee joko lyhkaset & pitkät.. Lähinnä arvelin vetää akulta omat piuhat lampulle ja ottaa sitten sen signaalin katkaisijalta releen avulla.
Edited By RHead on 1087210050
Edited By RHead on 1087210050
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
katkaisijan kautta kulkee vain ohjausvirta valoreleelle, jonka suuruus lienee varsin pieni..=) lämpöähän sähköhimmeleissä syntyy lähinnä vain vastustamalla, joten "väljempi" kaapeli ei lämmitä eikä lämpeä koska virta mahtuu helposti "solisemaan" aina sinne asti missä sitä sitten kuuluukin vastustaa, eli tässä casessa siellä polttimossa... ja kun lamppu saa kunnolla ruokaa, jaksaa palaa ehkä eineen kirkkahammin. toki sama homma pitää toteuttaa myös sen maadoitusnarun kanssa, tai muuten on taas pullonkaulaa tiedossa...
...dont you agree...ehhh..?