Putkiston e-hyväksynnästä

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
66-1271527594

Viesti Kirjoittaja 66-1271527594 »

Tervehdys,

Täällä huutelee uusi bussikuski ja kyselee tyhmänä seuraavaa. Ostin liikeestä Busan, johon on asennettu Yoshimura TRS putkisto. Kysyisinkin nyt onko ko. putkisto e-hyväksytty ja voiko sen kanssa joutua hankaluuksiin kesän reissuilla esim. Saksan suunnalla ?
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

TRS ei ole muistaakseeni hyväksytty eikä tule. Ja ongelmia VOI tulla, mutta hyvällä mäihällä pääset ilman ongelmia (jos et jää siis kiinni:). Sellasiakin surullisia tarinoita kuultu että suomesta on jouduttu lähettämään vakioputkisto että matka on saanut jatkua
66-1271527594

Viesti Kirjoittaja 66-1271527594 »

Mielenkiintoinen juttu, onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä asiassa, jos ovat myyneet mopon ja joka ei kuitenkaan ole tieliikennekelpoinen lain mukaan.
Avatar
Dösällä
Viestit: 435
Liittynyt: 18 Kesä 2009, 18:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Peräaukoissa pitää nykyään olla joko kilpi tai muuten hyväksyttävä ilmoitus € hyväksynnästä. Jossain syynätään tarkemmin, lycka till eurooppaan. Suomessa ei ole ongelmaa.
AD/HD
Avatar
firefighter22
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:50

Viesti Kirjoittaja firefighter22 »

Hommaa ne virallisen putken E merkinnät jostain ja kaiverruta kellosepällä samat jutut putkeesi ni siinähän se on. Ei muutaku kovaa ajoo sen jälkeen. :thumbup:
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Beedro kirjoitti:Mielenkiintoinen juttu, onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä asiassa, jos ovat myyneet mopon ja joka ei kuitenkaan ole tieliikennekelpoinen lain mukaan.
:welcome:
Eiköhän joku busanisti vaihda mielellään aluperäisen putkistonsa Yoshimuraan.
Maksat vaikka vähän väliä... :D
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Ainakaan gen2:een ei tietääkseni ole olemassa e-hyväksyttyä kokoputkistoa eikä oikein voi ollakkaan sillä katalysaattori on pakollinen uudemmissa kulkupeleissä... Jotain LeoVincen kokorööriä tosin on ymmärtääkseni erheellisesti markkinoitu e-hyväksyttynä gen2:een(kin) sillä perusteella, että sen äänenvaimennin sattuu sitä olemaan. Yoshilla tosin on - kullan hinnalla - kokoputkisto, jossa on katalysaattori, mutta en tiedä onko e-hyväksytty gen2:een (hyväksynnän pitää olla mp-mallikohtainen).

E-hyväksyttyjä pelkkiä äänenvaimentimia sen sijaan löytyy, mutta jos haluaa olla ehdottoman varma siitä, että ongelmia ei Suomessa(kaan) tule, niin pitää olla lisäksi muutuoskatsastettu ja db-killerit kiinni. PISTE. Itseäni eivät e-leimat voisi vähempää kiinnostaa - ajan millä lystään.

E-leimojen teettäminen jossakin on mielestäni lähinnä vitsi, tosin en tiedä naurattaako paljonkin jos sellaisesta puuhastelusta sattuu jäämään kiinni. Joku mp-polizai saattaa jopa tietää, että yhdetkään Yoshimura USA pöntöt eivät ole e-hyväksytyt... Jos niihin kuitenkin on kaiverrettu jotkut e-leimat, niin en sitten tiedä meneekö jonkin sortin petoksena?

Syyniin joutuminen lienee paljolti kiinni tienvarsikatsastusta edeltävästä ajotavasta, mutta on kuultu myös kertomuksia systemaattisista ratsauksista, joiden perusteella gyypeli on heilutellut lettermannia ja kysynyt, että ruuvaatko rekisterikilven itse irti vai... Hinta - ilmeisen suolainen tulotasosta riippuen - on molemmissa vaihtoehdoissa sama, joten ilman muuta kannattaa valita se palveluvaihtoehto... :rasberry:
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

VeliHölmöK8 kirjoitti:Ainakaan gen2:een ei tietääkseni ole olemassa e-hyväksyttyä kokoputkistoa eikä oikein voi ollakkaan sillä katalysaattori on pakollinen uudemmissa kulkupeleissä... Jotain LeoVincen kokorööriä tosin on ymmärtääkseni erheellisesti markkinoitu e-hyväksyttynä gen2:een(kin) sillä perusteella, että sen äänenvaimennin sattuu sitä olemaan. Yoshilla tosin on - kullan hinnalla - kokoputkisto, jossa on katalysaattori, mutta en tiedä onko e-hyväksytty gen2:een (hyväksynnän pitää olla mp-mallikohtainen).

E-hyväksyttyjä pelkkiä äänenvaimentimia sen sijaan löytyy, mutta jos haluaa olla ehdottoman varma siitä, että ongelmia ei Suomessa(kaan) tule, niin pitää olla lisäksi muutuoskatsastettu ja db-killerit kiinni. PISTE. Itseäni eivät e-leimat voisi vähempää kiinnostaa - ajan millä lystään.

E-leimojen teettäminen jossakin on mielestäni lähinnä vitsi, tosin en tiedä naurattaako paljonkin jos sellaisesta puuhastelusta sattuu jäämään kiinni. Joku mp-polizai saattaa jopa tietää, että yhdetkään Yoshimura USA pöntöt eivät ole e-hyväksytyt... Jos niihin kuitenkin on kaiverrettu jotkut e-leimat, niin en sitten tiedä meneekö jonkin sortin petoksena?

Syyniin joutuminen lienee paljolti kiinni tienvarsikatsastusta edeltävästä ajotavasta, mutta on kuultu myös kertomuksia systemaattisista ratsauksista, joiden perusteella gyypeli on heilutellut lettermannia ja kysynyt, että ruuvaatko rekisterikilven itse irti vai... Hinta - ilmeisen suolainen tulotasosta riippuen - on molemmissa vaihtoehdoissa sama, joten ilman muuta kannattaa valita se palveluvaihtoehto... :rasberry:
Kyllä noita e-hyväksyttyjä putkistoja löytyy.. Ainakin mulla on myynnissä Saksassa hyväksytty kokoputki jonka mukana tulee asianmukaiset dokkarit.. Lähtee muuten halvalla, tehdaspaketissa ja 675e. :blues:
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

TeeCay kirjoitti:
VeliHölmöK8 kirjoitti:Ainakaan gen2:een ei tietääkseni ole olemassa e-hyväksyttyä kokoputkistoa eikä oikein voi ollakkaan sillä katalysaattori on pakollinen uudemmissa kulkupeleissä... Jotain LeoVincen kokorööriä tosin on ymmärtääkseni erheellisesti markkinoitu e-hyväksyttynä gen2:een(kin) sillä perusteella, että sen äänenvaimennin sattuu sitä olemaan. Yoshilla tosin on - kullan hinnalla - kokoputkisto, jossa on katalysaattori, mutta en tiedä onko e-hyväksytty gen2:een (hyväksynnän pitää olla mp-mallikohtainen).

E-hyväksyttyjä pelkkiä äänenvaimentimia sen sijaan löytyy, mutta jos haluaa olla ehdottoman varma siitä, että ongelmia ei Suomessa(kaan) tule, niin pitää olla lisäksi muutuoskatsastettu ja db-killerit kiinni. PISTE. Itseäni eivät e-leimat voisi vähempää kiinnostaa - ajan millä lystään.

E-leimojen teettäminen jossakin on mielestäni lähinnä vitsi, tosin en tiedä naurattaako paljonkin jos sellaisesta puuhastelusta sattuu jäämään kiinni. Joku mp-polizai saattaa jopa tietää, että yhdetkään Yoshimura USA pöntöt eivät ole e-hyväksytyt... Jos niihin kuitenkin on kaiverrettu jotkut e-leimat, niin en sitten tiedä meneekö jonkin sortin petoksena?

Syyniin joutuminen lienee paljolti kiinni tienvarsikatsastusta edeltävästä ajotavasta, mutta on kuultu myös kertomuksia systemaattisista ratsauksista, joiden perusteella gyypeli on heilutellut lettermannia ja kysynyt, että ruuvaatko rekisterikilven itse irti vai... Hinta - ilmeisen suolainen tulotasosta riippuen - on molemmissa vaihtoehdoissa sama, joten ilman muuta kannattaa valita se palveluvaihtoehto... :rasberry:

Kyllä noita e-hyväksyttyjä putkistoja löytyy.. Ainakin mulla on myynnissä Saksassa hyväksytty kokoputki jonka mukana tulee asianmukaiset dokkarit.. Lähtee muuten halvalla, tehdaspaketissa ja 675e. :blues:

Siis e-hyväksytty kokorööri gen2:een (tai edes gen1)...? Kerro toki lisää...(putkiston merkki ja malli)! Etenkin kun hinnasta päätellen on katalysaattorin korvaavaa mallia.

Tuskin/välttämättä liittymättä tähän puheena olevaan putkistoon, katsastuskonttorilla saattavat tarkistaa hyväksynnän "koneelta". Joku "putkiston mukana tullut" (joko oikeasti tai sitten itse fotoshoppaamalla tuherrettu) paperinpalanen edistää asiaa, mutta siihen ei välttämättä uskota sokeasti. Ainakin itse sain seisoskella aika kauan siinä konttorin pihassa kun aikanaan kävin yhdet äänenvaimentajat muutoskatsastuttamassa. Katsastussetä viipyi sisätiloissa aika todella kauan ja tuli siten viimein sanomaan että ok, tule kassalle hakemaan ja maksamaan uusi rekisteriote :) .
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
115-1275045312

Viesti Kirjoittaja 115-1275045312 »

:offtopic:
en ny tiedä onko apuja - mut satuin selaa lousin uutta kataloogia - siel oli myynnis 52mm ja 60mm putkeen sopivaa pätkää (kuvan mukaan about 40mm pitkä (tais olla about 100E) joka siis menee putken sisään ja se siis on katti
Ei siis kait muuta ku tollane - ääniltään ok rööri ja leimalle?
eiköhä tol föönil rööri ku rööri oo ok..ja pala irti - siinähän purkavat putkee tien pääl
Tuskin niil viel kannettavii päästömittareit on.
tai siis eihän tää vois kekkoslandiassa näin helppoo olla...
vaatinee viiden vuoden testit tai jotain
tietävämmät lakaiskoon toiveet ojaan.
108-1275912675

Viesti Kirjoittaja 108-1275912675 »

Pitkähkö keskustelu vuodenvaihteessa voimaantulleesta laista: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0 ...tekninen vaatimustaso määräytyy siis käyttöönottopäivän (ei niinkään mallin) m ukaan.
Vastaa Viestiin