Putkiston e-hyväksynnästä
- firefighter22
- Viestit: 429
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:50
Beedro kirjoitti:Mielenkiintoinen juttu, onko myyjäliikkeellä mitään vastuuta tässä asiassa, jos ovat myyneet mopon ja joka ei kuitenkaan ole tieliikennekelpoinen lain mukaan.
Eiköhän joku busanisti vaihda mielellään aluperäisen putkistonsa Yoshimuraan.
Maksat vaikka vähän väliä...
SMR
Busanistit +200mph Club Finland
Busanistit +200mph Club Finland
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Ainakaan gen2:een ei tietääkseni ole olemassa e-hyväksyttyä kokoputkistoa eikä oikein voi ollakkaan sillä katalysaattori on pakollinen uudemmissa kulkupeleissä... Jotain LeoVincen kokorööriä tosin on ymmärtääkseni erheellisesti markkinoitu e-hyväksyttynä gen2:een(kin) sillä perusteella, että sen äänenvaimennin sattuu sitä olemaan. Yoshilla tosin on - kullan hinnalla - kokoputkisto, jossa on katalysaattori, mutta en tiedä onko e-hyväksytty gen2:een (hyväksynnän pitää olla mp-mallikohtainen).
E-hyväksyttyjä pelkkiä äänenvaimentimia sen sijaan löytyy, mutta jos haluaa olla ehdottoman varma siitä, että ongelmia ei Suomessa(kaan) tule, niin pitää olla lisäksi muutuoskatsastettu ja db-killerit kiinni. PISTE. Itseäni eivät e-leimat voisi vähempää kiinnostaa - ajan millä lystään.
E-leimojen teettäminen jossakin on mielestäni lähinnä vitsi, tosin en tiedä naurattaako paljonkin jos sellaisesta puuhastelusta sattuu jäämään kiinni. Joku mp-polizai saattaa jopa tietää, että yhdetkään Yoshimura USA pöntöt eivät ole e-hyväksytyt... Jos niihin kuitenkin on kaiverrettu jotkut e-leimat, niin en sitten tiedä meneekö jonkin sortin petoksena?
Syyniin joutuminen lienee paljolti kiinni tienvarsikatsastusta edeltävästä ajotavasta, mutta on kuultu myös kertomuksia systemaattisista ratsauksista, joiden perusteella gyypeli on heilutellut lettermannia ja kysynyt, että ruuvaatko rekisterikilven itse irti vai... Hinta - ilmeisen suolainen tulotasosta riippuen - on molemmissa vaihtoehdoissa sama, joten ilman muuta kannattaa valita se palveluvaihtoehto... :rasberry:
E-hyväksyttyjä pelkkiä äänenvaimentimia sen sijaan löytyy, mutta jos haluaa olla ehdottoman varma siitä, että ongelmia ei Suomessa(kaan) tule, niin pitää olla lisäksi muutuoskatsastettu ja db-killerit kiinni. PISTE. Itseäni eivät e-leimat voisi vähempää kiinnostaa - ajan millä lystään.
E-leimojen teettäminen jossakin on mielestäni lähinnä vitsi, tosin en tiedä naurattaako paljonkin jos sellaisesta puuhastelusta sattuu jäämään kiinni. Joku mp-polizai saattaa jopa tietää, että yhdetkään Yoshimura USA pöntöt eivät ole e-hyväksytyt... Jos niihin kuitenkin on kaiverrettu jotkut e-leimat, niin en sitten tiedä meneekö jonkin sortin petoksena?
Syyniin joutuminen lienee paljolti kiinni tienvarsikatsastusta edeltävästä ajotavasta, mutta on kuultu myös kertomuksia systemaattisista ratsauksista, joiden perusteella gyypeli on heilutellut lettermannia ja kysynyt, että ruuvaatko rekisterikilven itse irti vai... Hinta - ilmeisen suolainen tulotasosta riippuen - on molemmissa vaihtoehdoissa sama, joten ilman muuta kannattaa valita se palveluvaihtoehto... :rasberry:
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Kyllä noita e-hyväksyttyjä putkistoja löytyy.. Ainakin mulla on myynnissä Saksassa hyväksytty kokoputki jonka mukana tulee asianmukaiset dokkarit.. Lähtee muuten halvalla, tehdaspaketissa ja 675e.VeliHölmöK8 kirjoitti:Ainakaan gen2:een ei tietääkseni ole olemassa e-hyväksyttyä kokoputkistoa eikä oikein voi ollakkaan sillä katalysaattori on pakollinen uudemmissa kulkupeleissä... Jotain LeoVincen kokorööriä tosin on ymmärtääkseni erheellisesti markkinoitu e-hyväksyttynä gen2:een(kin) sillä perusteella, että sen äänenvaimennin sattuu sitä olemaan. Yoshilla tosin on - kullan hinnalla - kokoputkisto, jossa on katalysaattori, mutta en tiedä onko e-hyväksytty gen2:een (hyväksynnän pitää olla mp-mallikohtainen).
E-hyväksyttyjä pelkkiä äänenvaimentimia sen sijaan löytyy, mutta jos haluaa olla ehdottoman varma siitä, että ongelmia ei Suomessa(kaan) tule, niin pitää olla lisäksi muutuoskatsastettu ja db-killerit kiinni. PISTE. Itseäni eivät e-leimat voisi vähempää kiinnostaa - ajan millä lystään.
E-leimojen teettäminen jossakin on mielestäni lähinnä vitsi, tosin en tiedä naurattaako paljonkin jos sellaisesta puuhastelusta sattuu jäämään kiinni. Joku mp-polizai saattaa jopa tietää, että yhdetkään Yoshimura USA pöntöt eivät ole e-hyväksytyt... Jos niihin kuitenkin on kaiverrettu jotkut e-leimat, niin en sitten tiedä meneekö jonkin sortin petoksena?
Syyniin joutuminen lienee paljolti kiinni tienvarsikatsastusta edeltävästä ajotavasta, mutta on kuultu myös kertomuksia systemaattisista ratsauksista, joiden perusteella gyypeli on heilutellut lettermannia ja kysynyt, että ruuvaatko rekisterikilven itse irti vai... Hinta - ilmeisen suolainen tulotasosta riippuen - on molemmissa vaihtoehdoissa sama, joten ilman muuta kannattaa valita se palveluvaihtoehto... :rasberry:
- VeliHölmöK8
- Viestit: 169
- Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
- Paikkakunta: Etelä-Häme
TeeCay kirjoitti:VeliHölmöK8 kirjoitti:Ainakaan gen2:een ei tietääkseni ole olemassa e-hyväksyttyä kokoputkistoa eikä oikein voi ollakkaan sillä katalysaattori on pakollinen uudemmissa kulkupeleissä... Jotain LeoVincen kokorööriä tosin on ymmärtääkseni erheellisesti markkinoitu e-hyväksyttynä gen2:een(kin) sillä perusteella, että sen äänenvaimennin sattuu sitä olemaan. Yoshilla tosin on - kullan hinnalla - kokoputkisto, jossa on katalysaattori, mutta en tiedä onko e-hyväksytty gen2:een (hyväksynnän pitää olla mp-mallikohtainen).
E-hyväksyttyjä pelkkiä äänenvaimentimia sen sijaan löytyy, mutta jos haluaa olla ehdottoman varma siitä, että ongelmia ei Suomessa(kaan) tule, niin pitää olla lisäksi muutuoskatsastettu ja db-killerit kiinni. PISTE. Itseäni eivät e-leimat voisi vähempää kiinnostaa - ajan millä lystään.
E-leimojen teettäminen jossakin on mielestäni lähinnä vitsi, tosin en tiedä naurattaako paljonkin jos sellaisesta puuhastelusta sattuu jäämään kiinni. Joku mp-polizai saattaa jopa tietää, että yhdetkään Yoshimura USA pöntöt eivät ole e-hyväksytyt... Jos niihin kuitenkin on kaiverrettu jotkut e-leimat, niin en sitten tiedä meneekö jonkin sortin petoksena?
Syyniin joutuminen lienee paljolti kiinni tienvarsikatsastusta edeltävästä ajotavasta, mutta on kuultu myös kertomuksia systemaattisista ratsauksista, joiden perusteella gyypeli on heilutellut lettermannia ja kysynyt, että ruuvaatko rekisterikilven itse irti vai... Hinta - ilmeisen suolainen tulotasosta riippuen - on molemmissa vaihtoehdoissa sama, joten ilman muuta kannattaa valita se palveluvaihtoehto... :rasberry:
Kyllä noita e-hyväksyttyjä putkistoja löytyy.. Ainakin mulla on myynnissä Saksassa hyväksytty kokoputki jonka mukana tulee asianmukaiset dokkarit.. Lähtee muuten halvalla, tehdaspaketissa ja 675e.
Siis e-hyväksytty kokorööri gen2:een (tai edes gen1)...? Kerro toki lisää...(putkiston merkki ja malli)! Etenkin kun hinnasta päätellen on katalysaattorin korvaavaa mallia.
Tuskin/välttämättä liittymättä tähän puheena olevaan putkistoon, katsastuskonttorilla saattavat tarkistaa hyväksynnän "koneelta". Joku "putkiston mukana tullut" (joko oikeasti tai sitten itse fotoshoppaamalla tuherrettu) paperinpalanen edistää asiaa, mutta siihen ei välttämättä uskota sokeasti. Ainakin itse sain seisoskella aika kauan siinä konttorin pihassa kun aikanaan kävin yhdet äänenvaimentajat muutoskatsastuttamassa. Katsastussetä viipyi sisätiloissa aika todella kauan ja tuli siten viimein sanomaan että ok, tule kassalle hakemaan ja maksamaan uusi rekisteriote .
alias Aqusto
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
en ny tiedä onko apuja - mut satuin selaa lousin uutta kataloogia - siel oli myynnis 52mm ja 60mm putkeen sopivaa pätkää (kuvan mukaan about 40mm pitkä (tais olla about 100E) joka siis menee putken sisään ja se siis on katti
Ei siis kait muuta ku tollane - ääniltään ok rööri ja leimalle?
eiköhä tol föönil rööri ku rööri oo ok..ja pala irti - siinähän purkavat putkee tien pääl
Tuskin niil viel kannettavii päästömittareit on.
tai siis eihän tää vois kekkoslandiassa näin helppoo olla...
vaatinee viiden vuoden testit tai jotain
tietävämmät lakaiskoon toiveet ojaan.
Pitkähkö keskustelu vuodenvaihteessa voimaantulleesta laista: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1186.0 ...tekninen vaatimustaso määräytyy siis käyttöönottopäivän (ei niinkään mallin) m ukaan.