Uusia määräyksiä. - Vaikuttaako mihkään..
Täytyskö olla huolissaan.. ???
http://www.mtv3.fi/uutiset....1018307
http://www.mtv3.fi/uutiset....1018307
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Täytyy, ennen ??.? 2003 föönibusat saa katsastuskonttoreiden päästömitauksilla leimalle....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Kumpikohan se olis, tää 2003 mallinen olis paljon parempi.BussiJussi kirjoitti:Täytyy, ennen ??.? 2003 föönibusat saa katsastuskonttoreiden päästömitauksilla leimalle....
? ? ?
Yli kilo, siitä alkaa ILO
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
Faktaa kaivataan: onko 1999-2001 mallisissa Hayabusissa katalysaattoria? 2002 tuli lambda mutta liittyneekö mitenkään katalysaattorin olemassa oloon?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Faktaa kaivataan: onko 1999-2001 mallisissa Hayabusissa katalysaattoria? 2002 tuli lambda mutta liittyneekö mitenkään katalysaattorin olemassa oloon?
Mä olen myös etsinyt tietoa milloin busaan on tullut katalysaattorit. Ei helpolla kyllä tota löydy.
Mua ainakin kiinnostaa onko edes teoreettisia mahdollisuuksia katsastaa USA Yoshimura:n 4-1 rööri. E-leimaa siis ei ole, joten menee mun tulkinnan mukaan metelin mittaushommaksi.
Edited By tilt on 1261470234
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 15 Marras 2006, 09:27
- Paikkakunta: tampere
Ei mitään faktaa mut autopuolella vaaditaan merkintä vähäpäästoinen että katti alkaa vaikuttaa,päästöt täytynee alittaa nykyisillä euro3 ja vanhemmilla euro2 ja1 rajat.Melupuolella rajat näytti yllättävän löysiltä(jos paperit mitä näin oli faktaa ja ymmärsin oikein),ilmeisesti yli 100 db:tä,tosin mittauskierrokset kait nousevat.Turbotus helpottunee vuosimallista riippumatta,riittänee kun läpäisee konttorin päästömittaukset ym.
(nämä tosiaan saattaa olla luetun/kuullun väärinymmärryksiä)
(nämä tosiaan saattaa olla luetun/kuullun väärinymmärryksiä)
100dB @ 4900rpmJokimaa kirjoitti:Katalysaattori löytyy kyllä,mutta äänistä en mene takuuseen,kyllä niitä löytyy!!Ainakin yläkierroksilla,mutta mikä on raja äänelle?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
3. Melutason rajoittaminentilt kirjoitti:jarim kirjoitti:Faktaa kaivataan: onko 1999-2001 mallisissa Hayabusissa katalysaattoria? 2002 tuli lambda mutta liittyneekö mitenkään katalysaattorin olemassa oloon?
Mä olen myös etsinyt tietoa milloin busaan on tullut katalysaattorit. Ei helpolla kyllä tota löydy.
Mua ainakin kiinnostaa onko edes teoreettisia mahdollisuuksia katsastaa USA Yoshimura:n 4-1 rööri. E-leimaa siis ei ole, joten menee mun tulkinnan mukaan metelin mittaushommaksi.
A. Tyyppihyväksytyt moottoripyörät
Tyyppihyväksytyn moottoripyörän äänenvaimentimen tulee olla tyyppihyväksytty ja e-merkitty (paitsi siinä tapauksessa, jossa tarvikevaimentimen hyväksyntä on myönnetty ennen e-merkintäpakon voimaantuloa).
Eli sanoisinko että SE SIITÄ...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tosiaan maahantuojan mukaan vm.2002 on katalysaattori. Rekisteriotteessahan ei ole merkintää katista (ellei se sitte sisälly joidenkin numerosarjojen sisään) mutta jos konttorilla vaativat jonkunlaista maahantuojan teknistä paperi esitettäväksi niin siinä se katin olemassaolo näkyy, maahantuojan mukaan.jarim kirjoitti:Faktaa kaivataan: onko 1999-2001 mallisissa Hayabusissa katalysaattoria? 2002 tuli lambda mutta liittyneekö mitenkään katalysaattorin olemassa oloon?
Mutua: 2002 ensimmäinen lambda/katti malli. Mutua paremman puutteessa...
jarim kirjoitti:tilt kirjoitti:jarim kirjoitti:Faktaa kaivataan: onko 1999-2001 mallisissa Hayabusissa katalysaattoria? 2002 tuli lambda mutta liittyneekö mitenkään katalysaattorin olemassa oloon?
Mä olen myös etsinyt tietoa milloin busaan on tullut katalysaattorit. Ei helpolla kyllä tota löydy.
Mua ainakin kiinnostaa onko edes teoreettisia mahdollisuuksia katsastaa USA Yoshimura:n 4-1 rööri. E-leimaa siis ei ole, joten menee mun tulkinnan mukaan metelin mittaushommaksi.
3. Melutason rajoittaminen
A. Tyyppihyväksytyt moottoripyörät
Tyyppihyväksytyn moottoripyörän äänenvaimentimen tulee olla tyyppihyväksytty ja e-merkitty (paitsi siinä tapauksessa, jossa tarvikevaimentimen hyväksyntä on myönnetty ennen e-merkintäpakon voimaantuloa).
Eli sanoisinko että SE SIITÄ...
3§
Muutoskatsastusvelvollisuudesta säädetään ajoneuvolain 61 §:ssä ja ajoneuvojen hyväksynnästä annetun valtioneuvoston asetuksen
(1244/2002) 25 §:ssä. Muutoskatsastusvelvollisuuden edellytysten ei katsota täyttyvän 11 §:n osalta, jos ajoneuvoon vaihdetaan renkaat, jotka eivät edellytä vannemuutoksia tai selvitystä jarrulaitteen tehosta taikka 15§:n 3 momentin muiden kuin c kohdassa tarkoitettujen osanvaihtojen tai 16 §:ssä tarkoitetun vähemmän kuin 10 % moottorin tehon kasvun johdosta taikka jos ajoneuvoon vaihdetaan siihen tarkoitettu alkuperäistä osaa korvaava EY- tai E-hyväksytty varaosakatalysaattori tai -äänenvaimennin.
Eli e-hyväksyttyjä ei tarvitse edes muutoskatsastaa.
Nyt askarruttaa se, että saako Yoshin muutoskatsastettua. Vastaan voi tulla siis joko a) melurajat tai b) päästöt. Jos mun 2003 mopossa on ollut katalysaattori, niin napsahtaa varmasti päästöistä. Jos ei niin melun kanssa on nakkilan kirkon vaiheilla. Olenkohan tulkinnut oikein vaikeaselkoista 16§:ää?
Edited By tilt on 1261516952
Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.buslake kirjoitti:Mun nähdäkseni tuo -03 busa on tyyppihyväksytty, joten siihen ei tarvitse katsastaa e-hyväksyttyä putkea. Jos putki ei ole e-hyväksytty et saa sitä millään mittauksilla katsastettua.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport