Uusia määräyksiä. - Vaikuttaako mihkään..

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
Jukkis

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Täytyskö olla huolissaan.. ???
http://www.mtv3.fi/uutiset....1018307
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
BussiJussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Täytyy, ennen ??.? 2003 föönibusat saa katsastuskonttoreiden päästömitauksilla leimalle.... :turbobusa:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
gsxr

Viesti Kirjoittaja gsxr »

öö...ettei vaan ois että vm2001 ja sitä vanhemmat turbot saa konttoreiden päästömittauksilla leimalle?
vikkelä

Viesti Kirjoittaja vikkelä »

BussiJussi kirjoitti:Täytyy, ennen ??.? 2003 föönibusat saa katsastuskonttoreiden päästömitauksilla leimalle.... :turbobusa:
Kumpikohan se olis, tää 2003 mallinen olis paljon parempi.

? ? ?
Yli kilo, siitä alkaa ILO ;)

"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Faktaa kaivataan: onko 1999-2001 mallisissa Hayabusissa katalysaattoria? 2002 tuli lambda mutta liittyneekö mitenkään katalysaattorin olemassa oloon?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tilt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tilt »

jarim kirjoitti:Faktaa kaivataan: onko 1999-2001 mallisissa Hayabusissa katalysaattoria? 2002 tuli lambda mutta liittyneekö mitenkään katalysaattorin olemassa oloon?

Mä olen myös etsinyt tietoa milloin busaan on tullut katalysaattorit. Ei helpolla kyllä tota löydy.

Mua ainakin kiinnostaa onko edes teoreettisia mahdollisuuksia katsastaa USA Yoshimura:n 4-1 rööri. E-leimaa siis ei ole, joten menee mun tulkinnan mukaan metelin mittaushommaksi.

Edited By tilt on 1261470234
Jokimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

Katalysaattori löytyy kyllä,mutta äänistä en mene takuuseen,kyllä niitä löytyy!!Ainakin yläkierroksilla,mutta mikä on raja äänelle?
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
expressbus

Viesti Kirjoittaja expressbus »

Ei mitään faktaa mut autopuolella vaaditaan merkintä vähäpäästoinen että katti alkaa vaikuttaa,päästöt täytynee alittaa nykyisillä euro3 ja vanhemmilla euro2 ja1 rajat.Melupuolella rajat näytti yllättävän löysiltä(jos paperit mitä näin oli faktaa ja ymmärsin oikein),ilmeisesti yli 100 db:tä,tosin mittauskierrokset kait nousevat.Turbotus helpottunee vuosimallista riippumatta,riittänee kun läpäisee konttorin päästömittaukset ym.
(nämä tosiaan saattaa olla luetun/kuullun väärinymmärryksiä)
jarim
Site Admin
Viesti:

Jokimaa kirjoitti:Katalysaattori löytyy kyllä,mutta äänistä en mene takuuseen,kyllä niitä löytyy!!Ainakin yläkierroksilla,mutta mikä on raja äänelle?
100dB @ 4900rpm
jarim
Site Admin
Viesti:

tilt kirjoitti:
jarim kirjoitti:Faktaa kaivataan: onko 1999-2001 mallisissa Hayabusissa katalysaattoria? 2002 tuli lambda mutta liittyneekö mitenkään katalysaattorin olemassa oloon?

Mä olen myös etsinyt tietoa milloin busaan on tullut katalysaattorit. Ei helpolla kyllä tota löydy.

Mua ainakin kiinnostaa onko edes teoreettisia mahdollisuuksia katsastaa USA Yoshimura:n 4-1 rööri. E-leimaa siis ei ole, joten menee mun tulkinnan mukaan metelin mittaushommaksi.
3. Melutason rajoittaminen

A. Tyyppihyväksytyt moottoripyörät
Tyyppihyväksytyn moottoripyörän äänenvaimentimen tulee olla tyyppihyväksytty ja e-merkitty (paitsi siinä tapauksessa, jossa tarvikevaimentimen hyväksyntä on myönnetty ennen e-merkintäpakon voimaantuloa).

Eli sanoisinko että SE SIITÄ...
Dösällä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dösällä »

Rhead voi vinkata noiden €-merkintöjen ja papereiden hoidossa, tarvittaessa meikäkin voi avustaa... :;):
AD/HD
gsxr

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Tosiaan maahantuojan mukaan vm.2002 on katalysaattori. Rekisteriotteessahan ei ole merkintää katista (ellei se sitte sisälly joidenkin numerosarjojen sisään) mutta jos konttorilla vaativat jonkunlaista maahantuojan teknistä paperi esitettäväksi niin siinä se katin olemassaolo näkyy, maahantuojan mukaan.

Mutua: 2002 ensimmäinen lambda/katti malli. Mutua paremman puutteessa...
tilt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tilt »

jarim kirjoitti:
tilt kirjoitti:

3. Melutason rajoittaminen

A. Tyyppihyväksytyt moottoripyörät
Tyyppihyväksytyn moottoripyörän äänenvaimentimen tulee olla tyyppihyväksytty ja e-merkitty (paitsi siinä tapauksessa, jossa tarvikevaimentimen hyväksyntä on myönnetty ennen e-merkintäpakon voimaantuloa).

Eli sanoisinko että SE SIITÄ...

Muutoskatsastusvelvollisuudesta säädetään ajoneuvolain 61 §:ssä ja ajoneuvojen hyväksynnästä annetun valtioneuvoston asetuksen
(1244/2002) 25 §:ssä. Muutoskatsastusvelvollisuuden edellytysten ei katsota täyttyvän 11 §:n osalta, jos ajoneuvoon vaihdetaan renkaat, jotka eivät edellytä vannemuutoksia tai selvitystä jarrulaitteen tehosta taikka 15§:n 3 momentin muiden kuin c kohdassa tarkoitettujen osanvaihtojen tai 16 §:ssä tarkoitetun vähemmän kuin 10 % moottorin tehon kasvun johdosta taikka jos ajoneuvoon vaihdetaan siihen tarkoitettu alkuperäistä osaa korvaava EY- tai E-hyväksytty varaosakatalysaattori tai -äänenvaimennin.

Eli e-hyväksyttyjä ei tarvitse edes muutoskatsastaa.

Nyt askarruttaa se, että saako Yoshin muutoskatsastettua. Vastaan voi tulla siis joko a) melurajat tai b) päästöt. Jos mun 2003 mopossa on ollut katalysaattori, niin napsahtaa varmasti päästöistä. Jos ei niin melun kanssa on nakkilan kirkon vaiheilla. Olenkohan tulkinnut oikein vaikeaselkoista 16§:ää?

Edited By tilt on 1261516952
buslake

Viesti Kirjoittaja buslake »

Mun nähdäkseni tuo -03 busa on tyyppihyväksytty, joten siihen ei tarvitse katsastaa e-hyväksyttyä putkea. Jos putki ei ole e-hyväksytty et saa sitä millään mittauksilla katsastettua.
Pärtsäripappa Kela racing club
jarim
Site Admin
Viesti:

buslake kirjoitti:Mun nähdäkseni tuo -03 busa on tyyppihyväksytty, joten siihen ei tarvitse katsastaa e-hyväksyttyä putkea. Jos putki ei ole e-hyväksytty et saa sitä millään mittauksilla katsastettua.
Juuri näin minäkin olen asian ymmärtänyt ja sama koskee Hayabusia ihan ensimmäisestä 1999 mallista lähtien.
Vastaa Viestiin