Säädön tarpeellisuus putkisto muutoksien jälkeen

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
72-1242108374

Viesti Kirjoittaja 72-1242108374 »

Nyt on päivä tullut ajeltua lyhennetyillä orkkisvaimentimilla.

http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Hayabussi/IMG_5812.JPG.html
Vaimenninhan on normaalisti kolmikammioinen ja nyt lyhennyksen jälkeen lähes suora kaksikammioinen.

Kysymys kuuluu tarvitaanko aina penkitys ja säätö jos putkistoon tehdään muutoksia?

Tuo oma modaukseni oli tarkoitus tehdä lähes pelkästään ulkonäöllisistä syistä, mutta jotenkin alakierroksilla persdyno tuntumalla, mentiin aavistuksen huonompaan suuntaan ja säädättäminen näyttäisi tarpeelliselta.

Kertokaahan asiantuntijat omista kokemuksistanne, millainen vaikutus on, jos säädöt menee liian laihalle putki muutosten jälkeen.
65-1245961471

Viesti Kirjoittaja 65-1245961471 »

Ei tartte välttämättä säätää, vaihdoin juuri omaan busaan tiforcen tehoputkiston niin ei vaatinut mitään säätöjä.
tilt
Viestit: 78
Liittynyt: 22 Helmi 2009, 14:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tilt »

Hayabussi kirjoitti:alakierroksilla persdyno tuntumalla, mentiin aavistuksen huonompaan suuntaan
:respekt: Eka kerta minkä mä olen nähnyt kun kenelläkään on persdyno näyttänyt alentuneita lukemia. Yleensä jo pelkkä ääni parantaa tehoa ja vääntöä perseellä mitattuna. :D
72-1242108374

Viesti Kirjoittaja 72-1242108374 »

tilt kirjoitti:
Hayabussi kirjoitti:alakierroksilla persdyno tuntumalla, mentiin aavistuksen huonompaan suuntaan

:respekt: Eka kerta minkä mä olen nähnyt kun kenelläkään on persdyno näyttänyt alentuneita lukemia. Yleensä jo pelkkä ääni parantaa tehoa ja vääntöä perseellä mitattuna. :D



Kyllä ilmeisesti muillakin on ollut kokemuksia, että vakioputkella toimii paremmin, jos ei tehdä säätöjä, no voihan se olla paljon myös tapauskohtaista.


Alla olevassa ketjussa JuhaA ja Jukkis kommentoivat asiaa..

http://www.busanistit.org/foorumi....;t=7365
Vastaa Viestiin