Yoshimura rs-3

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
65-1241456818

Viesti Kirjoittaja 65-1241456818 »

Minkälainen homma on ottaa db-killerit pois? Ja tartteeko viedä säädettäväksi sen jälkeen?
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...vuosimallista ei tuossa ollu tietoa, mutta RS-3 putkissa (mm. joka minulla on) on killeri poistettavissa ihan ruuveilla sieltä putken päästä...mutta ilmeisesti sinulla jonkulainen erilainen tsydeemi?

Tästä --> kuvatus klik tuosta joka mulla on...mulla piti vähän viritellä sitä, kun oma putki sen verran vanha, että ei ollu noita reikiä valmhina (kuvassa laipan ylä- ja alaosassa). Uuemphin putkhin noista vaan kiinni kun vastakappalhet on siellä olemassa.

Säätöhommista sanothin minulle, että josko melusäädetylle radalle (jota varten tuon ostin) tuon laittaa pienentämhän mökää, niin ei tarvitte erikshen säätää. Sitten on eri asia jos ajethan isoa kovvaa ja huippuja haethan niin silloin lie asiallista...jos tuo siis paikoilhan.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
65-1241456818

Viesti Kirjoittaja 65-1241456818 »

Kiitos!

Joo eli ostin just -03 busan jossa yoshin sliparit.

Äänet on aika hiljaset joten ajattelin poistaa killerit.

Kävi vaan mielessä että tarviiko seoksia säätää ettei käy liian laihalla?
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Antti Rannisto kirjoitti:Joo eli ostin just -03 busan jossa yoshin sliparit.

...sori enpä ossaa enempää auttaa, tuossa omassani on RS-3:n kokoputkisto, ilmeisesti noissa sinulla joku erilainen systeemi?

edit: erilainen systeemi siis noissa killereissä kuin tuo yllä kuvaamani juttu




Edited By toimeve on 1244576584
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Eip mene laihaks ja lamda pitää seokset kohillaan normi ajossa.
Pikkutarkkaa hifistelyä toi slipareiden vaihdon takia säätäminen.. rahan haaskausta sanon minä :smoking:
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Jos on pop niitattu, poraa niitit veke, MUTTA kato ettei pääse mitään metallikaraa putken sisään helisemään. El vaikka rättiä killerin sisään niitin taakse. Joskin en ole ihan varma tosta tyypistä ?? Mut saattaa olla aikas tiukasa, tai lähtee iisiistikkin poi ? Jukkis tais nypätä multa ekasta K4 mallista killerit pois, toinen oli melko tiukasa, mutta lähti ilman isompaa väkivaltaa kuitenkin. Ja ainaskin Ruusilan ( Bikedoctor ) mukaan kantsii säätää, koska on aivan eri putki killerillä kuin ilman. :) Ite veisin Dynoon, kuten vein K8 :n kin, eli säätö omalla boxilla ei maksa maltaita, muutama veto ja käyrät ihan OK . Mulla oli kans Yoshit Japan Tällaset:

http://galleria.busanistit.org/d/71426-5/04042008252.jpg

:)

Nii, voi Jamppa tietää paremmin, mut K8 :ssa eliminaattori Lampdalle, eli josko sillon säätö tarpeen ja tietty vaihoin koko putket, kun ostin K8:n. Mielestäni mulla EI säädetty sittenkään killerien poiston jälkeen K4 mallia, hyvin pelitti ja pelittää Hämppälinnassa edelleen Mikolla. :bike:




Edited By busapappa2 on 1244578273
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
65-1241456818

Viesti Kirjoittaja 65-1241456818 »

Selvä homma!

Tosi hyvä ku täällä saa vastaukset malkeen heti...Thanks

:turbobusa: :thumbup:
Avatar
MikkoU
Viestit: 206
Liittynyt: 20 Syys 2008, 12:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja MikkoU »

busapappa2 kirjoitti:Jos on pop niitattu, poraa niitit veke, MUTTA kato ettei pääse mitään metallikaraa putken sisään helisemään. El vaikka rättiä killerin sisään niitin taakse. Joskin en ole ihan varma tosta tyypistä ?? Mut saattaa olla aikas tiukasa, tai lähtee iisiistikkin poi ? Jukkis tais nypätä multa ekasta K4 mallista killerit pois, toinen oli melko tiukasa, mutta lähti ilman isompaa väkivaltaa kuitenkin. Ja ainaskin Ruusilan ( Bikedoctor ) mukaan kantsii säätää, koska on aivan eri putki killerillä kuin ilman. :) Ite veisin Dynoon, kuten vein K8 :n kin, eli säätö omalla boxilla ei maksa maltaita, muutama veto ja käyrät ihan OK . Mulla oli kans Yoshit Japan Tällaset:

http://galleria.busanistit.org/d/71426-5/04042008252.jpg

:)

Nii, voi Jamppa tietää paremmin, mut K8 :ssa eliminaattori Lampdalle, eli josko sillon säätö tarpeen ja tietty vaihoin koko putket, kun ostin K8:n. Mielestäni mulla EI säädetty sittenkään killerien poiston jälkeen K4 mallia, hyvin pelitti ja pelittää Hämppälinnassa edelleen Mikolla. :bike:
Juu suarastaan erinomaisesti pelittää... ja nyt on taas pitookin ku uuvet gummit laitoin...
74-1238225455

Viesti Kirjoittaja 74-1238225455 »

Ksthb kirjoitti:Eip mene laihaks ja lamda pitää seokset kohillaan normi ajossa.
Pikkutarkkaa hifistelyä toi slipareiden vaihdon takia säätäminen.. rahan haaskausta sanon minä :smoking:


Laitoin 05:seen Yoshin RS-3:sten tilalle vakiopöntöt Euroopan keikkaa varten ja huomasin samalla, että mopohan toimii paljon paremmin vakioilla. Yosheja varten ei ollu säädetty, vaan luotettu siihen, että toimii kyllä kun vaihtaa pelkät sliparit.
Kaasu alko toimimaan paljon pehmeemmin, ilman nykimistä kun siirtyy moottorijarrulta kaasulle. Äänet toki huononi.
Lambdasta on käsittääkseni johto irti. Kannattaisikohan laittaa sekin kiinni, ja toimisiko kenties sen jälkeen paremmin sliparien kanssakin?
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

lambdasta en tie... mut nesmitillä oli vastaava tilanne.... ei ollu säädättäny slipareitaan... ja ajellu pari vuotta ja ny vakioitti, ja mopo pellittää parenmin kuin yosheilla.... :D
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

JUU ja K8 :ssa mulla nyt vakiot toistasex ainakin ja eliminaattori pois myös toistasex. Oikeestaan muuta muutosta ei tullut, kun äänet melkos tuhinat Yosheihin verrattuna :D , mutta kulutus putos todella huomattavasti kun laitettiin vakio putket ja eliminaattori veke. Ja SAATTAA olla inasen laiskempi, TOSIN niinkus mopopoikasena, ni TUNTUI että kulkee kovempaa kun oli kovemmat äänet. :p

Yoshimura trc ( R22 ) putkissa ilman killereitä äänet oli mageet, ja kuitenkin sen verran matalat, että murinaa oli kiva kuunnella. :)

edit. Penkissä ei käynyt käsittääkseni, mutta Miksu ( Bikedoctor ) sääti tehdas arvoihin. Syksyyn asti ajelen nyt vakioilla, sitten saattaa tulla Hindle kokoputkisto yhellä slipalla kaikkine hilppeineen . :bike:




Edited By busapappa2 on 1245428673
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
109-1245491818

Viesti Kirjoittaja 109-1245491818 »

Asensin muutama päivä sitten itselleni juuri nuo Yoshimura R-22 pöntöt, ja ruuvasin db-killeritkin pois.

Oli killerin kirrausruuvi paljon tiukemmassa kuin SC-projectin pöntöissä, oisko toi ollu 4mm kuusiokolo, vähän kun lenkillä auttoi käännössä niin lähti ja hyvät pörinät on.

Ajossa ei ainakaan tunnu että pitäisi käydä mitään säätelemässä, ei nykytyksiä tms.

Seuraavaksi mietin että pitäisikö, kannattaisiko tuota kattia käydä ohittelemaan jollakin konstilla?

Kuva


ja...tiedän...miettiminen ei sovi minulle :D

Mutta mikäli pyörää säädetään penkissä, tehdään se ILMAN db-killereitä, olennaisesti.

Näin ainakin kerrottiin JPP:n penkissä joka on näitä Eagle Racingin vehkeitä rakennellu ja säätänyt :)




Edited By moukku on 1245992153
Vastaa Viestiin