Laukkasarjat, apua tarvitaan

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
75-1108648572

Viesti Kirjoittaja 75-1108648572 »

Moip,

Uutena busan omistajana tarvitsen hiukan apua. Normaalisti en ole välttämättä mikään perinteinen "matka-motoristi" mutta kun tuo pyörä antaa varsin (minun mielestä) hyvät ominaisuudet myös pidempään reissailuun niin olenkin suuntaamassa vielä tänä kesänä kolmeksi viikoksi Eurooppaan, ja vielä kyytiläisen kanssa. Ja pelkkä reppu ei riitä.

Joten suunnitelmissa hankkia kolmen laukun teline+laukut, eli mitä suosittelette? pehmeitä vai kovia ? Ja millaisia telineitä ? Meinaan sitten taas reissun jälkeen ottaa ne pois odottamaan tulevia koitoksia.

Jos joku koneempi reissu-eero voisi auttaa niin oisin tosi kiitollinen. :apua:
75-1108648572

Ja vähän aiheesta poiketen, mitä reittiä suosittelette Alppien ylitykseen, jos kun tavoitteena on Croatia ?

Mutta tuo laukku-asia olisi nyt päällimmäisenä mielessä, joten jos/kun kokemuksia, niin ois kiva kuulla niistä.
Sepe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Melkein suosittelisin kovaa takalaukkua ja pehmeitä sivulaukkuja. Takatelineeksi itse laittaisin nykyään varmaankin SW Motecin.

Kuinkas paljon tuo Grosslocknerin alppitie heitää sivuun Croatiaan mennessä?
-Artsi-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Bussi sopii reissaamiseen mainiosti! Mä olen tykännyt matkalla noista SW Motechin sivulaukkutelineistä + kovista laukuista. Telineet saapi pikalukoilla kiinni ja pois kun niitä ei tarvii. Lisäksi pidemmällä reissulla kelit voipi vaihdella paljonkin, siksi arvostan kovia (=suojaavia) laukkuja, joissa irralliset sisälaukut. Sisälaukut vaan kantoon kun marssii hotlaan, kuraiset kopat voipi jättää mopoon kiinni. Lisäksi painopiste on alempana eli mukavampi 2-päällä käännellä alppien serpentiineillä...

Muutama muukin busa suuntaa kohti Kroatiaa, heti jussin jälkeen maanantaina lähdetään Hesasta Tallinnaan ja Via Balticaa alas... Puolassa Auschwitz yhtenä kohteena ja sitten mielen mukaan, ehkä Budan kautta Adrianmeren rannoille. Alppien yli jostain tullaan takaisinpäin, noin kolme viikkoa myös tarkoitus ihmetellä maailmaa.

Jollei Alpeilla ole ennen käynyt niin nähtävää riittää. Mm. Sepen mainitsema Grossglockner / Hochalpenstrasse on hieno reitti, Zell am Seen eteläpuolella.

Tuossa muutama linkki suunnittelun tueksi:
http://www.alpineroads.com
http://www.alpenpassbiker.de
Club 100 m/s
75-1108648572

Kiitos

Joo, kyselinkin jo R.M:Heinolta tuota SW motechin telineitä, onkos kokemuksia kolmesta kovasta laukusta ?

Ja minkä kokoisia teillä on ollut ? sivubagit 40-44 L ja takalaukku pienempi ? vai onko kantavuus jo ongelma jos kyytiläinen mukana ?

Pitääkin tutkia tuota Grossglockner / Hochalpenstrasse reittiä.

Tarkoitus lähteä 6.7 Hangosta Rostockiin ja paluu kolmenviikon kulutta. Tulee koko loma vietettyä reissussa, ei yhtään päivää kotona... :p
122-1110911427

Viesti Kirjoittaja 122-1110911427 »

kantavuuden kanssa tulee tosiaankin ongelmia ( ainakin teoreettisesti ) sillä kuorma saa olla vain 180 kg (näin mulle ilmoitettiin suzukilta, korjatkoon ne jotka tietää tarkemmin ) sisältää kuskin ,kyytiläisen ,telineet, laukut ja kamat ym ym ns irtonaisen tavaran . ja sen takia givi ja kappa ei tee enää 3 laukun telineitä busaan!!!

mutta itsellä on 34 l sivulaukut ja tarvittaessa vielä 46l takakontti!!

menossa myös eurooppaan 9.7
75-1108648572

Millaísia kokoja muilla on ? vai onko varmempi käyttää vain kahta sivulaukkua ?
waiski10
Site Admin

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

mulla on 34l sivuilla ja 46l takaboxi, aina on "ylikuormaa" ja on kestäny. ei sen takii kannata jättää takaboxia pois, pitää ennen tyhjänä mukana siihen saa jätettyä niin helposti esim. kypärät ja märän arat kamppeet :tongue:
ennen kova, ehkä vielä joskus...
75-1108648572

Juuh, täytyy jotain tuollaista alkaa pikaisesti keksimään. 2 * 36 + 46 l.

Soitin äsken Varpulan Torstille ja vastauksen voitte varmaan arvata : " kuormajuhdat on erikseen, et tarvi kuin parit sukat ja kalsarit sekä visan mukaan, busaan ei saa laittaa mitään telineitä " :D Torstilla on aina aika extreme asenne näihin hommiin, mut mukava siltä on aina kysellä erilaisia jutskia.

Niin muuten waiski, mikä teline sulla on ?
waiski10
Site Admin

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

mulla on oma tekemä teline, pikakiinnitteinen tulee kiinni 4 siipipultilla oli jo aikaisemmin tl1000 ja modasin sen tuohon busaan sopivaksi. on koeponnistettu ja kestää...
ennen kova, ehkä vielä joskus...
75-1108648572

ok, pitää vielä tutkia vähän lisää... kiitos
Timppa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

KooK kirjoitti:Soitin äsken Varpulan Torstille ja vastauksen voitte varmaan arvata : " kuormajuhdat on erikseen, et tarvi kuin parit sukat ja kalsarit sekä visan mukaan, busaan ei saa laittaa mitään telineitä " :D
Joo voin arvata :D Mäkin kun ostin takatelineen, niin jouduin pyhästi vakuuttamaan ja lupaamaan, ettei teline ole koskaan kiinni mopossa Torstin pajalle mentäessä :arskat:
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
purzzi

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Koville laukuille yksi ääni täältä :rasberry:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
122-1110911427

Viesti Kirjoittaja 122-1110911427 »

mulla on sw telineet , mutta eikös tossa "pörssissä" ollut jollakin myynnissä fivestar telineet ? sama se minkä näköset kunhan toimii ne on kun kukaan ei niitä kumminkaan pidä kiinni kun sen pakollisen reissun jonka jälkeen ne siirtyy autotallin hyllylle !! :tapu:
109-1116393287

Viesti Kirjoittaja 109-1116393287 »

SW-motech kolmen laukun teline, siihen sitte Givin 21 litraset sivuille ja v46 taka. Tämmönen yhdistelmä, niin ei ainakaan ylileveyden kanssa tule onkelmaa.. ???
Vastaa Viestiin