Laukkasarjat, apua tarvitaan
Moip,
Uutena busan omistajana tarvitsen hiukan apua. Normaalisti en ole välttämättä mikään perinteinen "matka-motoristi" mutta kun tuo pyörä antaa varsin (minun mielestä) hyvät ominaisuudet myös pidempään reissailuun niin olenkin suuntaamassa vielä tänä kesänä kolmeksi viikoksi Eurooppaan, ja vielä kyytiläisen kanssa. Ja pelkkä reppu ei riitä.
Joten suunnitelmissa hankkia kolmen laukun teline+laukut, eli mitä suosittelette? pehmeitä vai kovia ? Ja millaisia telineitä ? Meinaan sitten taas reissun jälkeen ottaa ne pois odottamaan tulevia koitoksia.
Jos joku koneempi reissu-eero voisi auttaa niin oisin tosi kiitollinen.
Uutena busan omistajana tarvitsen hiukan apua. Normaalisti en ole välttämättä mikään perinteinen "matka-motoristi" mutta kun tuo pyörä antaa varsin (minun mielestä) hyvät ominaisuudet myös pidempään reissailuun niin olenkin suuntaamassa vielä tänä kesänä kolmeksi viikoksi Eurooppaan, ja vielä kyytiläisen kanssa. Ja pelkkä reppu ei riitä.
Joten suunnitelmissa hankkia kolmen laukun teline+laukut, eli mitä suosittelette? pehmeitä vai kovia ? Ja millaisia telineitä ? Meinaan sitten taas reissun jälkeen ottaa ne pois odottamaan tulevia koitoksia.
Jos joku koneempi reissu-eero voisi auttaa niin oisin tosi kiitollinen.
Melkein suosittelisin kovaa takalaukkua ja pehmeitä sivulaukkuja. Takatelineeksi itse laittaisin nykyään varmaankin SW Motecin.
Kuinkas paljon tuo Grosslocknerin alppitie heitää sivuun Croatiaan mennessä?
Kuinkas paljon tuo Grosslocknerin alppitie heitää sivuun Croatiaan mennessä?
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Bussi sopii reissaamiseen mainiosti! Mä olen tykännyt matkalla noista SW Motechin sivulaukkutelineistä + kovista laukuista. Telineet saapi pikalukoilla kiinni ja pois kun niitä ei tarvii. Lisäksi pidemmällä reissulla kelit voipi vaihdella paljonkin, siksi arvostan kovia (=suojaavia) laukkuja, joissa irralliset sisälaukut. Sisälaukut vaan kantoon kun marssii hotlaan, kuraiset kopat voipi jättää mopoon kiinni. Lisäksi painopiste on alempana eli mukavampi 2-päällä käännellä alppien serpentiineillä...
Muutama muukin busa suuntaa kohti Kroatiaa, heti jussin jälkeen maanantaina lähdetään Hesasta Tallinnaan ja Via Balticaa alas... Puolassa Auschwitz yhtenä kohteena ja sitten mielen mukaan, ehkä Budan kautta Adrianmeren rannoille. Alppien yli jostain tullaan takaisinpäin, noin kolme viikkoa myös tarkoitus ihmetellä maailmaa.
Jollei Alpeilla ole ennen käynyt niin nähtävää riittää. Mm. Sepen mainitsema Grossglockner / Hochalpenstrasse on hieno reitti, Zell am Seen eteläpuolella.
Tuossa muutama linkki suunnittelun tueksi:
http://www.alpineroads.com
http://www.alpenpassbiker.de
Muutama muukin busa suuntaa kohti Kroatiaa, heti jussin jälkeen maanantaina lähdetään Hesasta Tallinnaan ja Via Balticaa alas... Puolassa Auschwitz yhtenä kohteena ja sitten mielen mukaan, ehkä Budan kautta Adrianmeren rannoille. Alppien yli jostain tullaan takaisinpäin, noin kolme viikkoa myös tarkoitus ihmetellä maailmaa.
Jollei Alpeilla ole ennen käynyt niin nähtävää riittää. Mm. Sepen mainitsema Grossglockner / Hochalpenstrasse on hieno reitti, Zell am Seen eteläpuolella.
Tuossa muutama linkki suunnittelun tueksi:
http://www.alpineroads.com
http://www.alpenpassbiker.de
Club 100 m/s
Kiitos
Joo, kyselinkin jo R.M:Heinolta tuota SW motechin telineitä, onkos kokemuksia kolmesta kovasta laukusta ?
Ja minkä kokoisia teillä on ollut ? sivubagit 40-44 L ja takalaukku pienempi ? vai onko kantavuus jo ongelma jos kyytiläinen mukana ?
Pitääkin tutkia tuota Grossglockner / Hochalpenstrasse reittiä.
Tarkoitus lähteä 6.7 Hangosta Rostockiin ja paluu kolmenviikon kulutta. Tulee koko loma vietettyä reissussa, ei yhtään päivää kotona... :p
Joo, kyselinkin jo R.M:Heinolta tuota SW motechin telineitä, onkos kokemuksia kolmesta kovasta laukusta ?
Ja minkä kokoisia teillä on ollut ? sivubagit 40-44 L ja takalaukku pienempi ? vai onko kantavuus jo ongelma jos kyytiläinen mukana ?
Pitääkin tutkia tuota Grossglockner / Hochalpenstrasse reittiä.
Tarkoitus lähteä 6.7 Hangosta Rostockiin ja paluu kolmenviikon kulutta. Tulee koko loma vietettyä reissussa, ei yhtään päivää kotona... :p
kantavuuden kanssa tulee tosiaankin ongelmia ( ainakin teoreettisesti ) sillä kuorma saa olla vain 180 kg (näin mulle ilmoitettiin suzukilta, korjatkoon ne jotka tietää tarkemmin ) sisältää kuskin ,kyytiläisen ,telineet, laukut ja kamat ym ym ns irtonaisen tavaran . ja sen takia givi ja kappa ei tee enää 3 laukun telineitä busaan!!!
mutta itsellä on 34 l sivulaukut ja tarvittaessa vielä 46l takakontti!!
menossa myös eurooppaan 9.7
mutta itsellä on 34 l sivulaukut ja tarvittaessa vielä 46l takakontti!!
menossa myös eurooppaan 9.7
Juuh, täytyy jotain tuollaista alkaa pikaisesti keksimään. 2 * 36 + 46 l.
Soitin äsken Varpulan Torstille ja vastauksen voitte varmaan arvata : " kuormajuhdat on erikseen, et tarvi kuin parit sukat ja kalsarit sekä visan mukaan, busaan ei saa laittaa mitään telineitä " Torstilla on aina aika extreme asenne näihin hommiin, mut mukava siltä on aina kysellä erilaisia jutskia.
Niin muuten waiski, mikä teline sulla on ?
Soitin äsken Varpulan Torstille ja vastauksen voitte varmaan arvata : " kuormajuhdat on erikseen, et tarvi kuin parit sukat ja kalsarit sekä visan mukaan, busaan ei saa laittaa mitään telineitä " Torstilla on aina aika extreme asenne näihin hommiin, mut mukava siltä on aina kysellä erilaisia jutskia.
Niin muuten waiski, mikä teline sulla on ?
Joo voin arvata Mäkin kun ostin takatelineen, niin jouduin pyhästi vakuuttamaan ja lupaamaan, ettei teline ole koskaan kiinni mopossa Torstin pajalle mentäessäKooK kirjoitti:Soitin äsken Varpulan Torstille ja vastauksen voitte varmaan arvata : " kuormajuhdat on erikseen, et tarvi kuin parit sukat ja kalsarit sekä visan mukaan, busaan ei saa laittaa mitään telineitä "
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage