Sivu 1/1
Lähetetty: 19 Helmi 2017, 09:09
Kirjoittaja YyyVee
Suunnitelmissa laittaa Proboost:in ahdinsarja -03 Busaan ja nyt kaipailen neuvoja? Sinä joka olet tuon tehnyt niin laittaisitko vinkkejä. Mitä kirjallisia dokumentteja
vaaditaan muutoskatsastuksessa?
yv/plati.i.num (at) luukku . com
Lähetetty: 19 Helmi 2017, 13:51
Kirjoittaja TNT
Muutoskatsatuksessa tarvitaan tehomittaustodistus, siitä selviää mm ahtimen merkki, ahtopaine, max teho. Teho kun ei saa katsastuksessa kasvaa rekisteriotteeseen merkitystä vakiotehosta kuin xx %, nyt en muista paljonko teho sai prosentuaalisesti kasvaa. Sitten oli äänimittaustodistus. Siinäpä ne mitä itellä oli ja leima tuli. Näin muistan ulkomuistista.
Lähetetty: 21 Helmi 2017, 18:26
Kirjoittaja YyyVee
Kiitos. Paikalisella Satakuntalaisella konttorilla kävin ja siellä pyydettiin: Päästötaso kirjallisena (Euro1/Euro2) maahantuojalta, jarrut/alusta kirjallinen todistus maahantuojalta, moottoriteho ja ahtopaine mitattuna ja kirjattuna ko. tehoille. Tietysti Db-mittaus ja päästöt.
Pyöräni on (onneksi?) Euro1 joten tämän puolesta ahtaminen hieman helpottuu.
Busanisti palstaa lueskellassani ahdetuista Busista niin pohjoisessa muutoskatsastus ei vaikuta olevan homma eikä mikään.
Pohjoisessahan on poroja mitä etelässä ei ole..
Lähetetty: 21 Helmi 2017, 22:18
Kirjoittaja snuggles
Käy kysymässä joltain toiselta konttorilta myös, kuulosti vähän siltä etteivät ihan tiedä mitä vaaditaan ni kysyvät enemmän papereita ku olis tarviskaan.
Ja jos et ole vielä ostanu turbosarjaa niin kato ettei ole kiinalaisella ahtimella, ihan vaan murheiden välttämiseksi.
Lähetetty: 23 Helmi 2017, 15:03
Kirjoittaja PRM75
Kuopiossa tarvitsi ainoastaan tehomittauksen, ahtopaine tiedon. melut ja päästöt mittasivat konttorilla.
Lähetetty: 28 Helmi 2017, 19:50
Kirjoittaja mju0288
Tehomittauslappu, jossa käytetty ahtopaine, ahtimen malli ja teho luonnollisesti.
melut sun muut mitataan asemalla.
Ja aito ahdin. Maksat lopulta kuitenkin sen verran.
Lähetetty: 02 Maalis 2017, 20:21
Kirjoittaja YyyVee
Kiitos.
Lähetetty: 28 Loka 2018, 13:26
Kirjoittaja YyyVee
Lähetetty: 28 Loka 2018, 13:42
Kirjoittaja YyyVee
Lähetetty: 28 Loka 2018, 17:19
Kirjoittaja jarim
Dataloggerista? ???
Lähetetty: 09 Marras 2018, 01:35
Kirjoittaja PRM75
YyyVee kirjoitti:PRM75 kirjoitti:Kuopiossa tarvitsi ainoastaan tehomittauksen, ahtopaine tiedon. melut ja päästöt mittasivat konttorilla.
Miten kiinan ahtimen erottaa "kunnon ahtimesta"?
Settihän on nyt Proboosti:in ja kaksi kautta ajettu. Joskus kadullakin käyty, mutta enimmäkseen vartilla. Tänä kesänä kaikki männät leikkasivat kiinni mäntien sisäseinämiltä.
Pientä sulamista näkyi parissa männässä. Männät olivat vakiot kuten kangetkin. Kuulin, että tuon setin painekotelossa olisi parantamisen
varaa.
Ahdoista ei tietoa eikä muustakaan datasta
Mielenkiinnolla odotan tähän vastausta dataloggerista(Jarim)
Merkinnöistä. Mitä siinä ahtimessa lukee.