Pciiir - säätöä? - Sensori asiaa

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

Tuli sitten tuollainen PCiiiR hankittu ja tuupattu paikoilleen mutta ongelma on tarkoitus on käyttää karttaa joka on tarkoitettu europan mallille ja täysin vakiolle niin mun pitäis poistaa jo O2 sensori mutta ei tajua missä sellainen on?
002-2003 Suzuki GSX1300R Hayabusa European model
Stock or aftermarket air filter
Stock exhaust
Unplug O2 sensor connector (R/H side, near clutch)
Unplug pin 11 on ECU large connector to disable FI light


Eli ECUsta olen saannu ton johdon irti mutta O2 sensori ei nyt tahdo löytyä...

:stupid:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. todennäköisesti tarkoittaa lamdaa oikean puoleisessa putkessa. Ei oo pakko poistaa kunhan irroitat johdot liittimestä. Korvaavaa tulpaa sulta tuskin löytyy.
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

ksthb kirjoitti:Hmm.. todennäköisesti tarkoittaa lamdaa oikean puoleisessa putkessa. Ei oo pakko poistaa kunhan irroitat johdot liittimestä. Korvaavaa tulpaa sulta tuskin löytyy.
No niin... ajattelin sitä että se vois olla se Lambda mutta ku mistään ei sitten löytänyt infoa...

Eli menen talliin repimään irti se lambda piuha.

Kiitoksia :thumbup:
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Toinen vaihtoehto on jättää lambda kiinni ja olla koskematta seosarvoihin alle 4000rpm alueella... tällöin lambdan ansiosta seos säätyy todennäköisesti paremmin vallitsevan säätilan perusteella kun ECU pystyy arvioimaan korjausfaktoria lambdan palautteen perusteella pienillä kierroksilla.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
67-1115742969

Viesti Kirjoittaja 67-1115742969 »

PetriK kirjoitti:Toinen vaihtoehto on jättää lambda kiinni ja olla koskematta seosarvoihin alle 4000rpm alueella... tällöin lambdan ansiosta seos säätyy todennäköisesti paremmin vallitsevan säätilan perusteella kun ECU pystyy arvioimaan korjausfaktoria lambdan palautteen perusteella pienillä kierroksilla.

No toi on varmaan ihan hyvä idea kans, tosin en oo ehtinyt perehtymään syvemmin ton PC:n toimintaa. Otin vaan kartan joka oli vakio busalle ja siinä luki että Ecusta liitin irti ja O2 pois, vaikka missään ei kylläkään sanottu että miksi sen pitäis ottaa pois. (Osaako joku muu sanoa syyn?)

Tosin nyt tulee sit taas mieleen että miten sitten säädän sen jos se on paikoillaan siis lambda.

Kattelin hiukan sitä softaa mutta en oikein uskaltanut mihinkään tekemään mitään muutoksia.

Ihmettelin samalla että Ignition table niin kaikki on 0 ?

Miten tuota kannattais säätää vai onko parempi mennä suoraan liikkeeseen säädättämään (=kallista)?




Edited By Centrix on 1149364741
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Centrix kirjoitti:1. O2 pois, vaikka missään ei kylläkään sanottu että miksi sen pitäis ottaa pois. (Osaako joku muu sanoa syyn?)

2. Tosin nyt tulee sit taas mieleen että miten sitten säädän sen jos se on paikoillaan siis lambda.

3. Kattelin hiukan sitä softaa mutta en oikein uskaltanut mihinkään tekemään mitään muutoksia.

4. Ihmettelin samalla että Ignition table niin kaikki on 0 ?

5. Miten tuota kannattais säätää vai onko parempi mennä suoraan liikkeeseen säädättämään (=kallista)?
1. O2 sensori pitää disabloida koska se antaa ECU:lle palautetta noin 4000rpm saakka (en ole mitannut, mutta näin olen lukenut). Kun se antaa palautetta ECU:lle niin tällä alueella esim kertoen että seos on rikasta niin ECU automaattisesti laihentaa seosta - ja koko kartta menee sitten laihalle, sekä päin vastoin.

2. Säädät niin kuin normaalistikin, et vaan koske alle 4000rpm alueella vaan jätät sen alueen nolliksi. Jos haluat säätää alakertaa, otat joko lambdan irti tai ohjelmoit yoshbox:lla.

3. Joo - pitää ymmärtää vaikutukset jos aikoo tehdä jotain muutoksia. Yleensä jos saat kytkettyä lamdaan mittarin pääset aloittamaan omatoimisen säätämisen opiskelun.

4. Ignition table on vakiona nolla koska ilman puristusten lisäystä tai esim. turbotusta tarvitse välttämättä ennakkoa pienentää. Vastaavasti muutamia asteita erityisesti keskialueella lisää vääntöä - mutta tässä pitää olla tarkkana ettei moottori ala nakuttamaan. Itse kokeilin ainoastaan tyhjäkäyntisäätöjä koska en koe että normaalipyörässä ennakkoa paljoa kannattaa säätää - vaan vasta kun virtaukset saa paremmin kohdalleen.

5. Seossuhteen kannalta helpoin tapa opetella hommaa on hankkia laajakaista lambda ja alkaa itse optimoimaan seokset kohdalleen. Toinen vaihtoehto on kytkeä seosmittari (autometer tms.) suoraan lambdaan ja yrittää muistaa millä kierrosnopeudella oli millainen seos ja sitten tehdä muutokset järjestelmään. Dynopaikka tekee kaiken tämän puolestasi, mutta sitten et tiedä miksi tai miten näitä asioita on tehty - eli missä on kompromisseja yms. Itse suosin katukäyttöön itse virittämistä ja vasta huipputehojen penkissä metsästämistä - koska tiellä ei oikein huipputehoja pysty säätämään. Mutta se mitä olen lukenut kavereista jotka ajavat varttimailia on että lähes kaikki loggaavat omat varttimaililähtönsä ja säätävät koneen sen perusteella. Dyno on vasta perussäätö joka hienosäädetään varttimailiradalla kohdalleen...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin