Nonniin.. Eilinen päivä ja ilta :O meni vanteiden hinkkaamisessa.. Takavanne oli helppo nakki ja aikaa meni noin kolme tuntia kaikkineensa.. Mutta etuvannne yllätti.. mustan maalin alla oli valkoinen pohjamaali joka oli sairaan lujassa!! Ei auttanut muuta kuin ottaa hiekkapaperi ja hioa se pois. Siinä menikin sitten koko ilta....sormet ... ja hermot...
Lopputulos oli sitten ihan kivan näköinen Kyllä silmä lepää.. kaikin puolin homma kannatti pienistä vastoin käymisistä huolimatta . Vielä kun joku jaksaisi pitää kesällä nuo vanteet puhtaana
Muutama projektikuva löytyy Tuninkia
Kiitokset vielä JariM:lle joka jaksoi olla hommassa kaverina!!
Viime talvena kiillotin vanhan ärrän vanteet... maalinpoistoainehöyryissä meni kivasti muutama päivä... :p Tuleehan niistä upeen näköset mut niiden pitäminen yhtä hyvän näkösenä vaatii kans kovaa työtä joten taidan valita helpomman tien ja pitää vanteet mustina......
pocahontas kirjoitti:Tuleehan niistä upeen näköset mut niiden pitäminen yhtä hyvän näkösenä vaatii kans kovaa työtä joten taidan valita helpomman tien ja pitää vanteet mustina......
Huh, hyvä, että jaoit vahvistusta ajatuksille, jotka alkoivat jo haaleta katsellessa Tasen kuvia...
Tase1 kirjoitti:.. Mutta etuvannne yllätti.. mustan maalin alla oli valkoinen pohjamaali
No varmaan yllätti... ei mulla siel mitään pohjamaalia ollut. Itseasiassa etusesta maali lähti paljon helpommin noista omista vanteistani... Kaippa ne jaappanin pojat maalailee noita sitten just niin, mitä sattuu purkeista löytymään ???
Edited By Timppa on 1105303962
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Tase1 kirjoitti:.. Mutta etuvannne yllätti.. mustan maalin alla oli valkoinen pohjamaali
No varmaan yllätti... ei mulla siel mitään pohjamaalia ollut. Itseasiassa etusesta maali lähti paljon helpommin noista omista vanteistani... Kaippa ne jaappanin pojat maalailee noita sitten just niin, mitä sattuu purkeista löytymään ???
Tainnu Tasen etuvanne tulla eri alihankkijalta...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
viimesuven puolikkaan rintakokemuksen äänensyvyydellä voinee lausua, että toi kiillotusprojketi tosiaan kysyy näppejä. ja juuri tuosta alupohjmaalista johtuen. istuu tautisen lujassa kun sitä sattuu kunnon kerros oleen niinkuin meitsin busan takimmaisessa vanteessa.
lopputulos kyllä kruunaa vaivannäön, jos kiillosta pitää. vaan totta on sekin ,että niiden jälkihoito on huomattavasti työläämpää mitä maalattujen vanteiden konsaan.
semmoista metallilakkaa ei nääs taida ollakaan, joka pitäisi pintansa aikojen saatossa kunnolla. ja sittenhän se vasta karseen näköistä on, jos moinen pinnoite lähtee paikkapaikoin kuoriin sieltä sun täältä...
joten vahallahan nuita pitää hoitaa, ja usein sittenkin. sadesession ( ja pesunkin jälkeen..) jälkeen jarrupaloista valuu mustaa muljua. sen jos antaa kuivahtaa parit päivät niin värjää vanteen siltä kohtaa kellertäväksi.
niistä vahalitkuistakaan ihan kaikki sortit ei oikeen hyvin sovi puhtaalle kevytmiinille. irroittavat sitä mustaa oksiidia liiankin kanssa, ja kiillottamallakaan vanne ei oikeen kimmellä kirkkaana, vaan jää helposti vähän laikukkaaksi. tämä ainakin silloin jos antaa vahan kuivahtaa kunnolla niinku maalipinnan kanssa pitäis tehdä. esmees autoglymin keltamerkkinen ei ainakaan tunnu kovin hyvältä tossa puuhassa, vaikka mutten onkin vahoista bestis.
jollain korrekin teflonvahalla mie heitä oon hoitanna, ku semmosta oli purnukka jääny jemmaan. ja vielä silleen että en anna ton vahan levityksen jälkeen kuivahtaa just ollenkaan, vaan kiillottelen sen samoin tein. kalvoa tietty jää vähemmän ehkä, mutta "köyhänkromin"kiilto on kertakorempaa luokkaa mielestäni.
takavanteestahan toi vaha irroittaa ihan mukavasti ketjusalvan jäännöksetkin, kunhan käyttää vahaa siinä eineen plöökkimmin mitä muuten tarviis. ja tää konsti pätee ihan hyvin myös maalattuun vanteeseenkin nottas tiiätte ! isommat hiekat tottamaar kandee huljutella suht lämpösella vedellä enste veke, ettei pahus me ja naarmuunnu vallan kelvottomaksi muutoin niin upean näköinen gumminpidike ...
yhtenvetona vois sanoo, että jos ei oo järin innoissaan noiden vanteiden putsauksesta muutoinkaan ollut, niin tuskin sit kannattaa lähtee maaleja ollenkaan kirvottaan. mustat ku menee kohtuuhyvin vähän mömmöisinäkin, mut siitä peilipinnasta huutaa joka pienikin dirtypilkku paljon ikävämmin...
Täytyy nyt vielä palata tähän aiheeseen, kun tässä lähi päivinä meinaan uhrata sormeni tuon "pihalookin" puolesta ja kiillottaa vanteen reunat...
Kysyisin vain, että oletteko vetäneet lakkakerroksen kiiltävän pinnan päälle, vai jättäneet ilman lakkaa?
Olo on vähän entten tentten, kun molempiin suuntiin on tullu neuvoja, eikä toi pintakäsittely oo ihan vahvimpia lajeja ???
Mulla ei ainakaan ole lakkaa. Arveluttaa lakan pysyminen puhtaassa alumiinissa ja toisaalta se vaara että lakka alkaa kellastumaan. Autosolilla pesun jälkeen kun aina hieraisee niin on jälkeenpäin kuin uudet.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport