Aloin tänään etsimään sitä eikä vaan löydy. Yritin etsiä sitä threadiakin jossa joku sitä kysyi mutta ei löytynyt sitäkään...
Huomenna tai ylihuomenna käyn Kemi MC:llä säätämässä busan. Ketä Oulun alueen kaverit on käyttänyt säätämään venttiilin välykset? Ei kai se pitäisi mikään ihme homma olla tehdä itsekkään. Vai? Aikoinaan tein itse GPZ900r:ään.
D.M pistoke pitäisi löytymän vas "takaposken" (persposki?) -alta. Monesti sen verran ahtaalla, että vaatii takakatteen irroittamista. Mut siellä se kuitennii on, pistoke mihin menee kaks johtoa ja kuminen kordari päällänsä. Ja venat pystyy kyllä säätään kuka vaan, varsinkin jos kavan kans on pelannut aiemmin (suzuki=ei säätöä, tarkistus riittää)
Dealer Mode liitin löytyy Kujon kertomasta paikasta mutta ruiskunsäätöboksi kiinnitetään eri liittimeen, se tosin on ihan siinä vieressä... jos haluat helpottaa hommaa Kemissä niin käytä takakate irti ja ota se muovinen suojaläpyskä siitä "keskijalallenostoraudan" tietymiltä pois (kahdella muoviklipsillä kiinni) niin ko. johtoon pääsee sitten helposti käsiksi.
Venttiilit tarkistin itse, ei ollut hirmu laaja homma. Säätää ei tarvinnut, vain tarkistaa.
Paljonko sillä sun Busalla nyt oli ajettu? Mä vaihdoin eilen ketjut 28600km:ssä ja kaikki nykiminen etc. varsinkin ykkösvaihteelta hävisi aivan totaalisesti, aivan ku eri pyörällä ajaisi!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Juu jos ei venttiilinsäätö onnistu itse, kannattaa mopo viedä Sauli Sirniölle 08-3115563. Teetin siellä 24tkm huollon ja hintaa tuli n.160. Venttiilit tarkistettiin ja kävi muutenkin pyörän läpi. Tosin tuohon hintaan minulla oli omat öljyt mukana;) Vastaava huolto työn osalta ois ollut Hirvosella n. 240.. Käytän jatkossakin saulilla jos jotain isompia huoltoja tarvii tehdä
Joo piti se kate sitten käyttää siellä Kemissä pois että pääsi liittimiin käsiksi.
143.4 hp näytti kone mutta kaveri sanoi että järestäin on nyt kuumalla ilmalla näyttänyt 5 hp liian vähän. Eli 148:han olis ihan kohillaan. Alakierroksille laitettiin 2% rikkaammalle ja se kyllä pienensi nykimistä todella paljon. Sieltä lähti ikään kuin sellainen kuolokohta pois siitä kun alkaa vääntämään kaasua. On todella paljon ajettavampi näin suomen rajoituksilla.
Kotona kattoin sitten tuon TP asetuksen ja se oli pielessä mutta kun ei ollut sellaista torx meisseiliä millä sitä olisi päässyt säätämään. Oisko kellään tietoa minkäkokoinen se torx siinä TP sensorissa on?