Kylmä käynnistys - 2001 Busa
Alta10c pyörä starttaa,kunnes toppaa ku seinään.Startaessa virta pysyy 10,5 ja sit jumii,takapotkuja ja vihellyksiä. Akku tuore Shorai ja laturissa,johdotukset läpi käyty,startin kytkin uusi.kelin lämmetessä tai tallista ei mitään ongelmaa! Mistähän lähtis ongelmaa purkamaan vai myynkö pyörän Espanjaan???
Tarkistitko myös startin "puslat"ollijom kirjoitti:Alta10c pyörä starttaa,kunnes toppaa ku seinään.Startaessa virta pysyy 10,5 ja sit jumii,takapotkuja ja vihellyksiä. Akku tuore Shorai ja laturissa,johdotukset läpi käyty,startin kytkin uusi.kelin lämmetessä tai tallista ei mitään ongelmaa! Mistähän lähtis ongelmaa purkamaan vai myynkö pyörän Espanjaan???
toinen mikä tulee miellen niin joku lämpötila anturi antaa väärää tietoa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Itellä -99 mallinen ja huomannu että sitä ryyppyvipua ei kärsi vetää pohjaan saakka ku kylmäkäynnistää. Silloin tekee juurikin tuota samaa. Mut ku kääntää vaan pikkusen ,niin sit ei mitään ongelmaa. Eli ryyppy menee liian isolle jos vääntää täysille. Säätämällä sais varmaan pienemmälle,mut ku tiedän tän ,ni en jaksa
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
K. Olen kuullut että litium-akut toimivat huonosti pakkasessa, pitääkö se paikkansa?
V. On totta, että lämpötilan laskiessa litium-kennojen sisäinen resistanssi kasvaa nopeammin verrattuna lyijyakkuihin.
Mutta litium-kennot myös reagoivat paremmin kylmässä tehtävään käynnistys-yritykseen. Lyijyakun resistanssi kasvaa
jokaisella käynnistys-yrityksellä kunnes se ei enää jaksa pyörittää konetta ollenkaan. Jos taas Shorai LFX akku ei jaksa
käynnistää konetta ensimmäisellä yrityksellä, seuraava yritys onkin jo paljon tehokkaampi koska ensimmäinen yritys
lämmitti akkua jolloin Shorai LFX akku luovuttaakin enemmän virtaa. Käynnistysteho kasvaa jokaisella yrityksellä
kunnes kone käynnistyy.
Shorai LFX akut toimivat paljon paremmin kylmässä kuin muut litium-akut, johtuen eXtreme-kennojen matalammasta
sisäisestä resistanssista. Useimmat laitteet käynnistyvät normaalisti ensimmäisellä yrityksellä jos lämpötila on yli -7°C.
Kylmässä starttaamista voi helpottaa pitämällä esimerkiksi ajovaloja päällä jonkin aikaa ennen ensimmäistä
käynnistys-yritystä jolloin akusta otettava pieni virta lämmittää akkua ja pienentää akun sisäistä resistanssia.
Suositeltava lämmitysaika riippuu lämpötilasta. Esimerkiksi +5°C lämpötilassa jo 30 sekunnin lämmitys parantaa
käynnistystehoa, -17°C valoja kannattaa pitää päällä 4~5 minuuttia. Näin ensimmäinen käynnistys on tehokkaampi ja
se myös parantaa akun kestoikää. Myös muita virrankuluttajia voi käyttää akun lämmitykseen, kuten lämpökahvoja,
radiota jne…
V. On totta, että lämpötilan laskiessa litium-kennojen sisäinen resistanssi kasvaa nopeammin verrattuna lyijyakkuihin.
Mutta litium-kennot myös reagoivat paremmin kylmässä tehtävään käynnistys-yritykseen. Lyijyakun resistanssi kasvaa
jokaisella käynnistys-yrityksellä kunnes se ei enää jaksa pyörittää konetta ollenkaan. Jos taas Shorai LFX akku ei jaksa
käynnistää konetta ensimmäisellä yrityksellä, seuraava yritys onkin jo paljon tehokkaampi koska ensimmäinen yritys
lämmitti akkua jolloin Shorai LFX akku luovuttaakin enemmän virtaa. Käynnistysteho kasvaa jokaisella yrityksellä
kunnes kone käynnistyy.
Shorai LFX akut toimivat paljon paremmin kylmässä kuin muut litium-akut, johtuen eXtreme-kennojen matalammasta
sisäisestä resistanssista. Useimmat laitteet käynnistyvät normaalisti ensimmäisellä yrityksellä jos lämpötila on yli -7°C.
Kylmässä starttaamista voi helpottaa pitämällä esimerkiksi ajovaloja päällä jonkin aikaa ennen ensimmäistä
käynnistys-yritystä jolloin akusta otettava pieni virta lämmittää akkua ja pienentää akun sisäistä resistanssia.
Suositeltava lämmitysaika riippuu lämpötilasta. Esimerkiksi +5°C lämpötilassa jo 30 sekunnin lämmitys parantaa
käynnistystehoa, -17°C valoja kannattaa pitää päällä 4~5 minuuttia. Näin ensimmäinen käynnistys on tehokkaampi ja
se myös parantaa akun kestoikää. Myös muita virrankuluttajia voi käyttää akun lämmitykseen, kuten lämpökahvoja,
radiota jne…
Tiedä sitten miten muilla litum akuilla mutta Shorai akulla ainkin hyvin tärähti käyntiin suoraan ilman mitään lämmitystä -10 astessaBusanisti kirjoitti:K. Olen kuullut että litium-akut toimivat huonosti pakkasessa, pitääkö se paikkansa?
V. On totta, että lämpötilan laskiessa litium-kennojen sisäinen resistanssi kasvaa nopeammin verrattuna lyijyakkuihin.
Mutta litium-kennot myös reagoivat paremmin kylmässä tehtävään käynnistys-yritykseen. Lyijyakun resistanssi kasvaa
jokaisella käynnistys-yrityksellä kunnes se ei enää jaksa pyörittää konetta ollenkaan. Jos taas Shorai LFX akku ei jaksa
käynnistää konetta ensimmäisellä yrityksellä, seuraava yritys onkin jo paljon tehokkaampi koska ensimmäinen yritys
lämmitti akkua jolloin Shorai LFX akku luovuttaakin enemmän virtaa. Käynnistysteho kasvaa jokaisella yrityksellä
kunnes kone käynnistyy.
Shorai LFX akut toimivat paljon paremmin kylmässä kuin muut litium-akut, johtuen eXtreme-kennojen matalammasta
sisäisestä resistanssista. Useimmat laitteet käynnistyvät normaalisti ensimmäisellä yrityksellä jos lämpötila on yli -7°C.
Kylmässä starttaamista voi helpottaa pitämällä esimerkiksi ajovaloja päällä jonkin aikaa ennen ensimmäistä
käynnistys-yritystä jolloin akusta otettava pieni virta lämmittää akkua ja pienentää akun sisäistä resistanssia.
Suositeltava lämmitysaika riippuu lämpötilasta. Esimerkiksi +5°C lämpötilassa jo 30 sekunnin lämmitys parantaa
käynnistystehoa, -17°C valoja kannattaa pitää päällä 4~5 minuuttia. Näin ensimmäinen käynnistys on tehokkaampi ja
se myös parantaa akun kestoikää. Myös muita virrankuluttajia voi käyttää akun lämmitykseen, kuten lämpökahvoja,
radiota jne…
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili