latausvammoja taas

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
107-1281107497

Viesti Kirjoittaja 107-1281107497 »

keskustellanko taas latausvioista?

minulla taas vaihteeksi ei oikein pelaa toi -99 bussi
ei jaksanu pyörähtää käyntiin ja totuneesti mittaaman latausjännitettä eikä tullut tarpeeksi..mittasin laturilta tulevat piuhat säätimelle asti ja näyttäis tulevan tarpeeksi(viime syksynä pimeni laturi ja uusi käytetty nyt paikoillaan)liitin säätimelle näyttää terveeltä,ei merkkejä sulamisesta.aikani rassattuani tyhjäkäynnillä tulee jopa 14v mutta kierroksilla jännite romahtaa noin 13v ja nämä lukemat nyt kun akku ladattu täyteen.ennen pukkas kierroksilla noin 14,5v.en osaa tuon säätimen kuntoa mitata,tai osasin joskus kun hondista noita poltin mutta kun en nyt millään muista miten ja miten piti olla ton yleismittarin säätöjen kun sitä tutkii.
Lizard

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Huoltomanuaalin sivulla 7-10 on jännitteensäätäjän mittausohjeet ja arvot.

Ja kannattaa mitata akulta onko siellä vuotovirtaa. Sillä pääset kärryille onko maadoitus tms ongelmaa jossain.

Kuva

Edited By Lizard on 1341075553
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
Jaku

Viesti Kirjoittaja Jaku »

mulla oli kans lataus ongelmia tossa pari vuotta takaisin, vaihdoin kaiken mahdollisen, säätimen pariinkin otteeseen :p��sein��n:

Sit mietin mitä en oo vaihtanut, johtoja säätimeltä eteenpäin. Ja Volt, alkoi lataamaan. Vika ei siis liittimissä, jopa kolvasin ne kiinni, vaan heleveta, johdoissa. Ei tullu ensimmäisenä mieleen...
Lizard

Viesti Kirjoittaja Lizard »

Tiedä auttaako ollenkaan mutta itse havaitsin vian kun kierrosten noustessa valot himmeni ja akut ei pitäny latausta. Paskat liitokset juurikin tuolla jännitteentasaajan päässä.
Busa

Tallissa
Hayabusa-99
GSX-R750 -88
RD125LC YPVS -85
107-1281107497

Viesti Kirjoittaja 107-1281107497 »

päivästä taas joutohetket käytetty tehokkaasti mopoa ihmttelemällä,kaverin dösä otettiin viereen ja testailtiin osia ristiin..ei pukannu toisellakaan säätimellä paljoa enempää akulle virtaa ja sit koitettiin kaverin mopossa mun säädintä ja siinä oli ns.riittävä lataus jännite .todetiin että mulla täytyy olla akku paskana,ei mitään havaintoa sen iästä.ajateltiin ettei vaan ota enää virtaa vastaan.nopeesti akku kaupoille ja taas oli pettymys valmis,vitut sinne kierroksilla tuu vieläkään tarpeeksi virtaa.johdoissakaan ei vaikuta olevan liikaa vastusta kun niitä olen mittaillut,ainut mikä nyt rupesi askarruttamaan niin se että voisko tuo säädin olla hiipumaan päin?koska noin puolivolttia enemmän kaverin säätimellä tuli virtaa,pitää vielä koettaa loppuviikosta uudella akulla ja varmasti kunnossa olevalla säätimellä mitä sanoo.mutta kiitosta kaikille päätä vaivanneille ja jos joku selvyys tähän tulee niin laitan tänne.

Edited By kahvilakilpur1 on 1341353722
verhoilija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verhoilija »

Noh selvisikö vika? Itsellä ehjä säädin uusi vartan akku ja tyhjäkäynnillä lataa n.14.4-14.6v mutta 4000rpm kohdalla ja ylikin laskee jännite 13.5v paikkeille ja mittarin/ajovalot pikkasen vilkkuu..
Missä ihmeessä vika,päivä mittailtu ja liitoksia puhisteltu yms...
Perlkele
verhoilija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja verhoilija »

Itse itselle vastaten ja vikaa löydetty. Laturin yksi käämi pukkaa n.85volttia kun muut pukkaa 100v ja ylikin... Siis vaihtovirtaa.
Liitin poistettu edellisen omistajan toimesta ja sulluttu täyteen jotaon silikoonia ja päälle kutistesukka. Liittimet kun katkoi ja juotti suoraan johtoihin niin lataus jännite alkoi pysyä kieroksillakin korkealla. Pikkusen tippuu 14.6v tuonne 13.7tienoille siis yli 5000rpm jälkeen ja ei siitä enää tipu.
Valojen välkkyminen loppui.
Jos vielä huononee lataus on vain tilattava uusi käämi sinne alakertaan.
Täältä tähän.
Vastaa Viestiin