Sivu 1/2

Lähetetty: 14 Touko 2012, 19:10
Kirjoittaja bandit busa
onko kenelläkään ollut sellaista vikaa et etupää pompottaa ajaessa.eturengas on vaihdettu uuteen dunloppiin ja on tasapainossa,ja myös vanteella kunnolla.
eikä iskarit ole vuotaneet öljyjä ulos et senkin pitäs olla ihan ok.
kovaa ajettaessa ei oo mitään!!!!!
:oho:

Lähetetty: 14 Touko 2012, 19:30
Kirjoittaja BaTTman
Ne on vaan nuo suomen tiet niin epätasasia :p .

Lähetetty: 14 Touko 2012, 19:37
Kirjoittaja CormaX
Oletko kokeillut säätää etupään jousitusta?
Busanistien ratapäivillä omasta K1:stä säädettiin etupää jäykemmäksi ja madallettuun busaan tää säätö on toiminut moitteetomasti. Oliskohan ollut 7 kierrosta "klik" jäykemmäksi.
>Kiitos "säätäjälle"<

Lähetetty: 14 Touko 2012, 20:30
Kirjoittaja jakehaanpää
Missäs kunnossa etu jarrulevyt? Mulla G1 pompotti kun etulevyjen niitit eivät enään "eläneet".

Lähetetty: 14 Touko 2012, 21:02
Kirjoittaja Dösällä
jakehaanpää kirjoitti:Missäs kunnossa etu jarrulevyt? Mulla G1 pompotti kun etulevyjen niitit eivät enään "eläneet".

Tarkoitatko että sulla oli levyt kierona jolloin niittien löysyys poisti vibat? Nyt en ihan päässyt kartalle..

Ettei joku painotuspala olis huomaamatta irronnut (?)

Lähetetty: 14 Touko 2012, 21:12
Kirjoittaja minizz66
Mulla pompotti ja veteli keula vähän mihin sattui ja tuntui jotenki letkulta jo viime syksynä. Vaihdoin viikonloppuna stefat ja öljyt keulaan niin loppu kaikki ylimääränen eläminen. Mulla tosin oli joku sankari laittanut jo alunperinkin liian vähän öljyä keulaputkiin...



Edited By minizz66 on 1337019230

Lähetetty: 14 Touko 2012, 21:23
Kirjoittaja *mape*
Mulla muuten kanssa "pompottelee" aika kummasti alhasilla nopeuksilla, kovempaa ajaes ei mitään.
Mutta ehkä ens vkonloppuna on alan "guruja" sen verran paikalla, jotta saahaan "diagnoosi" :p

Lähetetty: 14 Touko 2012, 21:36
Kirjoittaja jakehaanpää
Dösällä kirjoitti:
jakehaanpää kirjoitti:Missäs kunnossa etu jarrulevyt? Mulla G1 pompotti kun etulevyjen niitit eivät enään "eläneet".
Tarkoitatko että sulla oli levyt kierona jolloin niittien löysyys poisti vibat? Nyt en ihan päässyt kartalle..

Ettei joku painotuspala olis huomaamatta irronnut (?)
Suattoha nuo olla hieman kierokki, mut niin päin, et niitit eivät eläneet.

Lähetetty: 14 Touko 2012, 22:18
Kirjoittaja Dösällä
Njoo, en ole pro. Keulan öljyt lienee tiessään. Tosin tuo "nopeassa vauhdissa ei tunnu"- juttu samalla mietityttää ja puoltaa diagnoosia. Forallahan on korjaajia lähes yhtä paljon kuin jäseniä :bulb:

Lähetetty: 15 Touko 2012, 08:45
Kirjoittaja Hurtta
Sama "pompotus" hitaasti ajettaessa täällä. Gen2 ja 7900 km. Itse epäilen etupään jousituksen löysyyttä, eli CormaX :n kanssa samaa mieltä.

Lähetetty: 15 Touko 2012, 10:15
Kirjoittaja toimeve
...tiet on kyllä nyt helkutin isoilla "laineilla", joten seki voi vaikuttaa. Mutta ennenkaikkea jousituksen sääjöt on sellaset, että kannattaa kyllä niitä esijännityksiä ja tarkempia "napsuja" testailla ittelle sopivaksi. Niillä on yllättävän iso merkitys ihan normiajotuntumhanki!

Ja radalla hoksas taas hyvin, että kun on "mukava" katu- ja maantieajoon, niin Alastarossa parissa vähän isovauhtisemmassa mutkassa ikävästi alko vemputtamhan, minkä olis saanu heleposti pois jos olis vaan viittiny vähän säätää...meinasin ittekki kyllä nyt muutenki taas vähän tiukentaa tuntumaa: kääntyy paremmin ja on muutenki kevyemmän olonen ajaa.

edit: ...ja apujahan löytyy monenmoista vaikkapa näistä kliketikliks!




Edited By toimeve on 1337066280

Lähetetty: 15 Touko 2012, 11:31
Kirjoittaja kajbusa
Eipä Busan jousituksiin ole tarvinnut kajota, mutta kelkka puolella näkee talvella jopa painajaisia iskareista.

Ensimmäisenä huoltaisin iskarit, eli oikeanvahvuinen öljy ja oikea määrä ja säädöt vakio asetuksiin

Sitten tielle testaamaan, jos vielä "pomppotta" niin yritä selvittää johtuuko se ettei iskari mene tarpeeksi nopeasti sisään (lyö kynsille) vai tuleeko se liian nopeasti ulos (jousikuormasta) tai jopa molempia.

Ensimmäiseen auttaa sisäänmeno vaimennuksen avaaminen ja toiseen paluuvaimennuksen kiristäminen.

Jousen esijännitystä voi myös testailla, mutta mielestäni se kannattaa antaa alkuun vakiosäädöissä ja puuhastella vain klikkereillä.

Lähetetty: 20 Touko 2012, 16:52
Kirjoittaja 76-1316548028
mulla ollut vähän samaa hommaa, etupää nypyttänyt renkaan vaihdon jälkeen ja vasemmanpuoleinen iskari on mäskiintyy aina vaikka sen putsaa -> hajalla? Onkohan se huollettavissa mitenkään vai pitäisikö uudet hommata?

Lähetetty: 20 Touko 2012, 18:54
Kirjoittaja Kekee
Kannattaa muuten puhistella net vanteitten puolat sisältä ennen renkaanvaihtoa. ittellä ex jammussa tuli lapiollinen hiekkaa sieltä...ja uus tasapainotus. :blues:

Lähetetty: 21 Touko 2012, 17:30
Kirjoittaja bandit busa
vaihdettiin uudet öljyt ja säädettiin uudestaan tehdas asetuksiin.
ei auttanut!!!
epäilys edelleen on dunlopin renkaassa joka vaihdettiin pakko sen pinnassa olla jotain häikkää.vaihdan viikonloppuna renkaan uuteen.