Ei käy kaikilla

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
Cebusa
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Kesä 2009, 10:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Cebusa »

Puuhastelin kevään huollot loppuun ja käytin moottorin lämpimäksi, kaikki toimi ja otti kierroksia kuten pitikin - voi sitä sulosointua!
Laitoin katteet kiinni ja peruuttelin mopon tallista ulos kevään ensimmäistä ajoa varten.

Käynnistys ja voi &%#%!&! Joku pytty pimeänä tms. kun kävi vajaalla. Mistä tuota nyt pitäisi alkaa selvittää?

Mopo on gen1 vm99.




Edited By Cebusa on 1302976319
GSX1584R
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jos ei käy niin ei saa joko bensaa tai kipinää. Kokeile pakosarjasta mikä niistä ei lämpeä, saat haarukoitua pytyn. Siitä tarkistat ekana tulpan. Jos kunnossa niin sitten vaihdat puolan ristiin jostain toisesta pytystä ja katsot siirtyykö vika, jos ei siirry niin bensansyöttöpuolelle siirtyy tutkinta. Kun vuosimalli on 99 niin ruiskusuuttimen sihtihän voisi olla tukossa pumpusta irronneesta möhnästä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Cebusa
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Kesä 2009, 10:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Cebusa »

Oli 2 mottia pimeänä. Tulpat näyttivät terveiltä, mutta joku niissä oli kuitenkin vialla kun uusilla tulpilla pärähti heti käyntiin ilman probleemaa. Mystinen tapaus, mutta tärkeintä että taas toimii.
GSX1584R
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Huhu on että vanha bensa tappaisi tulppia tehokkaasti, varsinkin jos talven aikana käyttää lyhyitä jaksoja ilman että kone lämpeää kunnolla. En tiedä onko perää mutta tällaista.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Cebusa
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Kesä 2009, 10:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Cebusa »

Säilöntäaineet oli tankissa ja muutamia kertoja olen talven aikana käynnistellyt niin ettei lämpö ehtinyt nousta normitasolle.
Tällä kokemuksella huhua ei voi kumota.
Pitää ensi talvena jättää käynnistelyt vähemmälle josko siitä olisi apua tai käyttää flektin puhallukseen saakka. :D
GSX1584R
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

Kone kylmänä, koneen ryntäytyksellä tulpat tapetaan.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Olen kuullut että konetta käyttäessä tulee aina antaa lämmön nosta normaaliin "tilaan"...
Itse teen näin, myös aina ennen ajoon lähtöä...
eli en ikinä lähde kylmällä koneella liikenteeseen(tupakin kerkee hyvin poltella siinä orotellessa).

Edit. Auton kanssa tulee aina lähdettyä kylmällä koneella, mopolla ei raaski). :bike:




Edited By BusaCormaX on 1303101506
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

Katohan ettei oo tulpanhattupuolatsydeemi pompannu ylös,miulla joskus gen1 teki tätä :turbobusa:
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

BusaCormaX kirjoitti:Olen kuullut että konetta käyttäessä tulee aina antaa lämmön nosta normaaliin "tilaan"...
Itse teen näin, myös aina ennen ajoon lähtöä...
eli en ikinä lähde kylmällä koneella liikenteeseen(tupakin kerkee hyvin poltella siinä orotellessa).
Tuolla nyt ei ole mitään merkitystä, nopeamminhan se kuormittaessa lämmöt normaaliin nostaa..
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

nyypie kirjoitti:
BusaCormaX kirjoitti:Olen kuullut että konetta käyttäessä tulee aina antaa lämmön nosta normaaliin "tilaan"...
Itse teen näin, myös aina ennen ajoon lähtöä...
eli en ikinä lähde kylmällä koneella liikenteeseen(tupakin kerkee hyvin poltella siinä orotellessa).

Tuolla nyt ei ole mitään merkitystä, nopeamminhan se kuormittaessa lämmöt normaaliin nostaa..

No ei sitten...täällä ei nykyään voi sanoa mitään kun jo viisastelu alkaa :thumbdown:
Nauttikaa te jotka tommosesta nautitte...mua ei haittaa! Mutta uusille tiedoksi: Älä kysy jos et tiedä :oho:
Se on nykypäivän tyhmää kysellä saati neuvoa...
(meikäläinen kun ei osaa mielistellä eikä lipoa takamuksia)




Edited By BusaCormaX on 1303123925
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Voi, voi. Eiks Cebusan kysymykseen vastattu asiallisesti Jarim. toimesta.
tetsa
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

BusaCormaX kirjoitti:
nyypie kirjoitti:
BusaCormaX kirjoitti:Olen kuullut että konetta käyttäessä tulee aina antaa lämmön nosta normaaliin "tilaan"...
Itse teen näin, myös aina ennen ajoon lähtöä...
eli en ikinä lähde kylmällä koneella liikenteeseen(tupakin kerkee hyvin poltella siinä orotellessa).

Tuolla nyt ei ole mitään merkitystä, nopeamminhan se kuormittaessa lämmöt normaaliin nostaa..

No ei sitten...täällä ei nykyään voi sanoa mitään kun jo viisastelu alkaa :thumbdown:
Nauttikaa te jotka tommosesta nautitte...mua ei haittaa! Mutta uusille tiedoksi: Älä kysy jos et tiedä :oho:
Se on nykypäivän tyhmää kysellä saati neuvoa...
(meikäläinen kun ei osaa mielistellä eikä lipoa takamuksia)
Minusta kait tuo nyypien kommentti oli ihan asiallinen, mistä herneet?

Minulla auton manuaali jopa kertoo että tyhjäkäynti käyttö lämpimäksi on turhaa koska moottori tosiaan lämpeää nopeammin kuormittaessa.

Busaa tyhjäkäytän kyllä aina 1-2min (eli sen aikaa kun kypärälakin, kypärän ja hanskojen päälle laitto kestää) jotta öljyt hieman notkistuu ennen liikkeelle lähtöä ja kone käy tyhjäkäyntiä normaalisti ilman "imua". Korkeat kierrokset tai kova kuormitus (pienet kierrokset + iso vaihde) kylmälle koneelle on pahaksi.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin