Vein tänään K8 Busani 24tkm huoltoon Meturalle. Sieltä Juha soitti ja kertoi että kaikki muuten kunnossa, paitsi se että se alin pitkä, ontto läpimitaltaan 12mm pultti joka kiinnittää moottorin runkoon[1] on mennyt POIKKI! Kävin iltapäivällä kotimatkalla katsomassa tätä ihmettä, ja tosiaankin näytti murtuneen. Ei ollut liiallisen momentin aiheuttama vääntömurtuma, vaan ihan taittosellainen (tuli mieleen lentokoneista tuttu "metal fatigue"). Juha oli soittanut Suzuki suomen huoltopäällikölle, ja molemmat olivat aika ihmeissään tästä, eivät olleet ennen nähneet vastaavaa. Uusi pultti tilattu saksasta (22e), joten saan pyörän ajoon vasta n. viikon kuluttua (v*tuttaa "hieman").
Onko tämä teille muille tuttu ilmiö, vai puhdasta sattumaa? K.o. osan varaosanumero on aikanaan muuttunut (sanoi huolto) joten viittaisi siihen että osaa ollaan jouduttu muuttamaan, mutta mitään virallista factory recallia tästä ilmeisesti ei ole ollut. Vai?
/MarcusB
[1] Virallisen K8-9 huoltomanuaalipdf:n sivulla 1D-26 se alin G H:lla merkitty pultti siis. Ei ihme että tuntui hieman normaaliakin tärisevämmältä, mutta eihän noita ikinä itse arvaisi mennä tarkistelemaan.
Gen2 runkopultti poikki. wtf? - Kuinka yleistä...
Joo, niin se huollon kaverikin sanoi että Gen1 ja 2:ssa kiinnitykset ovat pitkälti samat. Ja totta sekin että olihan siellä vielä kone 3:lla pultilla kiinni, mutta kun busassa jo vakiona on ainakin miljardi kilowattia tehoa niin olisihan se mukava ettei mosa päättäisi ajon aikana lähteä omille teilleen jos loputkin katkeaisivat. Hieman myös ihmetyttää se lisärasitus mikä on tullut jäljelläoleviin pultteihin kun tämä yksi ei ole kantanut omaa osaansa. Kun minulla ei ole mitään aavistusta siitä milloin tämä olisi mennyt... No, hyvä kun huomattiin nyt eikä sitten joskus. Ei mikään mun entisistä lukuisista Hondista tosin ikinä tällaista harrastanut (mitä nyt vähän sähköropleemaa ym oikosulkua satunnaisesti).
/MarcusB
/MarcusB
Erikoinen juttu, eipä moista ole ennen tullut korviin. Omassa mosassa oli pahimmillaan jotain 400+ konia eikä nuo mihinkään katkeilleet.
Mulla on hyllyssä nuo pitkät gen 1 moottoripultit, sopiskohan suoraan Gen2:eenkin... saat moisen jos se sinne sopii / haluat, hoituu vaikka huomiseksi Keilaniemeen (jos siellä vielä vaikutat?). Pistä SMS-komentoa 050-458 5435.
nimim. mopot ajoon
Mulla on hyllyssä nuo pitkät gen 1 moottoripultit, sopiskohan suoraan Gen2:eenkin... saat moisen jos se sinne sopii / haluat, hoituu vaikka huomiseksi Keilaniemeen (jos siellä vielä vaikutat?). Pistä SMS-komentoa 050-458 5435.
nimim. mopot ajoon
Club 100 m/s
Tase1:llä meni k3:sta sama pultti poikki. Odottelee yhä "kommenttia maahantuojalta että meneekö takuuseen". Tapauksesta aikaa 5-6 vuotta. :]
Mulla oli kanssa poikki kerran mutta se johtui ihan omasta kämmistä kun siinä pulttimallissa prikka piti olla kannan alla ja sitä ei ollut -> kanta upposi runkon alumiiniin ja toisesta päästä kun mutteria väänsi niin pultti vääntyi poikki...
edit: ja se muutos tosiaan sellainen siinä pultissa että ensimmäisissä oli erillinen prikka siinä kannan alla, uudemmissa se pultti on sellainen että siinä kannassa on pyöreä kaulus eikä sitä prikkaa siis tartte.
Edited By jarim on 1275594765
Mulla oli kanssa poikki kerran mutta se johtui ihan omasta kämmistä kun siinä pulttimallissa prikka piti olla kannan alla ja sitä ei ollut -> kanta upposi runkon alumiiniin ja toisesta päästä kun mutteria väänsi niin pultti vääntyi poikki...
edit: ja se muutos tosiaan sellainen siinä pultissa että ensimmäisissä oli erillinen prikka siinä kannan alla, uudemmissa se pultti on sellainen että siinä kannassa on pyöreä kaulus eikä sitä prikkaa siis tartte.
Edited By jarim on 1275594765
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-Artsi- kirjoitti:Mulla on hyllyssä nuo pitkät gen 1 moottoripultit, sopiskohan suoraan Gen2:eenkin... saat moisen jos se sinne sopii / haluat, hoituu vaikka huomiseksi Keilaniemeen (jos siellä vielä vaikutat?). Pistä SMS-komentoa 050-458 5435.
Keilarannassahan minä, kuudettatoista vuotta samassa firMa$ssa (ilmeisesti tunnet minut paremminkin
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Harvoin olen muuten osallistunut mihinkään verkkofoorumiin jossa olisi yhtä AVULIASTA ja YSTÄVÄLLISTÄ porukkaa kun täällä bussifoorumilla. Aivan yllättäen ja pyytämättä tarjotaan varaosaa ahdistuneelle nettihenkilölle tuosta noin vaan. Pitääkö tässä alkaa peräti taas uskomaan ihmiskuntaan, jopa?!?! Eli suurkiitos tarjouksesta, pidän numeron mielessä jos saksantoimitus alkaakin venyä.
/MarcusB
MarcusB kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:Mulla on hyllyssä nuo pitkät gen 1 moottoripultit, sopiskohan suoraan Gen2:eenkin... saat moisen jos se sinne sopii / haluat, hoituu vaikka huomiseksi Keilaniemeen (jos siellä vielä vaikutat?). Pistä SMS-komentoa 050-458 5435.
Keilarannassahan minä, kuudettatoista vuotta samassa firMa$ssa (ilmeisesti tunnet minut paremminkin. Ehkä tuon gen1:sen osa sopisi, mutta tilaus osasta on jo vetämässä saksasta, ja kai minä hampaita kiristellen odotan ajamatta (kun nyt olen 14tkm jo tänä vuonna muutenkin ajanut), eli pärjään kyllä ilmankin pyörää viikonlopun yli. Venettä pitää saada vesille, Ducati MotoGP-päivälle sunnuntaina kuvaamaan "pyöriä" (=silmänruokaa) ja naistenkin kanssa lauantaina grillaamaan, joten eiköhän tämä tästä.
Harvoin olen muuten osallistunut mihinkään verkkofoorumiin jossa olisi yhtä AVULIASTA ja YSTÄVÄLLISTÄ porukkaa kun täällä bussifoorumilla. Aivan yllättäen ja pyytämättä tarjotaan varaosaa ahdistuneelle nettihenkilölle tuosta noin vaan. Pitääkö tässä alkaa peräti taas uskomaan ihmiskuntaan, jopa?!?! Eli suurkiitos tarjouksesta, pidän numeron mielessä jos saksantoimitus alkaakin venyä.
/MarcusB
Mitäs tässä muuta kuin vanhoja kalavelkoja kuittaillen: söhmissä joskus aikanaan nyyppänä kyselin tyhmiä 'isommilta' ja sieltä apua sain ekan pyörän valintaan. Vuoroin vierasta tjsp...
Pitkin Keilaniemeä (nykyään Kr 21) arkipäiviä n. 9 vuotta myös viettäneenä olen kyllä bongannut sut jokusen kerran, busan lisäksi edellisilläkin menopeleillä ja osannut yhdistää nettipersoonaan. Ei sen suurempaa vakoilua.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Club 100 m/s