Sivu 1/3

Lähetetty: 14 Huhti 2010, 22:55
Kirjoittaja 104-1242627923
Eli aiheesta olen aikaisemminkin kyselly muttei ota ratkaisua löytyvän.
bussi siis sammuu kun jarrutta " pyörä niiaa eteen".
Seisoo jalalla mieluiten kaula hieman alhaalla käy minuutin ja sammuu.
Joskus myös reippaan kiihdytyksen jälkeen kun vaihtaa vaihteen varsinkin alamäkeen.

-Pumpun suodattimet vaihdettu edelliskesänä jolloin vika alkoi, eikä vika kadonnut.
-Kahvan tappokatkaisia putsattu
-Jalka tapin anturi ohitettu
-Kaatuma anturi vaihdettu/ hela sisällä kuumaliimalla lukittu
- liitimet käyty läpi ja putsattu
- tanki putsattu ja ilma letkut tarkastettu.

:pääseinään: :pääseinään: :pääseinään:
Oisko vika pumpussa jossain esim kampiakselin tunnistimessa??
missä
Olen oppinut viankanssa elämään mutta VITUTTAA
:apua:

Lähetetty: 14 Huhti 2010, 23:36
Kirjoittaja jarim
haba kirjoitti:Eli aiheesta olen aikaisemminkin kyselly muttei ota ratkaisua löytyvän.
bussi siis sammuu kun jarrutta " pyörä niiaa eteen".
Seisoo jalalla mieluiten kaula hieman alhaalla käy minuutin ja sammuu.
Joskus myös reippaan kiihdytyksen jälkeen kun vaihtaa vaihteen varsinkin alamäkeen.

-Pumpun suodattimet vaihdettu edelliskesänä jolloin vika alkoi, eikä vika kadonnut.
-Kahvan tappokatkaisia putsattu
-Jalka tapin anturi ohitettu
-Kaatuma anturi vaihdettu/ hela sisällä kuumaliimalla lukittu
- liitimet käyty läpi ja putsattu
- tanki putsattu ja ilma letkut tarkastettu.

:pääseinään: :pääseinään: :pääseinään:
Oisko vika pumpussa jossain esim kampiakselin tunnistimessa??
missä
Olen oppinut viankanssa elämään mutta VITUTTAA
:apua:
Oma vinkki olisi että vaihda tankin ja ruiskurunkojen väliin kaikki johonkin ei alkuperäiseen versioon. Ts. tankilta pumpulle, sen perään painekäyttöön soveltuva bensansuodatin, sen perään T-haara josta toinen ruiskuille ja toinen regulaattorille josta paluu tankkiin. Paineet ~3bar.

Lähetetty: 15 Huhti 2010, 00:14
Kirjoittaja 104-1242627923
anteeksi maalaisuuteni mutta meni vähän ohi mitä tarkoitat. :p
vähän rautalankaa mukaan.

Lähetetty: 15 Huhti 2010, 07:02
Kirjoittaja jarim
haba kirjoitti:anteeksi maalaisuuteni mutta meni vähän ohi mitä tarkoitat. :p
vähän rautalankaa mukaan.
Pumppu ja regulaattori vaihtoon siis.

Lähetetty: 15 Huhti 2010, 08:54
Kirjoittaja busapappa2
Ei taira tähän sopii tää "Vikakoori", mutta mulla oli seisontatuen nipukka jähmeessä ja ei niinkään sammuillu, mutta ei tahtonnu välillä startata ja JOS oikeen muistan niin pari kertaa sammukin kun nipsukka ns. puoliveteisiin. No sen voitelin aseöljyllä ja vot vika katosi . Taisin sillonkin saada ohjeen vikaan jarim: lta . Toi on niin paska jutska, kun voi olla IHAN pikku juttu tai sitten..................... ??? Mutta kaikkee kantsii aina kokkeilla.

Paitti Anoppia . :D :D

Lähetetty: 15 Huhti 2010, 11:14
Kirjoittaja -Artsi-
Kuinkas tuo toimii maksimitehojen alueella, veto päällä? Jos bensapulaa on niin luulis esiintyvän erityisesti suurimman kulutuksen aikana... no jos pumppu tai akku on väsynyt niin saattaa paineet pudota tyhjäkäynnin matalilla jännitteillä ja oireillakin noin.
Onkos tulpat jo kokeiltu vaihtaa uusiin, jos onkin sytkävikaavikaa?

Lähetetty: 15 Huhti 2010, 20:20
Kirjoittaja 104-1242627923
Maksimi tehoilla tuntuu toimivan ok.
Hitaan vaihdon jälkeen välillä tökkiiiiiiii eli puutuuuuu.
akku on just uusittu ja tulpat on kyllä ollut toista kesää mutta vika on oireillut jo ennen.
Harrastan kyllä sukellusta mutta mikä on regulaattori.???

Lähetetty: 15 Huhti 2010, 23:01
Kirjoittaja jarim
Regulaattori eli bensanpaineensäädin.

Lähetetty: 16 Huhti 2010, 07:15
Kirjoittaja CormaX
Tiedä sitten tästä... Mulla jäi huolimuuttani vaparin kansi löysälle ja käynti/ajo oli tosi epävarmaa ja tökkivää.
Samoin kävi kun bensaletku ei liitoskohdastaan "npsahtanut" ihan kiinni asti.
Se kyllä kävi ja pystyi jotenkin ajeleen, sit lämmityskäynnissä toi :kusi: alleen ja oli lähellä ettei palnu koko toosa... <----oppinut että maltti on valttia.
Useinhan nää mopon ongelmat omia pikku kämmejä
:pomppu: :pääseinään:




Edited By BusaCormaX on 1271391561

Lähetetty: 16 Huhti 2010, 16:09
Kirjoittaja MGa
Ruiskunsuuttimetkin putsattu ?

Lähetetty: 17 Huhti 2010, 00:13
Kirjoittaja 104-1242627923
En ole juurikaan moottoreita rassaillut joten hyvät neuvot tarpeen.
Miten rekulaattorin toiminnan voi testata tai suuttimet käytännössä putsataan.
Kyllä nyt sentään työkalut käsissä pysyy mutta ettei riko mitään lisää. :p

Lähetetty: 17 Huhti 2010, 08:08
Kirjoittaja MGa
Muistelisin että niissä on jotkut sihdit kanssa niinkuin bensapumpussa.
Rempparompulta varmaan löytyy räjäytyskuvat.

Lähetetty: 17 Huhti 2010, 08:10
Kirjoittaja CormaX
MGa kirjoitti:Muistelisin että niissä on jotkut sihdit kanssa niinkuin bensapumpussa.
Rempparompulta varmaan löytyy räjäytyskuvat.

Täällä puhutaan tosta rempparompusta...saakahan niitä vielä jostain? :bulb:




Edited By BusaCormaX on 1271481054

Lähetetty: 17 Huhti 2010, 08:59
Kirjoittaja Heksa
tarkoititko tota.. vai gen2.seen
http://www.elisanet.fi/max69/

Lähetetty: 17 Huhti 2010, 09:48
Kirjoittaja jbusa