Haulla löytyi vain tarinaa nykimisestä, niin kokeillaas suoraa kysymystä jos jollakulla olisi ollut samoja ongelmia:
Busahan oli G1 mallia 2004.
1. Mistäpä tuollainen hieman epätasainen tyhjäkäynti voisi johtua. Eli tyhjäkäynti soutaa siinä 1000 - 1300 rpm oli kone sitten kylmä tai lämpöinen.
2. Tuossa huomasin kun ajaa hieman hiljaisempaa vauhtia 30 - 60 kmh välillä niin ns. moottori rykäisee vaihteesta riiippumatta ihan niin kuin katkoisi sytytystä tai bensan syöttöä. Mitään vikailmoitusta ei busa näytä/kerro.
PS. Busan omat orkkisputket vaihdoin jo aiemmin ns. Slipareiden (Viper Racing Can) tilalle, mutten silloinkin aiemmin noilla Vipereilla tyhjäkäynti seilaili.
Voisiko mahdollisesti esim. TRE aiheuttaa em. ongelmia tyhjäkäynnillä ja aiheuttaa vaikkapa sytkän pätkimistä?
Ketjut kun tuli justiinsa lyhennettyä pienemmän eturattaan takia ja huomasin RK-orkkisketjujen olevan ehtoopuolella (ajettu varmaan tuon 30 tkm), sillä ainakin yksi ns. jäykähkö lenkkikin löytyi. Eli kohtaan 2. mielessä kävi jotta rykäsiskös ajaessa vain jäykkälenkin takia? Ei uskois moista
Niin ja uudet ölpit vaihdoin noihin Gastrolin Power 1 öljyihin
(3,3 litraa/suodatin 10w-50 heitetty sisään) ennen oli ollut Motulia...
Edited By eeroolli on 1251458170
Tyhjäkäynti soutaa ja nypyttää - Epätasainen tyhjäkäynti ja nypyttääkin
TPS anturi tarkastettu? Ruiskut synkattu?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:TPS anturi tarkastettu? Ruiskut synkattu?
Ruiskuja ei ole synkattu minun aikana, ellei entinen omistaja oo moista tehnyt, normi huollot vain.
Täälläpäin vain nuo vakiomerkkihuollot, MP Salonen, BW, Hakki jne. ruiskujen synkkaus vaikeahkoa?
TPS-anturi (Throttle position sensor)eli tyhjäkäynnin asentoanturi, missä moinen fyysisesti/tarkalleen sijaitsee?
Ja voiko aiheuttaa pätkimistäkin.
Edited By eeroolli on 1251459944
Taisi homma eli seilaava tyhjäkäynti selvitä osittain ainakin
"Konepelti" eli tankki ylös ja tutkimaan:
- Otin tuon Ivan Smart TRE:n pois välistä, ei auttanut, vieläkin soutaa.
- Puhdistin/kävin WD40:llä läpi kaikki liittimet mitä tankin alta paljastui, ei auttanut, vieläkin soutaa.
- Huomasin melko paksun alipaineletkun (vai mikä lienee) irronnneen ilmanpuhdistajan kotelosta oikealta puolelta eli musta ulkohalkaisijaltaan n. 12 mm kumiletku ilmanpuhdistinkotelon takana oikeassa kulmassa alapuolella, letkun "mikä lie" toinen pää menee jonnekin nokkaketjun kiristäjän kohdalta (vai irtosko sitten letku siinä johtoja räpläillessä tankin alla???).
MUTTA AUTTOI, JEES!
Nyt tyhjäkäynti ei enää kovin paljoa seilaillut, ihan minimaalisesti vain ja kierroksetkin nousee nyt todella äkkiä kaasusta, kuten nostaa etutassuakin 1 ja 2 pelkästä ripeästä kaasukahvan käännöstä
Eli auttoi siis johtoliitosten puhdistus tai irronnen alipaineletkun kiinnittäminen paikalleen. Kannattaa tsekata siis letkujenkin kunto ja kiinnitys
Edited By eeroolli on 1251582872
"Konepelti" eli tankki ylös ja tutkimaan:
- Otin tuon Ivan Smart TRE:n pois välistä, ei auttanut, vieläkin soutaa.
- Puhdistin/kävin WD40:llä läpi kaikki liittimet mitä tankin alta paljastui, ei auttanut, vieläkin soutaa.
- Huomasin melko paksun alipaineletkun (vai mikä lienee) irronnneen ilmanpuhdistajan kotelosta oikealta puolelta eli musta ulkohalkaisijaltaan n. 12 mm kumiletku ilmanpuhdistinkotelon takana oikeassa kulmassa alapuolella, letkun "mikä lie" toinen pää menee jonnekin nokkaketjun kiristäjän kohdalta (vai irtosko sitten letku siinä johtoja räpläillessä tankin alla???).
MUTTA AUTTOI, JEES!
Nyt tyhjäkäynti ei enää kovin paljoa seilaillut, ihan minimaalisesti vain ja kierroksetkin nousee nyt todella äkkiä kaasusta, kuten nostaa etutassuakin 1 ja 2 pelkästä ripeästä kaasukahvan käännöstä
Eli auttoi siis johtoliitosten puhdistus tai irronnen alipaineletkun kiinnittäminen paikalleen. Kannattaa tsekata siis letkujenkin kunto ja kiinnitys
Edited By eeroolli on 1251582872
Se paksu letku menee PAIR venttiilille koneen ja pakosarjan väliin. Se syöttää puhdasta ilmaa pakosarjaan. Ei äkkiseltään ajateltuna pitäisi tuollaisia oireita aiheuttaa mutta ilmeisesti sitten kuitenkin. Hyvä kun selvisi ja kerroit ratkaisun myös täällä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport