Gen1 lämpöongelmia

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
45-1241345342

Viesti Kirjoittaja 45-1241345342 »

Lämpöongelmia reissussa. Busa on -00. Välistä mittari paukkuu yli punaviivan ja välistä näyttää vain hieman yli aloitustason. Ylipäätään nää 8tkm mitkä ajanut, lämmöt ovat mittarin mukaan olleet aivan liian alhaalla, eli neljäsosa mittarista maksimissaan ja yleensä siitäkin reilusti alle.

Ollaan kaverin kanssa nyt Hampurissa eikä todellakaan innostais alkaa remppahommiin, mutta jotain on asialle tehtävä ettei sula koko mylly. Eilen oli merimieskirkolle päästyä runkokin niin tulessa, et meinas kassit poksahtaa. Flektikään ei näytä toimivan enää... -käsittämätöntä sinänsä ettei keittänyt.
Oisko antaa mitään vinkkejä poropeukalolle mitkä tsekata ensin?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Flektin sulake ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

onhan siellä nyt varmasti vettä? oikeeta katetta raottamalla saa syylärin korkin pois.
flektin anturista kun laittaa johdot yhteen niin pitäis pyörii. löytyy vasemman katteen alta, ylävesiputkesta.
jeejee 1/4 alle kympin
45-1241345342

Viesti Kirjoittaja 45-1241345342 »

Nesteet täynnä ja sulakkeet ehjät, mutta flektille oli lyöty 20ampeerin sulake kymmenen sijaan. Otin nyt varmuuden vuoks piuhat irti anturista ja kytken flektin päälle manuaalisesti aina kun kaupungissa joutuu seisoskeleen. Täytyy tsekkaa himaan päästyä mättääkö mittarissa vai missä.
76-1188501707

Viesti Kirjoittaja 76-1188501707 »

sama ongelma reissussa linköpingissä. Fleksi kaputt sanoo huolto, mutta mitä sanoo foorumi? Takuu painaa päälle huoltoa täällä. Vettä on, termostaatti pelaa, samoin rele, vain ropeli kuollut. Kaks päivää aikaa uudelle puhaltimelle, mutta ratkeaako koneen keittäminen???

Edit: keitos ratkesi flektin vaihdolla. Jäi vain ihmetyttämään miksi se flekti kärähti sinne Motalaan. Mitään ihmeempää ei tehty kuin kiivettiin yksi reippaampi mäki kaks päällä, retkikamoissa. Uudella flektillä samaa tehtiin paljonkin Norjassa, yleensä nousun aikana ei flekti mennyt päälle, vasta kun pusähdyttiin ja annetiiin koneen käydä, niin sitten alkoi flekti puhaltaan. Minusta perskohtaisesti flekti menee kovissa nousuissa liian myöhään päälle ja kone menee tosi kuumaksi vaikka lämpömittari on vielä alle puolen välin.




Edited By Linksterman on 1248033266
Vastaa Viestiin