Sivu 1/2

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 08:35
Kirjoittaja 100-1133255914
Starttailin kylmässä ollutta mopoa eilen käyntiin. Starttia painettaessa ei startti pyörittänyt konetta lainkaan vaan pyöri äänestä päätellen itsekseen. Työntelin mopoa muutaman kerran vaihde päällä ja koitin uudelleen. Välillä pyöritti myllyä ja välillä ei. Sain mopon kuitenkin käyntiin ja käytin lämpimäksi. Lämpimänä käynnistin mutaman kerran, eikä vastaavaa vikaa silloin ollut. Mahtaako vika johtua ehkä paskasta akusta vai onko todennäköisempää että startti on osapuilleen paskana. Mopo on mallia 00 ja mittarissa 24000 km. Tuotu ennen joulua saksasta joten aiemmasta käytöksestä ei ole tietoa.

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 09:46
Kirjoittaja PetriK
Kylmässä = pakkasessa = jähmeät öljyt ? Starttimoottorissa on kytkin joka kierrosten noustessa keskipakovoiman ansiosta ottaa ns. kiinni. Mikäli öljyt/rasvat on jähmeitä niin ei tuo keskipakovoima ei riitä siihen että kytkin toimii.

Jos lämpimänä toimii, niin voisi olettaa että kyseessä on vain tuo jähmeä öljy - vai ?




Edited By PetriK on 1144224194

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 11:21
Kirjoittaja 100-1133255914
Saattaa olla noinkin. Kerran yritysten lomassa starttia painaessa ei tapahtunut mitään, eli ei edes startti pyörittänyt. Akku antoi lepotilassa 12.8V, mutta en tiedä mikä mahtaa olla lukema kuormitettuna.
Onkohan jollain ollut samanlaisia vikoja, ettei tarttis turhaan ruveta starttimottia irrottelemaan.

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 20:58
Kirjoittaja niapa
Mun -00:sta levis startti joskus 24000 tienoilla. Se piti alkuun kyllä
aikamoista kilahtelua, kun hampaat ei oikeen osunu kohilleen. Lopuks ei pyörittäny konetta ollenkaan. Sain vuoden takuuta, kun ostin pyöräni liikkeestä ja ne laitto mukisematta uuden startin sinne.

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 21:09
Kirjoittaja böltsi
minen mistään tiiä yhtikäs yhtään mitään :oops: mutta kuitenkin MINUN mielestä jos akku antaa lepotilassa 12.8 v. ulos se on finaalissa,siis akku :smoking: sen voi kokeilla vaikka ihan yleismittarilla startissa jos menee voltit lähemmäksi 9 silloin lyijyköntti :thumbdown: mutta viisammat antaa lisää tietoa,mä oon töissä :tapu: :wtf: :shocked:



Edited By Agostini on 1143526060

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 21:20
Kirjoittaja BusaMisu
Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 21:27
Kirjoittaja böltsi
BusaMisu kirjoitti:Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...
pakkanen vaikka ilman housuja :baaa: mutta kuitenkin akku elää omaa elämäänsä :pääseinään: uusi akku kestää helevitin kylmyyttä paljon pidempään kuin meikäläisen :pylly:

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 22:17
Kirjoittaja BusaMisu
böltsi kirjoitti:
BusaMisu kirjoitti:Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...

pakkanen vaikka ilman housuja :baaa: mutta kuitenkin akku elää omaa elämäänsä :pääseinään: uusi akku kestää helevitin kylmyyttä paljon pidempään kuin meikäläisen :pylly:

Saapi se vika mun puolesta olla vaikka akussakin :p Perusajatuksena oli kuitenkin, jotta tuskinpa se pakkasessa käynnistely tai säilytys niitä ongelmia aiheuttaa...olipa kuskin :pylly: jäässä tai ei.. :arskat:

Lähetetty: 27 Maalis 2006, 22:21
Kirjoittaja böltsi
BusaMisu kirjoitti:
böltsi kirjoitti:
BusaMisu kirjoitti:Minen tiiä mistään mitään sitä vähääkään, mut mulla on ollu -05 OIKEESTI pakkasessa(Kuopion kupeessa pahimmillaan alle -30c) koko talven, -10 oli kylmintä millon raskin poloista käynnistellä eikä nikotellu yhtään! Jähmeydestä ei tietookaan ja uusi akku näkyy kestäneen pakkasrääkin hyvin...
..niin että äänestän sitä starttia...

pakkanen vaikka ilman housuja :baaa: mutta kuitenkin akku elää omaa elämäänsä :pääseinään: uusi akku kestää helevitin kylmyyttä paljon pidempään kuin meikäläisen :pylly:

Saapi se vika mun puolesta olla vaikka akussakin :p Perusajatuksena oli kuitenkin, jotta tuskinpa se pakkasessa käynnistely tai säilytys niitä ongelmia aiheuttaa...olipa kuskin :pylly: jäässä tai ei.. :arskat:
tähän on pakko kommentoia,siis,savossa :thumbup: ihan respektiiiiiii :respekt:

Lähetetty: 28 Maalis 2006, 08:27
Kirjoittaja 100-1133255914
Kuinkahan helvetisti tommonen uusi startti mahtaa kustantaa? Saako sen muuten vaihdettua bensapumppua irrottamatta? On aika paskamaisesti edessä. Lisää tilaa taitaa tulla kun repii sen pumpun suojuksen pois. Onko sillä suojuksella jotain merkitystä??

Yksi hullu kysyy enemmän kun kymmenen viisasta ehtii vastaamaan. :apua:

Lähetetty: 28 Maalis 2006, 09:00
Kirjoittaja kajbusa
Pistä akku lataukseen tai anna lisävirtaa niin varmaan pyörittää paremmin... Startin putsaus vois auttaa.... toisaalta, harvemmin sitä pakkasta kesällä on :)

Lähetetty: 28 Maalis 2006, 09:07
Kirjoittaja 100-1133255914
Tilasin just uuden 11 ah akun. Saattaa pitää virtansa paremmin kuin tommonen 9 ah:n palikka.

Lähetetty: 28 Maalis 2006, 16:25
Kirjoittaja 100-1133255914
Muistan jostain lukeneeni, että näissä alkuaikojen malleissa on helposti hajoova startti. Mikä osa siitä yleensä hajoo? Onko vika starttimoottorissa vaiko siinä "starttikytkimessä" jota starttimoottori pyörittää. Eli mitä puran jos uusi akku ei paranna vaivaa :wtf:

Lähetetty: 28 Maalis 2006, 18:02
Kirjoittaja jarim
Muistaakseni liittyy/liittyi siihen jos starttia pyörittää huonolla akulla --> saattaa potkaista takaisin tms. ja rikkoa samalla jotain. '03:sta lähtienhän noissa on ollut starter torque limiter.

Lähetetty: 28 Maalis 2006, 20:17
Kirjoittaja niapa
Just niin tais mulle käydä,että hiukan huonolla akulla tuli starttailtua ja sitten meni startti. Mutta ei se ihan naps vaan menny, kyllä se alkuun starttaili mutta kilautti ilkeesti välillä. Siittä pikkuhiljaa äänet kasvo ja starttia joutu paineleen ja paineleen, että sai ottaan kiinni. Eli mulla kyllä varotteli pitemmän aikaa ennen kun lopullisesti hajos.
Liikkeestä sanoivat että olis n.400 menny osiin.