Sivu 1/2

Lähetetty: 10 Kesä 2006, 19:13
Kirjoittaja mopoilija
kertokaa mikä on vialla kun mopo keittää ja kuskikin sen jälkeen!
jostain kumman syystä paisuntasäiliö ei anna syylärille takaisin nestettä kylmetessään, kaikki pelaa vähän aikaa hienosti kun laittaa syylärin täyteen nestettä. voiko vika olla esim termostaatissa? paisuntasäiliölle menevä putki on auki ja säiliö huuhdeltu monta kertaa. :apua:

Lähetetty: 10 Kesä 2006, 20:18
Kirjoittaja tetsa
Ilmaa kunnolla. Jäähdytin täyteen ja kallistelet puolelta toiselle ja letkuja puristelet, sitten käymään ilman korkkia. Neste tulee yli kun lämpenee, et joku tötterö korkin paikalle. Niin kauan ettei ilmakuplia enään tule. Kerran termari jumissa niin tuli kaikki mehut pihalle.

Lähetetty: 22 Touko 2007, 22:58
Kirjoittaja 109-1162235817
Mikä on vialla, kun normaaliajossa lämmöt pysyy aisoissa, mutta kun pyörän pysäyttää ja antaa hetken käydä niin alkaa lämmöt nousta ja ne nousee ja nousee ja aina vain nousee vaikka flekti käy...?
:pääseinään:

Lähetetty: 22 Touko 2007, 23:03
Kirjoittaja Kujo
miku.i kirjoitti:Mikä on vialla, kun normaaliajossa lämmöt pysyy aisoissa, mutta kun pyörän pysäyttää ja antaa hetken käydä niin alkaa lämmöt nousta ja ne nousee ja nousee ja aina vain nousee vaikka flekti käy...?
:pääseinään:
Onko tyhjäkäyntiseosta säädetty? ...ettei vaan olis liian laihalla...

Lähetetty: 23 Touko 2007, 00:13
Kirjoittaja 107-1089231881
miku.i kirjoitti:Mikä on vialla, kun normaaliajossa lämmöt pysyy aisoissa, mutta kun pyörän pysäyttää ja antaa hetken käydä niin alkaa lämmöt nousta ja ne nousee ja nousee ja aina vain nousee vaikka flekti käy...?
:pääseinään:
Samat oireet meidän emännän mopossa. kone auki ja tilkeestä vika löytyi.

Lähetetty: 23 Touko 2007, 00:15
Kirjoittaja 107-1089231881
mopoilija kirjoitti:kertokaa mikä on vialla kun mopo keittää ja kuskikin sen jälkeen!
jostain kumman syystä paisuntasäiliö ei anna syylärille takaisin nestettä kylmetessään, kaikki pelaa vähän aikaa hienosti kun laittaa syylärin täyteen nestettä. voiko vika olla esim termostaatissa? paisuntasäiliölle menevä putki on auki ja säiliö huuhdeltu monta kertaa. :apua:
Ja lähes sata varmasti sama vika :(

Lähetetty: 23 Touko 2007, 18:21
Kirjoittaja 109-1162235817
Miten kannentiivisteen vaihto onnistuu? Pitääkö irrottaa koko kone vai sopiiko kansi lähtemään ilman koneen irrotusta?

Lähetetty: 23 Touko 2007, 19:19
Kirjoittaja Martta
Kyllä me irrotettiin koko motti, kun ei ollut tietoa onko ryhmä terve ???

Sen verran siihen meni aikaa, kun päivällä yhden aikaan alotettiin, niin illalla yhentoista pintaan kone kävi. :pomppu:

Lähetetty: 23 Touko 2007, 21:48
Kirjoittaja Jone
Eikös Busan pitäs aika hyvin tuota lämpöä sietää? Ihmeen paljon noita kansitiiviste vikoja/epäilyjä kuulee. Onko se kuitenkin niin, että heikko ei kestä? ???

Lähetetty: 24 Touko 2007, 00:50
Kirjoittaja 107-1089231881
Jone kirjoitti:Eikös Busan pitäs aika hyvin tuota lämpöä sietää? Ihmeen paljon noita kansitiiviste vikoja/epäilyjä kuulee. Onko se kuitenkin niin, että heikko ei kestä? ???
Ei oo heikko. Flektin termari viat aiheuttaa ongelmia. niin ja ahdin peleissä liika pakopaine ja bensan puutokset :shocked:
Syitä on monia :smoking:

Lähetetty: 24 Touko 2007, 11:26
Kirjoittaja akseli
tarkista kuitenkin se ilmaus-termostaatti-syylärin korkki ennenkuin alat purkuhommiin :p

Lähetetty: 30 Touko 2007, 18:47
Kirjoittaja bussa1985
mulla -07. samaa vikaa. eli lämpöjä nakkelee aika huimasti korkealla. mutta sanovat että pitäs säätää, ku käypi kuulemma laihalla. Ja jospa sais samalla sieltä alakierroksilta sitä nykimistä pois...:p että silleen

Lähetetty: 03 Kesä 2007, 23:22
Kirjoittaja 109-1162235817
Voisiko olla mahdollista, että busassa on pikkuisen turhan pieni tuo flekti jäähdyttämään? Ja vaikuttaako tehoputki mitenkään koneen lämpötilaan? ???

Lähetetty: 03 Kesä 2007, 23:37
Kirjoittaja jarim
miku.i kirjoitti:Voisiko olla mahdollista, että busassa on pikkuisen turhan pieni tuo flekti jäähdyttämään? Ja vaikuttaako tehoputki mitenkään koneen lämpötilaan? ???

1400cc motinkin jäähdyttämiseen ainakin toistaiseksi on riittänyt vallan mainiosti. Ja vaikuttaa se siten että jos ei ole säädetty = on laihalla niin lämpenee enemmän...




Edited By jarim on 1180903068

Lähetetty: 04 Kesä 2007, 00:03
Kirjoittaja Martta
Viime vuonna mulla oli yosimuran tehoputki. Ja siinä ei ollu ikinä lämpöjen kanssa ongelmia... siis mustapurppurassa K4:ssa.

Tämän vuoden pyörässäni K5 on ollut lämpöongelmia pariin otteeseen tyhjäkäynnillä esim. liikennevaloissa.

Syy löytyi korkanneesta kansitilkkeestä

Kuvassa olevasta tiivisteestä näkee kuinka 1,2,3 sylintereiden kohdalta tiiviste on pettänyt.

Elikkäs tälläinen vaurio aiheuttaa lämmön nousua tyhjäkäynnillä.

Flektin anturin paikka siirrettin ylävesiletkuun, vastakkaiselle puolelle. Näin flekti lähtee käyntiin aikaisemmin ja kone käy viileämpänä.

Pitiks tähän tähän laittaa hymiöitä ???