Sammahtelee ja fi merkkivalo + teksti

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
74-1207817517

Viesti Kirjoittaja 74-1207817517 »

Muutaman kerran ilmennyt vika, jolloin kone "tukehtuu" ja lopulta sammuu. Nyttemmin sytyttänyt pari kertaa punaisen FI-valon ja mittariston näyttöön "FI" -tekstin, mutta ei vaikutusta koneen käyntiin. Kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen, vika häviää. Onkohan kyseessä suurikin vika ja mistä etsintä kannattaa aloittaa?
Pyörä on vuoden 1999 Busse, ajettu 36tkm ja huollot ok.
Avatar
Timppa
Site Admin
Viestit: 716
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 16:15
Paikkakunta: Anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Katsoppas täältä vinkkejä, sekä ohjeet vikakoodin tsekkaamiseen...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Avatar
Masanaattori
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Masanaattori »

Jos sammuu ajoissa niin tarkasta sivujalan "tappokytkin".
Member of MC Speedfreaks

"Elämä on kuin golfpallo...saa lujan iskun toisensa jälkeen ja lopulta päätyy kuoppaan"

Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti....

Idiootit pitävät yllä järjestystä, mutta nerot hallitsevat kaaoksen.
74-1207817517

Viesti Kirjoittaja 74-1207817517 »

Kiitokset vinkeistä. Pitänee ottaa vara-avain taskun pohjalle ja lähteä baanalle. DM-pistoketta ei vissiin löydä takakatteen alta ilman katteen poistamista?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jaska kirjoitti:Kiitokset vinkeistä. Pitänee ottaa vara-avain taskun pohjalle ja lähteä baanalle. DM-pistoketta ei vissiin löydä takakatteen alta ilman katteen poistamista?
Kaiva se plugi valmiiksi kuskin penkin alle ja jätä penkin ruuvit irti.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

jarim kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Kiitokset vinkeistä. Pitänee ottaa vara-avain taskun pohjalle ja lähteä baanalle. DM-pistoketta ei vissiin löydä takakatteen alta ilman katteen poistamista?

Kaiva se plugi valmiiksi kuskin penkin alle ja jätä penkin ruuvit irti.
Kyllä se tulloo sieltä kun vähän näprää :mosh:
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
74-1207817517

Viesti Kirjoittaja 74-1207817517 »

Sain vihdoin aikaiseski tutkia ongelmaa tarkemmin. Kaivoin plugin penkin alle ja ajelin kunnes FI-valo syttyi. Pyörä parkkiin ja tinnit yhteen --> ajotietokone antaa virheilmoituksen -C26. Manuskan mukaan tuo tarkoittaa: "No. 3 ignition coil - engine will run on other cylinders, ignition signal to No. 3 cylinder cut"

Kokeilin myös käynnistää pyörän kylmänä ja annoin käydä tyhjäkäyntiä kuumaksi asti parkissa. Kun lämmöt nousi normaaliksi (viisari osoittaa piirun verran yli vaakatason) alkoi kone käydä epätasaisesti ja sammui pian. Ohjekirjassa oli vielä tähdellä merkitty lisätietoa virhekoodelle C24-C27 (pytyt 1-4 samat tekstit): "*The engine will not run when two or more ignition coils or fuel injectors fail"

Onko vika tuttu, eli kannattaako aloittaa tutkinta sytytyksestä vai bensan syötöstä?
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Voisi aloittaa vaihtamalla tulpat. Jos vielä vikaa ilmenee, vaihda tuo kolmospytyn puola jonkun toisen pytyn kanssa ristiin. Jos puolassa vika niin saat uuden vikakoodin sille sylinterille johon tuon puolan laitoit.

Ja edelleen, 99 tyyppivaiva on ne tukkeutuvat polttoainesuodattimet pumpussa ja suuttimissa, onhan ne tarkastettu...
Club 100 m/s
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Artsin testi on paras tapa aloittaa vian selvittäminen. K2-K7 malleissa tuo vikakoodi tarkoittaisi sitä että jokaiselta puolalta odotetaan ns. käänteistä jännitepiikkiä jokaisen kipinän jälkeen eculle. Suomeksi siis sitä että joko on kontaktihäiriö ECU:n liittimeltä puolan liittimelle tuossa kyseisen puolan ohjausjännitesignaalissa tai sitten kyseinen puola on rikki. Erittäin pienellä todennäköisyydellä ECU voi myös olla rikki ja aiheuttaa tuota, joku juotos löystynyt. Samalla kun vaihtaa puolat ristiin niin ECU:n liitin ja puolan liitin auki - vähän CRC:tä ja liittimet kiinni, saattaa hoitua nyt kosteamman ilman viat jo tuollaisella pienellä korjaamisella.

Jos vika olisi muualla sähköissä esim siinä piuhassa joka tuo sähköjä puolille niin todennäköisesti tulisi vikakoodina kaikki puolien C24-C27 virheet samalla kertaa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin