Sammahtelee ja fi merkkivalo + teksti
Muutaman kerran ilmennyt vika, jolloin kone "tukehtuu" ja lopulta sammuu. Nyttemmin sytyttänyt pari kertaa punaisen FI-valon ja mittariston näyttöön "FI" -tekstin, mutta ei vaikutusta koneen käyntiin. Kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen, vika häviää. Onkohan kyseessä suurikin vika ja mistä etsintä kannattaa aloittaa?
Pyörä on vuoden 1999 Busse, ajettu 36tkm ja huollot ok.
Pyörä on vuoden 1999 Busse, ajettu 36tkm ja huollot ok.
Katsoppas täältä vinkkejä, sekä ohjeet vikakoodin tsekkaamiseen...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
- Masanaattori
- Viestit: 278
- Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:06
- Paikkakunta: Nokia
Kaiva se plugi valmiiksi kuskin penkin alle ja jätä penkin ruuvit irti.Jaska kirjoitti:Kiitokset vinkeistä. Pitänee ottaa vara-avain taskun pohjalle ja lähteä baanalle. DM-pistoketta ei vissiin löydä takakatteen alta ilman katteen poistamista?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kyllä se tulloo sieltä kun vähän näprääjarim kirjoitti:Jaska kirjoitti:Kiitokset vinkeistä. Pitänee ottaa vara-avain taskun pohjalle ja lähteä baanalle. DM-pistoketta ei vissiin löydä takakatteen alta ilman katteen poistamista?
Kaiva se plugi valmiiksi kuskin penkin alle ja jätä penkin ruuvit irti.

Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Sain vihdoin aikaiseski tutkia ongelmaa tarkemmin. Kaivoin plugin penkin alle ja ajelin kunnes FI-valo syttyi. Pyörä parkkiin ja tinnit yhteen --> ajotietokone antaa virheilmoituksen -C26. Manuskan mukaan tuo tarkoittaa: "No. 3 ignition coil - engine will run on other cylinders, ignition signal to No. 3 cylinder cut"
Kokeilin myös käynnistää pyörän kylmänä ja annoin käydä tyhjäkäyntiä kuumaksi asti parkissa. Kun lämmöt nousi normaaliksi (viisari osoittaa piirun verran yli vaakatason) alkoi kone käydä epätasaisesti ja sammui pian. Ohjekirjassa oli vielä tähdellä merkitty lisätietoa virhekoodelle C24-C27 (pytyt 1-4 samat tekstit): "*The engine will not run when two or more ignition coils or fuel injectors fail"
Onko vika tuttu, eli kannattaako aloittaa tutkinta sytytyksestä vai bensan syötöstä?
Kokeilin myös käynnistää pyörän kylmänä ja annoin käydä tyhjäkäyntiä kuumaksi asti parkissa. Kun lämmöt nousi normaaliksi (viisari osoittaa piirun verran yli vaakatason) alkoi kone käydä epätasaisesti ja sammui pian. Ohjekirjassa oli vielä tähdellä merkitty lisätietoa virhekoodelle C24-C27 (pytyt 1-4 samat tekstit): "*The engine will not run when two or more ignition coils or fuel injectors fail"
Onko vika tuttu, eli kannattaako aloittaa tutkinta sytytyksestä vai bensan syötöstä?
Voisi aloittaa vaihtamalla tulpat. Jos vielä vikaa ilmenee, vaihda tuo kolmospytyn puola jonkun toisen pytyn kanssa ristiin. Jos puolassa vika niin saat uuden vikakoodin sille sylinterille johon tuon puolan laitoit.
Ja edelleen, 99 tyyppivaiva on ne tukkeutuvat polttoainesuodattimet pumpussa ja suuttimissa, onhan ne tarkastettu...
Ja edelleen, 99 tyyppivaiva on ne tukkeutuvat polttoainesuodattimet pumpussa ja suuttimissa, onhan ne tarkastettu...
Club 100 m/s
Artsin testi on paras tapa aloittaa vian selvittäminen. K2-K7 malleissa tuo vikakoodi tarkoittaisi sitä että jokaiselta puolalta odotetaan ns. käänteistä jännitepiikkiä jokaisen kipinän jälkeen eculle. Suomeksi siis sitä että joko on kontaktihäiriö ECU:n liittimeltä puolan liittimelle tuossa kyseisen puolan ohjausjännitesignaalissa tai sitten kyseinen puola on rikki. Erittäin pienellä todennäköisyydellä ECU voi myös olla rikki ja aiheuttaa tuota, joku juotos löystynyt. Samalla kun vaihtaa puolat ristiin niin ECU:n liitin ja puolan liitin auki - vähän CRC:tä ja liittimet kiinni, saattaa hoitua nyt kosteamman ilman viat jo tuollaisella pienellä korjaamisella.
Jos vika olisi muualla sähköissä esim siinä piuhassa joka tuo sähköjä puolille niin todennäköisesti tulisi vikakoodina kaikki puolien C24-C27 virheet samalla kertaa.
Jos vika olisi muualla sähköissä esim siinä piuhassa joka tuo sähköjä puolille niin todennäköisesti tulisi vikakoodina kaikki puolien C24-C27 virheet samalla kertaa.