Tuli sitten ostettua busa, hieno peli ja voimaa on kotitarpeisiin . Mutta sellainen tuntuu tätä busaa vaivaavan että ei käy tasaisesti tasakaasulla ajettaessa. Tuo taas tuntuu ikävänä pienenä nykimisenä, joka on varsin ärsyttävää. Veto päällä käy hyvin.
2004(käyttöönotto 2006) malli jolla ajettu alle 10 tkm. Edellisellä omistajalla ollu jotkut yoshimuran putket kiinni mutta nyt vakiot.
Lienee tämä 3000rpm onkkelma? Viisammat kertoo ratkaisun siihen, mutta tuli vain mieleen kun mulla oli saman tyyppinen "ominaisuus" joka aiheutui siittä että pyörässä oli ollut tehoputki ja boxi säädetty sen mukaan. Kun tehoputki oli otettu pois, säätöjä ei ollut muutettu. Mie käytin boxin säädössä (seokset) ja nypytys hävis. Gipro ta joku vastaava kilpukka tasaa kuuleman mukaan myös ongelmaa...vaikkakaan ei tuota boxinsäätöön liittyvää.
Ja toinen vinkki: Ruiskun synkkaus auttaa pintakaasulla olevaan nypytykseen monessa tapauksessa.
(jos nypytystä on aina silloin kun ajaa pintakaasulla, kierroksista ja vaihteesta riippumatta)
Veikkaisin tota, mitä Roibusa sanoo ! Mulla K4 : seen laitoin Yoshit, niin ennen säätöö sama jutska . Säätö ja penkki Bikedoctorilla ja mennee kuin "Juna" vaikka "Bussi" onkin ! nyt on taulussa 56.000km, ja säädon jälkeen ajettu n. 36.000km ja pelittää edelleen, eli ei nypi eikä naksu. Sekä ihan omalla Boxilla säädetty. :p Lisäksi VARAUKSETTA suositttelen polttoaineex Shell V-Power, ainakin tyhjäkäynti parani oleellisesti, olkoot kukin mitä mieltä tahansa .
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
...en ole kauhiasti tuosta ongelmasta välittäny: mulla se on 3500-4000 kiekan välissä ja ns. tasasessa "veottomassa" ajossa...etenki isommilla vaihteilla huomaa selevemmin, kutosella varsinki. Eli kun vauhtia mittarissa n. 100-120 km per tunti. Tietystikhän se ei kauhiasti haittaa kun ajelee jottain muuta noppeutta.
Harvemmin tullee ajeltua alta
Ittekki mietin, että muistaakseni tuota ei ole ollu tuossa ostaessa, Yoshit paikoilhan ja sääjettynä...hmm...mitäs tuo ruiskujen synkkaus tarkottaa, missä voi tarkistaa/tehä ja mitä kustantaa? Itte en oikein usko että olis muuten sääjöt pielessä, vai mitenkäs net vois mennä kun en ole mithän teheny? Vai sen takia?
Aivan kokonaan sitä nypytystä (muistaakseni 2700rpm:n kohdalla) ei saa pois ainakaan oman boksin säädöllä. Omaa hierottiin aika lailla penkissä ja aina se pieni "nypytys" sieltä hakemalla löytyi vaikka teki mitä. Rikkaammalle säätäminen auttaa kyllä jonkin verran, mutta jonkin moinen ominaisuus se näissä vanhakoppasissa ainakin on.
Kyl ainaskin MULLA lähti kaik nypytykset, joski ennen säätöjäkään, ei isommin häirinny ?! Ruusila ite, eli Miksu sääti mulle, ja teki tosi hyvän duunin.
Viäme kesänä verrattiin Jukkiksen vanhan punasen käyriä mun käyriin ja liki identtiset oli muodoiltaan, Jukalla muutama polle enämpi, kuten myös "Nyyttöneita" jonkin verran enemmän .
Mulla pelkät Sliparit ja oma Boxi . Jukalla PC ja race mallin vapaavirtaussuodatin Slipareiden lisäx . ( Molemmilla samat Yoshimurat ) Yksilöissäkin eroja ?!? KAI..............
Edited By busapappa2 on 1209576359
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Kyllä se nypytys on kaikissa vanhan kopan Busissa kuuluu asiaan alle 3000 kierroksen.
Säädätä alapään seoksia 3-4% rikkaammalle niin vähenee merkittävästi tai jopa häviää.
Itsellä 06 rikastettiin alle 3000 aluetta 4% ja nypytys jäi lähes kokonaan pois
Tai vaiha K8 ei nypytä