Mikä tuli kytkimeen?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Eilen Lappeenrannan kenttäajoissa ajaminen jäi yhteen vetoon. Piti rueta varmistelemaan kotiin pääsy.
Lähdössä luistatin kykintä jonkin verran, mutta en ilmeisesti kuitenkaan tarpeeksi, koska lähdöstä 50 m piirsi viivaa.
Kuitenkin kykin tykkäs tästä kyttyrää
Kytkimessä on ensimmäisen 3 cm liikematkalla "löysä" alue eli vastus alkaa tuntumaan vasta sen jälkeen kahvassa. Muuten kytkin tuntuisi toimivan normaalisti.
Mistähän moinen ???
Ei viitsinyt eilen illalla paljon mopoa enää rassata kun tuli kotiin 22.30 matkaa 630 km, säkkipimeä, vesisadetta ja mahtavat +1 astetta lämmintä :bike:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Vaihdappas uudet kytkinnesteet. Kuulostasi ihan siltä, kuin kytkimen työsylinterissä olisi ilmaa.
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Minulla oli äskettäin sama ongelma... ilmausruuvi auki ja pari painallusta niin taas pelittää.
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Kiitoksia viheestä, pitääpä koittaa :thumbup:
Mutta mistä se ilma sinne pääsi?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

suiza kirjoitti:Mutta mistä se ilma sinne pääsi?

No ny..Paha kysymys ??? Hmm.. noin vain joskus käy....
Avatar
JakkeBusa
Viestit: 72
Liittynyt: 31 Heinä 2005, 01:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakkeBusa »

Mähän en asiasta mitään tiedä, mutta olen jostain lukenut, että
kun vanhat nesteet kuumenevat (joutuessan koviin hommiin kuten tässä tapauksessa) neste osittain kaasuuntuu ja siinäpä se sitten onkin. Ilmaahan se ei välttämättä ole, jotain kaasua kuitenkin ja niiden paineenkestohan on tietty aivan toisenlainen kuin nesteen.




Edited By JakkeBusa on 1188763348
Jakke
...pääasia on, että miehet viihtyy...
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

JakkeBusa kirjoitti:Mähän en asiasta mitään tiedä, mutta olen jostain lukenut, että
kun vanhat nesteet kuumenevat (joutuessan koviin hommiin kuten tässä tapauksessa) neste osittain kaasuuntuu ja siinäpä se sitten onkin. Ilmaahan se ei välttämättä ole, jotain kaasua kuitenkin ja niiden paineenkestohan on tietty aivan toisenlainen kuin nesteen.
Ilmaa on voinut päästä huonon työsylinterin tiivistyksen takia. Avasin oman kytkinsylkyn osia vaihtaessani ja melkoinen p*skakerros oli sylinterin seinämässä kun männän painoi pohjaan. Miksan suojalaipasta huolimatta, siis. Tuo ei vuoda mutta ei varmasti hyvääkään tee... eli jokavuotiseen tarkistuslistaan mukaan tuo työsylkyn putsaus/tarkastus.

Jarrunesteen eräs ominaisuus on että se imee itseensä ahnaasti kosteutta ilmasta, elikäs vettä. Siksi ajoneuvovalmistajien ohjeena on että neste pitäisi vaihtaa määräajoin. Jarruneste kestää hyvin lämpöä, mutta siihen emulgoitunut vesi höyrystyy kun aletaan lämmöllä kiusaamaan ja tämä höyryhän sitten pehmittää kahvan/polkimen. Syntyy ns. "häipyminen". Busan kytkinnestesysteemissä ei tuollaisia lämpöjä kylläkään synny joten tästä ei ole kysymys. Siksi veikkasin tuota työsylkyn tiivistettä.
Club 100 m/s
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Ruuvailin kopan auki ja olihan siellä aika kivasti rasva/hiekka tahnaa.
Eli kytkimen "metallipuikko" oli ilmeisesti jumittanut vaseliinitahnaan.
Ja näyttipä tuolta ilmausnipastakin tulevan ilmakupla.
Kahva tuntui paremmalle putsauksen ja ilmauksen jälkeen, jospa se siitä sitten.
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

no se kytkin on perseestä
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Ilmeisesti "hyvä perse" sitten ?? 50.500 km ja toimii kuin ajatus, EIKÄ oo mitään suojalaippoja. ugh :p

Nesteet on vaihettu 2 kertaa noihin kilometreihin, just 48tkm huollossa (= 49.500km ), vaikka vanhoistakin näki aivan hyvin läpi, vaihto Miksu ne kuitenkin ! :kippis:




Edited By busapappa2 on 1189199512
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
kalle
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 15:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalle »

83.000km ilman minkäänlaisia kytkinongelmia. Pari kertaa on nesteet vaihdettu!
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

57000 eikä kytkin oo pelannu päivääkään...jos yrittää lähtöjä ottaa..ja on laitettu kaikki mitä voi kytkimeen laittaa...
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

hajahuja kirjoitti:57000 eikä kytkin oo pelannu päivääkään...jos yrittää lähtöjä ottaa..ja on laitettu kaikki mitä voi kytkimeen laittaa...
ihanko kaikki mitä voi laittaa?

esim:
http://www.mpsracing.com/products/MTC/LockUpClutch.asp
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Kylläpä tuo tuntui pelittävän tänään ainakin yhtähyvin, kuin ennen putsausta, ellei vähän paremminkin :thumbup:
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Mulla tuli kans viimeisellä ajokerralla samanlainen vaiva, ku talliin vein mopon, elikkäs tuli kosteella vähän suddailtua ja yhtäkkiä kahva painuu puoleenväliin ennenku mitään vastusta.. Noh, toivottavasti putsaus sekä nesteen vaihto ja ilmaus auttaa. ???
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Vastaa Viestiin