Eilen Lappeenrannan kenttäajoissa ajaminen jäi yhteen vetoon. Piti rueta varmistelemaan kotiin pääsy.
Lähdössä luistatin kykintä jonkin verran, mutta en ilmeisesti kuitenkaan tarpeeksi, koska lähdöstä 50 m piirsi viivaa.
Kuitenkin kykin tykkäs tästä kyttyrää
Kytkimessä on ensimmäisen 3 cm liikematkalla "löysä" alue eli vastus alkaa tuntumaan vasta sen jälkeen kahvassa. Muuten kytkin tuntuisi toimivan normaalisti.
Mistähän moinen ???
Ei viitsinyt eilen illalla paljon mopoa enää rassata kun tuli kotiin 22.30 matkaa 630 km, säkkipimeä, vesisadetta ja mahtavat +1 astetta lämmintä
Mähän en asiasta mitään tiedä, mutta olen jostain lukenut, että
kun vanhat nesteet kuumenevat (joutuessan koviin hommiin kuten tässä tapauksessa) neste osittain kaasuuntuu ja siinäpä se sitten onkin. Ilmaahan se ei välttämättä ole, jotain kaasua kuitenkin ja niiden paineenkestohan on tietty aivan toisenlainen kuin nesteen.
JakkeBusa kirjoitti:Mähän en asiasta mitään tiedä, mutta olen jostain lukenut, että
kun vanhat nesteet kuumenevat (joutuessan koviin hommiin kuten tässä tapauksessa) neste osittain kaasuuntuu ja siinäpä se sitten onkin. Ilmaahan se ei välttämättä ole, jotain kaasua kuitenkin ja niiden paineenkestohan on tietty aivan toisenlainen kuin nesteen.
Ilmaa on voinut päästä huonon työsylinterin tiivistyksen takia. Avasin oman kytkinsylkyn osia vaihtaessani ja melkoinen p*skakerros oli sylinterin seinämässä kun männän painoi pohjaan. Miksan suojalaipasta huolimatta, siis. Tuo ei vuoda mutta ei varmasti hyvääkään tee... eli jokavuotiseen tarkistuslistaan mukaan tuo työsylkyn putsaus/tarkastus.
Jarrunesteen eräs ominaisuus on että se imee itseensä ahnaasti kosteutta ilmasta, elikäs vettä. Siksi ajoneuvovalmistajien ohjeena on että neste pitäisi vaihtaa määräajoin. Jarruneste kestää hyvin lämpöä, mutta siihen emulgoitunut vesi höyrystyy kun aletaan lämmöllä kiusaamaan ja tämä höyryhän sitten pehmittää kahvan/polkimen. Syntyy ns. "häipyminen". Busan kytkinnestesysteemissä ei tuollaisia lämpöjä kylläkään synny joten tästä ei ole kysymys. Siksi veikkasin tuota työsylkyn tiivistettä.
Ruuvailin kopan auki ja olihan siellä aika kivasti rasva/hiekka tahnaa.
Eli kytkimen "metallipuikko" oli ilmeisesti jumittanut vaseliinitahnaan.
Ja näyttipä tuolta ilmausnipastakin tulevan ilmakupla.
Kahva tuntui paremmalle putsauksen ja ilmauksen jälkeen, jospa se siitä sitten.
Ilmeisesti "hyvä perse" sitten ?? 50.500 km ja toimii kuin ajatus, EIKÄ oo mitään suojalaippoja. ugh :p
Nesteet on vaihettu 2 kertaa noihin kilometreihin, just 48tkm huollossa (= 49.500km ), vaikka vanhoistakin näki aivan hyvin läpi, vaihto Miksu ne kuitenkin !
Edited By busapappa2 on 1189199512
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Mulla tuli kans viimeisellä ajokerralla samanlainen vaiva, ku talliin vein mopon, elikkäs tuli kosteella vähän suddailtua ja yhtäkkiä kahva painuu puoleenväliin ennenku mitään vastusta.. Noh, toivottavasti putsaus sekä nesteen vaihto ja ilmaus auttaa. ???