haimpa oman Dösäni tuolta 6 tkm huollosta. Ilme oli varsin hämmentynyt, kaveri oli jopa pessyt mun Busan eipä ole missään ja minkään huollossa moista ennen sattunut. Eipä myöskään tuossa paikassa aiemmin.
Noh nyt on taas hyvä ajella seuraavat 6 tkm.
Se mikä pisti hieman vihaksi oli kun kaveri sanoi, että ensimmäisessä huollossa oli käytetty tarvikeosia mm. öljynsuodatin............ PRKLE Motofocus rahastaa ja käyttää joitain hinkuvinkuosaa alkuperäisen sijaan UUDESSA pyörässä ei ..STANA kyse on nyt ihan periaatteesta. Ja eipä paljon naurata kun kyse on uudesta pyörästä, noh olisihan sen nyt osannut arvata sillä kestihän niiltä yli vuosi mun entisen BMW:n huollossakin ja ilkesivät vielä kiistää, etteivät itse ole aiheuttaneet niitä vikoja .... vaan kun oli selvät todisteet.
Sepe kirjoitti:Mulle sanottiin huollossa että ei kannata käyttää kun Suzukin omia öljynputsareita. No niillä nyt on tähän asti menty ja hyvin pelittää.
Viimeeksi tilasin Louisilta Championin filtterin, hyvin on ainakin 2000km toiminut.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Sepe kirjoitti:Mulle sanottiin huollossa että ei kannata käyttää kun Suzukin omia öljynputsareita. No niillä nyt on tähän asti menty ja hyvin pelittää.
Jep kuulemman Suzukin alkuperäinen öljynsuodatin vaihdetaan joka kolmannen öljynvaihdon yhteydessä, tarvike heebelit joka kerta. Mikä on sitten parempi ... en ala kinaamaan kenenkään kanssa.
Kyse on ihan periaatteesta, eli uuteen pyörään originaalia ainakin ensimmäisten huoltojen aikana ja kun kilsoja on kertynyt niin sitten _voi_ harkita tarvike helyjä.
Jep kuulemman Suzukin alkuperäinen öljynsuodatin vaihdetaan joka kolmannen öljynvaihdon yhteydessä, tarvike heebelit joka kerta. Mikä on sitten parempi ... en ala kinaamaan kenenkään kanssa.
Kyse on ihan periaatteesta, eli uuteen pyörään originaalia ainakin ensimmäisten huoltojen aikana ja kun kilsoja on kertynyt niin sitten _voi_ harkita tarvike helyjä.
Häh? Kyllä se mulle on laitettu jokaisessa öljynvaihdossa ja tullaan myös laittamaan. Ei siinä nyt niin paljon säästöä tule etteikö sitä voisi alkuperäisen heittää sinne joka öljynvaihdossa.
Paljonkos muuten olette makselleet noista huolloista?
Mulla välihuollot(öljyt+suodatin) oli n. 130 ja 12tKm huolto 200 (tulpat, öljyt, suodatin).
Sepe kirjoitti:Häh? Kyllä se mulle on laitettu jokaisessa öljynvaihdossa ja tullaan myös laittamaan. Ei siinä nyt niin paljon säästöä tule etteikö sitä voisi alkuperäisen heittää sinne joka öljynvaihdossa.
Paljonkos muuten olette makselleet noista huolloista?
Mulla välihuollot(öljyt+suodatin) oli n. 130 ja 12tKm huolto 200 (tulpat, öljyt, suodatin).
Totta, ei se suodatin niin mahottomia maksa. Ajattelin itsekin pyytää aina uuden suodattimen.
Mulle toi huolto teki 172 euroomusta, mutta kaiketi siinä veloitettiin tuosta pesustakin (aika).
Olen ihan tyytyväinen asiaan sillä kalliimaksi se olisi ollut viedä jonnekin muualle (aika ja polttoainetta).
Tuolta löytyy ohjehuoltoajat eri huolloille. Se mitä sitten huoltotunti/tarvikkeet liikkeessä maksaa on liikekohtaista. Ko. sivuilta ovat muuten yllättävän monet liikkeet katselleet ja sitten laskeneet huolle hintaa, sitä tiedusteltaessa.
Fastm8 kirjoitti:Tuolta löytyy ohjehuoltoajat eri huolloille. Se mitä sitten huoltotunti/tarvikkeet liikkeessä maksaa on liikekohtaista. Ko. sivuilta ovat muuten yllättävän monet liikkeet katselleet ja sitten laskeneet huolle hintaa, sitä tiedusteltaessa.
Munillaan näyttäs olevan osittain tuokin taulukko...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Joo ja ne venat sitten tarkistetaan 24tkm huollossa eikä 18tkm kuten tämä suitsan merkkihuolto teki mun bussille...piti oikein soittaa maahantuojalle ja kysyä josko ne jakais kaikille huoltoliikkeilleen oikeen huolto-ohjelman.
Niin, ja se öljynsuodatin vaihdetaan 18 tkm:n välein, eikä 6 tai 12 tkm:n välein. Taitaa olla 6 tonnia se yleisempi vaihtoväli Suomenkin huolloissa, ... jostain syystä.
Tosin jos mulla olisi huoltofirma, niin Busaan suosittelisin öljyn/suodattimen vaihtoa vähintään 3 tkm välein. Eikä mitään muuta kuin sitä kalleinta, ... eikun parasta täyssynteettistä "racing-öljyä". "Se, kun on kato niinku niin tehokas, ja kallis peli, ett' kyl se kannattaa niinku vaihtaa, vaikka siel manuaalis mitä sanottas ... niinku." :laugh:
Tulipahan sitten eilen vaihdeltua noi öljyt. Aika v**tumainen irrotettava se öljynputsari ilman välineitä. Täytyis olla joku mutkantaaksekäsi. No lähtihän se sieltä lopulta, mut hermo meinas pettää. Pitäisköhän ostaa jonkunlainen avain siihenkin hommaan?
Siinä samalla tuli laiteltua kytkinsylinterinsuoja paikoilleen. Olipahan sitä p*skaa muuten siinä sylinterin päällä ja nesteessä ja säiliössä ja .... :O Nyt on kuitenkin paikat putsattu ja uudet nesteet sisässä. Mikähän siinä on että aina noi ilmaus jutut alkaa ahdistaan? Saa sitä kahvaa lipsutella siinä jonniin aikaa.
Tänään olis sitten pyörän kasaus vuorossa jotta pääsee huomenna Turenkiin keuliin. :p
Heh.. Mä huollan itte aina, ku matkaa on ihan sikana lähimpään merkkijuttuun ja kumminki olen ain ollut tekniikan mies... vaihdan joka peevelin nippelin uuteen aina huollossa, vaikka jotku ovat mulle sanoneet sen olevan tarpeetonta... mut mä olen päästänyt omalla Zetorilla 46 tkm ilman huolia ja se on sentään stage 3 Muzzy, joten kyllä sitä olen kyykyttänyt ihan tosissaan...! Mammani ajelee nykyjään Bussilla ja Zetukalla ja kumminki Hän kiipee Zetoriin, kun kaipaa potkua joka tuntuu heti jalkovälissä (Hänen omia sanoja)!
Vaihdan siis filsut ja pikku kulutusosaset heti ku on huolto ja luulen, että aina pelaa...?
Tuntuu pysyvän öljyt aikas kirkkaana ainkin mun busassa, vielä 4 th jälkeen ei oo mustunut....joten eipä se öljynsuodatinkaan varmaan ihan tukossa oo ??? mut eipä silti kantsii se vaihtaa joka kerta, eipähän tuu sit morkkista siitä ... :p
lanat kirjoitti:Tuntuu pysyvän öljyt aikas kirkkaana ainkin mun busassa, vielä 4 th jälkeen ei oo mustunut....joten eipä se öljynsuodatinkaan varmaan ihan tukossa oo ??? mut eipä silti kantsii se vaihtaa joka kerta, eipähän tuu sit morkkista siitä ... :p
Noinniinkuin yleisellä tasolla tuo öljyjen tummuminen / kirkkaana pysyminen ei aina ole niin yksiselitteistä... nähkääs kun sen öljyn yks tehtävä voitelun ja lämmönsiirron lisäks on puhdistaa moottoria epäpuhtauksista... palamisjätteistä, kondenssivedestä ym mitä sinne väkisinkin kertyy ajan mittaan. Hyvä öljy pilkkoo ja sitoo nuo pas*at itseensä ja ne siis poistuu koneesta öljynvaihdon myötä. Huono öljy ei tuohon kykene ja silloin kertyy koneen sisälle seinämiin sitten yhtä ja toista, erityisesti jos on käytetty heikompilaatuista polttoainetta... eli tuo huono öljy voi olla "puhdasta" käyttöikänsä jälkeen ja se hyvä ölppä mustaa, joka tehtävänsä on hoitanut. Tää ilmiö näkyy erityisesti dieselkoneissa jossa syntyy paljon nokea, bensamoteissa ei niinkään... eli lanatti kyllä se voi olla ihan hyvää ölppää silti, en minä sillä tätä... mitäs muuten se oli?
Suodattimen vaihtelen kans joka kerta, ja orggiskamaa käytän.
Jaku btw, mitäs ööliä sulla oli siellä motissa josta se halus ulos... ???
Esabusa kirjoitti:haimpa oman Dösäni tuolta 6 tkm huollosta. Ilme oli varsin hämmentynyt, kaveri oli jopa pessyt mun Busan eipä ole missään ja minkään huollossa moista ennen sattunut. Eipä myöskään tuossa paikassa aiemmin.
Noh nyt on taas hyvä ajella seuraavat 6 tkm.
Se mikä pisti hieman vihaksi oli kun kaveri sanoi, että ensimmäisessä huollossa oli käytetty tarvikeosia mm. öljynsuodatin............ PRKLE Motofocus rahastaa ja käyttää joitain hinkuvinkuosaa alkuperäisen sijaan UUDESSA pyörässä ei ..STANA kyse on nyt ihan periaatteesta. Ja eipä paljon naurata kun kyse on uudesta pyörästä, noh olisihan sen nyt osannut arvata sillä kestihän niiltä yli vuosi mun entisen BMW:n huollossakin ja ilkesivät vielä kiistää, etteivät itse ole aiheuttaneet niitä vikoja .... vaan kun oli selvät todisteet.