Mahdollinen busanisti - tyyppiviat???

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
66-1152644718

Viesti Kirjoittaja 66-1152644718 »

Moi!

Täällä kirjoitteleepi mahdollinen busanisti eli tuli vastaan -05 vuosimallia oleva vähän ajettu busa ja harkitsen vakavasti kyseisen pyörän hankkimista. Nykyinen pyöräni on -03 GSX1400.

Lähinnä kaipaisin kommenttejanne Busan mahdollisista tyyppivioista, joihin tulisi kiinnittää huomiota pyörää tarkastellessa/koeajettaessa. Luin jostain kohtaa foorumia -05 vuosimallia koskevasta 'kierrostenhirttämis'ongelmasta, onko kyseessä ns. tyyppivika ko. vuosimallissa vai yksittäistapaus? Muutenkin olisin kiitollinen, jos joku pystyisi vertailemaan kyseisten pyörien ominaisuuksia/toimivuutta ihan henk.koht. kokemuksen pohjalta.

Millaisia laukkutelineitä Busaan löytyy ja onko kukaan asentanut Busaan Suzukin kauppaamaa keskiseisontatukea? Tiedetään tiedetään, että kyseiset eivät sovellu kauhean hyvin ko. pyörän tyyliin, mutta haluan kuitenkin käytännöllisen pyörän jokapäiväiseen/kaikenlaiseen ajoon. Tästä huolimatta en ole kovin kiinnostunut mistään bemarin matkamalleista sillä haluan kuitenkin urheilullisen pyörän ja kaiken lisäksi Suzukit ovat palvelleet minua uskollisesta ja luotettavasti jo 15 vuotta, joten tietty merkkiuskollisuus on päässyt muodostumaan.

Toivon pikaisia kommentteja, koska mahdollinen ostopäätös on tarkoitus tehdä muutaman päivän sisällä.

Kiitos avusta jo etukäteen ja mahdollisesti kokoontumissa tavataan.
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Tuosta kierrosten hirttämisestä. Ainakaan minä en ole kuullut tämmöstä juttua enemmälti, mahdollisesti vaan yksittäistapaus. Laukkuja sekä telineitä kyllä löytyy moneen makuun ja seisontatukiakin on jotkut asennellu.
Ei muutakun vaan koeajolle ja rakastumaan, siitä se lähtee.
Tervetuloa joukkoon! :laugh:
Jone

Viesti Kirjoittaja Jone »

Eipä tuossa 2005 mallissa enää tyyppivikoja ole. Ne viat mitä aiemmin on saattanut olla on tehtaan toimesta parsittu pois. Ei edes kytkinestettä näy sottaavan ketjurasvalla.
Tyyppivikoja voi sanoa olleen -99 ja -00 malleissa. Tuolta viat osioista löytyy selailemalla. Saattaa löytyä selvä luettelokin.
Osta pois, jos on asiallisesti pidetty. Kaikenhan saa rikki. :D

edit.Sotkee sittenkin kytkinesteet :angry: Elikkäs vaatii MiksaK:n suojalaipan.

Edited By Jone on 1154377828
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Jassu
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

Eipä ole löytynyt tyyppivikoja 05:sta 6500 km:n aikana vielä - toivotaan ettei löydykään.
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
66-1152644718

Viesti Kirjoittaja 66-1152644718 »

No nyt on Busa koeajettu. Täytyy todeta et GSX:ssä toimii ruisku ja voimansiirto paljon siistimmin. Oli meinaan Busassa melkoinen välys voimansiirrossa ja muutenkin meno hieman nykivämpää. Mahtaneeko kyseinen olla pyörän ominaisuus vai kyseisen yksilön vika? Eikä tod.näk johdu kuskista, sillä kaikki aikaisemmat pyöräni ovat olleet jonkinasteisia kyykkyohjuksia eli tuntumaa löytyy myös muihin kuin nakuihin.

Toinen asia mihin kiinnitin huomiota oli kytkimesta kuuluva rahina, kun pyörä kävi vapaalla tyhjäkäyntiä. Vika vai ominaisuus? Ainakaan mikään aikaisemmista mopottimistani ei ole äännellyt vastaavasti.

Eli ei rakkautta ensisilmäyksellä, mutta on kuitenkin pakko myöntää et pyörä on suht mukava ajaa 'kyykyksi' ja moottori on todella mahtava! Tosin ei vääntö ole sen kummempi kuin GSX:ssäkään. Korkeammilla kierroksilla kyllä kieltämättä voima puhuu Busassa.
jummijammi

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Busa7605 kirjoitti:No nyt on Busa koeajettu. Täytyy todeta et GSX:ssä toimii ruisku ja voimansiirto paljon siistimmin. Oli meinaan Busassa melkoinen välys voimansiirrossa ja muutenkin meno hieman nykivämpää. Mahtaneeko kyseinen olla pyörän ominaisuus vai kyseisen yksilön vika? Eikä tod.näk johdu kuskista, sillä kaikki aikaisemmat pyöräni ovat olleet jonkinasteisia kyykkyohjuksia eli tuntumaa löytyy myös muihin kuin nakuihin.

Toinen asia mihin kiinnitin huomiota oli kytkimesta kuuluva rahina, kun pyörä kävi vapaalla tyhjäkäyntiä. Vika vai ominaisuus? Ainakaan mikään aikaisemmista mopottimistani ei ole äännellyt vastaavasti.

Eli ei rakkautta ensisilmäyksellä, mutta on kuitenkin pakko myöntää et pyörä on suht mukava ajaa 'kyykyksi' ja moottori on todella mahtava! Tosin ei vääntö ole sen kummempi kuin GSX:ssäkään. Korkeammilla kierroksilla kyllä kieltämättä voima puhuu Busassa.
Rahina ompi ominaisuus, itekki tuli ekana mieleen nokkaketjunkiristäjä.. Se vääntö, TRE-modi kehiin niin alavääntö muuttuu melkoisesti (ainaki itellä muuttu -05:ssa).
Allekirjottaneella on kahesti jääny tyhjäkäynti sinne 4000 tienoille, molemmilla kerroilla sateella. (tiedän 2 muuta -05:sta jotka tehny saman) Kaippa se liittyy siihen "optimoituuun jäähdytysjärjestelmään", joka tuli viimevuonna.. Kuivalla kelillä ei mitn. onkelmia.. :welcome: :mosh:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
75-1108648572

Viesti Kirjoittaja 75-1108648572 »

juuh, kytkin tosiaa rahisee, ehkä kuitenkin ominaisuus. Ja mulla 23 tkm takana -05:sella ja kaikilla keleillä eikä ole ollut mitään "onkelmia", ja eka kerta kun kuulen tosta kierrosten jumittamisesta.

En oikein osaa sanoa kuin että tosi hyvä pyörä, mutta kuten useimpien asioiden kanssa, toiset tykkää, toiset ei.

( tosin en millään voi ymmärtää jos joku ei VOI tykätä Busasta :mosh: )
bussikka

Viesti Kirjoittaja bussikka »

mulla -05, yoshimura vaihdettu ja säädetty, muuten vakio, pelannut kuin unelma. Aikansa kun niitä rusnaa niin voi kai niihin saada jotain varjopuoliakin..kuten edellämainittuja
100-1151988742

Viesti Kirjoittaja 100-1151988742 »

Mulla vm.00. Ei koskaan mitään vikoja, vuotoja tms. Ehdottomasti paras pyörä minkä olen omistanut. Ps,- Takarenkaita vaan menee että suhina käy... Niihin saa laittaa rahaa ainakin mun ajolla .... Osta Busa, et tule katumaan :mosh:
Agostini

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Samoin...2000 busa jolla työnnetty +54tkm ilman onkelmia....
ja samaan hengenvetoon.... todellakin paras mopo mitä olen koskaan tähän mennessä omistanut/ajanut :thumbup:

:tapu: :unclesam:

Osta Busa....et tule katumaan sijoituskohdettasi... :kippis:
Falconer

Viesti Kirjoittaja Falconer »

Busa7605 kirjoitti:Moi!

Täällä kirjoitteleepi mahdollinen busanisti eli tuli vastaan -05 vuosimallia oleva vähän ajettu busa ja harkitsen vakavasti kyseisen pyörän hankkimista. Nykyinen pyöräni on -03 GSX1400.

Lähinnä kaipaisin kommenttejanne Busan mahdollisista tyyppivioista, joihin tulisi kiinnittää huomiota pyörää tarkastellessa/koeajettaessa. Luin jostain kohtaa foorumia -05 vuosimallia koskevasta 'kierrostenhirttämis'ongelmasta, onko kyseessä ns. tyyppivika ko. vuosimallissa vai yksittäistapaus? Muutenkin olisin kiitollinen, jos joku pystyisi vertailemaan kyseisten pyörien ominaisuuksia/toimivuutta ihan henk.koht. kokemuksen pohjalta.

Millaisia laukkutelineitä Busaan löytyy ja onko kukaan asentanut Busaan Suzukin kauppaamaa keskiseisontatukea? Tiedetään tiedetään, että kyseiset eivät sovellu kauhean hyvin ko. pyörän tyyliin, mutta haluan kuitenkin käytännöllisen pyörän jokapäiväiseen/kaikenlaiseen ajoon. Tästä huolimatta en ole kovin kiinnostunut mistään bemarin matkamalleista sillä haluan kuitenkin urheilullisen pyörän ja kaiken lisäksi Suzukit ovat palvelleet minua uskollisesta ja luotettavasti jo 15 vuotta, joten tietty merkkiuskollisuus on päässyt muodostumaan.

Toivon pikaisia kommentteja, koska mahdollinen ostopäätös on tarkoitus tehdä muutaman päivän sisällä.

Kiitos avusta jo etukäteen ja mahdollisesti kokoontumissa tavataan.

Mulla on se keskituki asennettuna. Itse asiassa se on nyt kiinni toisessa omistamassani busassa, josta siirrätin sen uuteen alkukesällä tekemässäni kaupassa. Alunperin se tuki tuli eka busan matkassa kun ostin sen tuontipyöränä.

No joka tapauksessa tuki helpottaa, niin paljon elämää, että suosittelen lämpimästi. Toki se alustan ilmanohjaimen joutuu poistamaan ja se tietysti saattaa perfektionistia haitata :p

Takaräkkinä minulla on Motechin teline. Fivestarsin paskatelinekin (hitsit eivät tahdo kestää) löytyy tallista, kun en ole sitä jaksanut kaupata. Motech on laadukas ja hyvännäköinen. Suosittelen. Sivulaukkuina minulla on Givin pehmoset, joita ei tosin kannata lyhyellekään matkalle kiinnittää, ennen kuin suojaa alle jäävät muoviosat teipillä.
Motechin maahantuoja löytyy: www.rmheino.fi
Heino myy paikallisille mp-liikkeille tukkuhinnalla, joten kannattaa kysäistä telinettä sieltä. Säästyy meinaan postikulut.

Edited By Falconer on 1155467504
Vanha pieru
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

Käviskö etupään stefat tyyppiviasta? :oops:
Kliketikliks

:oho:
jokiar

Viesti Kirjoittaja jokiar »

TeeCay kirjoitti:Käviskö etupään stefat tyyppiviasta? :oops:
Kliketikliks

:oho:
Mulle sanottiin, että keuli vähemmän (tai hallitummin :D ) niin kestää enemmän....kokkeillaan.. :baaa:
80-1148416240

Viesti Kirjoittaja 80-1148416240 »

jokiar kirjoitti:Mulle sanottiin, että keuli vähemmän (tai hallitummin :D ) niin kestää enemmän....kokkeillaan.. :baaa:

:tapu: Siinäs kuulit TeeCay, sä oot keulinu liikaa meiän pyörällä :p
-Artsi-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Pippuri kirjoitti:
jokiar kirjoitti:Mulle sanottiin, että keuli vähemmän (tai hallitummin :D ) niin kestää enemmän....kokkeillaan.. :baaa:

:tapu: Siinäs kuulit TeeCay, sä oot keulinu liikaa meiän pyörällä :p

Nii justiis. Mokoma pomperi... :rasberry:
Club 100 m/s
Vastaa Viestiin