Tuntuis nykivän - Onko vika vai ominaisuus?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
purzzi

Viesti Kirjoittaja purzzi »

04-busa kyseessä ja ajaessani tasakaasulla tuntuu sellasta ärsyttävää nykimistä, varsinkin 6-vaihteella kun rpm:t on 2500 ja siitä ylöspäin aina 3000rpm:n = n.70-80km/h ja nimen omaan kun pitää kaasun tasaisena!(Kaikkihan tietää mitä tapahtuu kun busan kaasua kiertää....) ???
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
jsalok
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

Minulla on ainakin -01:ssä ihan samanlainen. Olen ajatellut sen tähän saakka ominaisuutena.
Mutta jos joku keksii keinon niin hieno homma. Tuolleen tulee väkisinkin ajeltuu kun ajaa työpaikan ja kodin väliä...

- jsalok -
Timppa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Samat kujeet -03:sella, ainut että nykiminen pahimmoillaan 3500rpm. Ominaisuus lienee, näin sanoi myös Torsti mp-tuningilta. Busse nyt ei vaan ole tarkoitettu ajettavaksi noin alhaisilla kierroksilla, eikä varsinkaan tasakaasulla :skootteri: <- tommoseltahan se vähän tuntuu :D
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Kujo

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Onhan tuosta nykimisestä ennenkin juttua kuulunut, itselläni ei moisesta omaa kokemusta ole, mutta mites on teillä jotka olette modanneet sitä airboksia? Noin yhtäkkiä vois ajatella että tuolla vois olla jokin syy-yhteys nykittelyyn, eikös sen orkkis läppäsysteemin pitäisi avautua just noilla kierroksilla...
Esabusa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esabusa »

purzzi kirjoitti:04-busa kyseessä ja ajaessani tasakaasulla tuntuu sellasta ärsyttävää nykimistä, varsinkin 6-vaihteella kun rpm:t on 2500 ja siitä ylöspäin aina 3000rpm:n = n.70-80km/h ja nimen omaan kun pitää kaasun tasaisena!(Kaikkihan tietää mitä tapahtuu kun busan kaasua kiertää....) ???
Tuota mulla oli kanssa tuttu juttu tuo ns. pätkiminen.

Pätkiminen hävisi kun kävin Viaberilla ja Harri sääti Sukisukin omaa boxia (tosin tulihan tuo Acran hormistokin siihen samalla). Tosin vielä 4-5000 kierroksen kohdalla on vielä jonkinlainen bensan ylisyöttö joka häviäisi jos iskisi PC:n siihen, mutta eipä tuo oikein ajossa tunnu.

Eli käy säädättämässä boksi niin ongelma häviää jos ei kokonaan niin lähes olemattomiin.
Esa

2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Omaa boksia kun säätää 5% rikkaammalle 1/3 kaasu asennossa niin helpottaa kummasti, omassa pyörässä parani ajettavuus tosi paljon!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jsalok
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

Pystyykö ne siellä Kemissä säätämään tuota?
Mitä maksaa ja kehen ottaa yhteyttä?

- jsalok -
purzzi

Viesti Kirjoittaja purzzi »

No hyvä tietää!Tää kesä ajellaa nyt sit tällei ja ens kesänä vaihetaa putki ja säädöt päivitetää!Kiitos vielä vastauksista! :bowdown:
ps.täytynee ajella sit yli satasta ku sillo se ei nyvi. :D
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

jsalok kirjoitti:Pystyykö ne siellä Kemissä säätämään tuota?
Mitä maksaa ja kehen ottaa yhteyttä?

- jsalok -
Onnistuu toki, http://www.kemi.fi/kemimc ja sieltä penkitys sivulta löytyy Marjamaan Pentin ja Leinosen Ranen numerot. Ranella on ittelläänkin Busa mutta on kovasti kiireinen taloprojektinsa kanssa... Hintaa kutakuinkin 60-70eur riippuen mitä kaikkea tehdään.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Agostini

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Mulla on ruiskun asetuksiin lisätty....

10/10/5 ja ei nyki...ainoastaan ton airboxi-modin takia 'laiskahko' alle 3000rpm.... :p
ilsu

Viesti Kirjoittaja ilsu »

mulla on vähän samaa vikaa.. varsinkin houmaa jos ajan kaupunkiajoa ,mutta tuntuu vielä 80km/t:kin,minusta aika kiusallinen vika,toinen pattiin ottava pieni juttu on ,että ku ajan nimen omaan kaupunki ajoa sellaista matelua,ja avaan kaasua ,tulee nykäys,,kaasu ei ota pehmeästi niin ku pitäis...onko jollain ollut tälläistä vikaa..olen tilannut tre-modin,luin että auttais juuri ala kierroksilla ,häviäis tuollaiset lapsenviat :(
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

ilsu kirjoitti:mulla on vähän samaa vikaa.. varsinkin houmaa jos ajan kaupunkiajoa ,mutta tuntuu vielä 80km/t:kin,minusta aika kiusallinen vika,toinen pattiin ottava pieni juttu on ,että ku ajan nimen omaan kaupunki ajoa sellaista matelua,ja avaan kaasua ,tulee nykäys,,kaasu ei ota pehmeästi niin ku pitäis...onko jollain ollut tälläistä vikaa..olen tilannut tre-modin,luin että auttais juuri ala kierroksilla ,häviäis tuollaiset lapsenviat :(
Auttoi ainaski mulla (Tre smart) nykiminen hävis lähes kokonaan
Peltsi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Minäkin olen haaveillut tuon TRE:n hankkimista ja kuullut et Ivans TRE olisi PC III kans ok!?! Olisiko tietoa, et mistä täältä Suomesta tuon saisi tilailtua "huokeimpaan" hintaan?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Peltsi kirjoitti:Minäkin olen haaveillut tuon TRE:n hankkimista ja kuullut et Ivans TRE olisi PC III kans ok!?! Olisiko tietoa, et mistä täältä Suomesta tuon saisi tilailtua "huokeimpaan" hintaan?
Hmm.. minä ostin EE-Speed 110E asennettuna
ilsu

Viesti Kirjoittaja ilsu »

ksthb kirjoitti:
ilsu kirjoitti:mulla on vähän samaa vikaa.. varsinkin houmaa jos ajan kaupunkiajoa ,mutta tuntuu vielä 80km/t:kin,minusta aika kiusallinen vika,toinen pattiin ottava pieni juttu on ,että ku ajan nimen omaan kaupunki ajoa sellaista matelua,ja avaan kaasua ,tulee nykäys,,kaasu ei ota pehmeästi niin ku pitäis...onko jollain ollut tälläistä vikaa..olen tilannut tre-modin,luin että auttais juuri ala kierroksilla ,häviäis tuollaiset lapsenviat :(

Auttoi ainaski mulla (Tre smart) nykiminen hävis lähes kokonaan
oukki doukki..täytyy vain ootella ,että saa tre-modin ,niin voi iskeä kiinni...ostin yoshimuran rs3 ja pc3
+k&n filtterin..eiköhän luulis alkaa toimivan sen jälkeen... :mosh:
Vastaa Viestiin