Sivu 1/1
Lähetetty: 22 Elo 2014, 21:03
Kirjoittaja AnttiP
Asensin 2009 Busaan uudet etujarrupalat. Kyseessä on SBS:n sintteripalat (806HS). Pyörässä kilsoja 24 tkm.
Palat kuitenkin laahaavat niin paljon että pyörän työntäminenkin on selvästi raskaampaa kuin normaalisti. Ajoin palojen vaihdon jälkeen parin kilsan lenkin vähän väliä jarrutellen eikä se ainakaan auttanut.
Mikäköhän meni pieleen? Voiko palat olla vaan liian paksut? Voiko (alkuperäiset) shimmilevyt poistaa/onko siitä jotain haittaa?
Edited By AnttiP on 1408730643
Lähetetty: 22 Elo 2014, 21:57
Kirjoittaja Heksa
olisko joku lisänny jarrunestettä ku nestepinta oli alhaalla kuluneilla paloilla?
nyt uusilla paloilla liikaa nestettä ja jarrut jää laahaamaan
Lähetetty: 23 Elo 2014, 06:23
Kirjoittaja martti
Lasket ilmaruuveista nestettä pois, älä ota vinkumisenesto levyjä mihinkään, katoithan että männät liikkuu herkästi ???
Lähetetty: 23 Elo 2014, 14:24
Kirjoittaja Sotka
Suosittelen aina palojen vaihdon yhteydessä tarkistamaan et männät liikkuu kunnolla. Kannattaa putsata ne ja liikutella reilusti edestakas, pääsee vähemmällä käytön aikana.
Lähetetty: 23 Elo 2014, 17:30
Kirjoittaja AnttiP
Kevyesti putsasin mäntiä palojen vaihdon yhteydessä, tosin olis varmaan pitänyt putsata paremmin, vaikka hammasharjalla hinkaten. Tarviiko mäntiä kuivata tai rasvata mitenkään putsauksen jälkeen? Mulla on jotain brake cleaneria jolla putsauksen meinasin tehdä.
Jos mäntien putsaus ei auta niin täytyy kokeilla tuota jarrunesteen määrän vähentämistä. Lienee täysin mahdollista että ovat huollossa lisänneet jarrunestettä.
Kiitos tähänastisista vinkeistä!
Edited By AnttiP on 1408804308
Lähetetty: 23 Elo 2014, 19:06
Kirjoittaja waiski10
Myös laakerivika aiheuttaa kahnutusta jarrussa
Lähetetty: 24 Elo 2014, 17:52
Kirjoittaja AnttiP
Männät putsattu. Putsauksen jälkeen männät liikkuivat hieman tasaisemmin. Putsauksesta ei kuitenkaan ollut apua jarrujen laahaamiseen. Kun etupyörän nostaa ilmaan ja pyöräyttää käsin sitä niin pyöriminen lakkaa välittömästi. Muutaman kilsan ajon jälkeen etujarrulevyt olivat niin kuumat ettei niihin voinut koskea hipaisua enempää.
Ilmeisesti jarrunestettä valutetaan pois vain toisen etujarrun kautta. Onko väliä kumman?
Lähetetty: 24 Elo 2014, 18:18
Kirjoittaja Heksa
helpoin poistaa jarrunestettä on ottaa pääsylinteriltä kansi auki
ja sieltä ylimääräinen pois
Säästyy ilmaamisen vaivalta
rättiä ensi alle: jos paljon ylimääräistä nestettä, alkaa liika valuun heti ulos kun avaat kannen pultteja
Lähetetty: 24 Elo 2014, 20:06
Kirjoittaja martti
Eihän sitä ilmata tartte, senkun ottaa ilmaruuvin auki, sehän valuu itestään, ja jos siellä on painetta, niin suorastaan lentää, voi tietysti laittaa, nippaan sopivan muoviletkun pätkän, ettei valu mihin sattuu
Lähetetty: 24 Elo 2014, 20:09
Kirjoittaja Sotka
Juurikin näin ja satuloiden sisältä tulee samalla paska ja mahdollinen muu kertymä ulos..
Lähetetty: 31 Elo 2014, 17:21
Kirjoittaja AnttiP
Päästin jarrunestettä ulos järjestelmästä ja se auttoi huomattavasti. Nestettä alkoi valumaan kunnolla heti kun avasin ilmausruuvit, joten ilmeisesti siellä oli liikaa painetta. Nyt jarrut laahaavat enää hieman, mutta sitä ei huomaa ajossa ja levyt eivät kuumene niin kuumiksi että ne polttaisi sormia.
Kun pyöräytän eturengasta niin se pyörii nyt puolisen kierrosta. Kuulostaako normaalilta?
Amatööria muuten nyppii kun huoltomanuaaleista jätetään aina jotain olennaista tietoa pois. Esim. jos olisin halunnut vaihtaa jarrunesteet ja ilmata jarrut niin kummasta satulasta ilmaus tehdään, ja jos molemmista niin missä järjestyksessä. Ehkä tämä on monille itsestäänselvyys, mutta en mä ainakaan tiedä. Huoltomanuaaleista vois olla "for dummies" versiot :p
Edited By AnttiP on 1409494919
Lähetetty: 01 Syys 2014, 05:51
Kirjoittaja BaTTman
Pisin piiri aina ensin. Tai pisin letku.