Sivu 1/1
Lähetetty: 21 Huhti 2011, 10:32
Kirjoittaja 77-1301339249
Aamupäivää,
tilasin tuossa männä viikolla tuollaiset Goodridgen teräspunosjarruletkut 2005 Busaan eteen vaihdettavaksi.
Asentajani (merkkihuolto) ilmoitti minulle, että letkut ovat liian pitkät jotta niitä voisi asentaa pyörään.
Onkos muilla ko. letkujen asentajilla jotain vinkkiä/asennusohjeita vai saako näitä letkuja sittenkään asennettua tuohon masiinaan?
--M--
Lähetetty: 21 Huhti 2011, 12:48
Kirjoittaja wiltzu
Ostitko Race-letkut, eli molemmille jarrusatuloille tulee oma letku?
Ei kait se asentaja yritä asentaa niitä samalla lailla kun vakioletkut ovat?
Lähetetty: 22 Huhti 2011, 15:35
Kirjoittaja 77-1301339249
Juu, olivat sitten tosiaan nuo race-mallin letkut, eli kahvalta lähtee oma jarruletkunsa kummallekin puolelle ilman t-kappaleita/vastaavia jakoja.
--M--
Lähetetty: 22 Huhti 2011, 15:57
Kirjoittaja RHead
ihan asiallinen asentaja ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lähetetty: 22 Huhti 2011, 17:04
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm... jos siistiin asennukseen pyrkii niin liian pitkät noi letkut ovat. Mutta toki noi voi laittaa kiinni jos ei oo hirveen ronkeli siitä minkälainen harakanpesä keulan ympärillä on... ![Wink :;):](./images/smilies/wink.gif)
Lähetetty: 26 Joulu 2012, 21:02
Kirjoittaja teeti
Hei!
mietin itsekin noita letkuja ja onko tuosta "race" mallin kaksi letkuisuudesta jokin etu verrattuna perinteiseen versioon? vaikuttaako jotenkin tuntumaan parantaen sitä?
kiitos
Lähetetty: 27 Joulu 2012, 11:49
Kirjoittaja 109-1268510473
Ero toiminnassa on normi käytössä todella marginaalinen, peruste on se, että molemmat letkut ovat saman mittaiset pääsylinteriltä satuloille jolloin jarrupaineen ja viiveen pitäisi olla sama molemmilla satuloilla. Teoriassa busan vakiosysteemillä näin ei ole, koska LH satula on "hyppyletkun" päässä.
Lähetetty: 27 Joulu 2012, 20:23
Kirjoittaja Kekku
teeti kirjoitti:Hei!
mietin itsekin noita letkuja ja onko tuosta "race" mallin kaksi letkuisuudesta jokin etu verrattuna perinteiseen versioon? vaikuttaako jotenkin tuntumaan parantaen sitä?
kiitos
Alkuperäiseen erona että on vähempi joustavat letkut.
Mitään paine-eroja ja viiveitä ei ole alkuperäisessä.
Lähetetty: 29 Joulu 2012, 10:56
Kirjoittaja 109-1268510473
Ei ainakaan tarvitse "paine-eroista" välittää jos et kilpaile esim. superbikessa.
Lähetetty: 31 Joulu 2012, 09:26
Kirjoittaja wiltzu
Muistahan sitten, että letkujen täytyy olla tarpeeksi pitkät myös keula ilmaan nostettuna.
Busanistien sivuston kautta tilattujen kimppatilausletkujen mitta oli ainakin passeli, mutta pääsylinterin mallia vaihtaessa itellä ainakin jäi vähän turhan lyhkäseksi.
Tämä olis toisaalta korjaantunut alkumutkan vaihtamisella jyrkempään...