Alustan parantelua

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Rockster
Viestit: 148
Liittynyt: 06 Loka 2009, 14:37

Viesti Kirjoittaja Rockster »

Tarkoituksena on laittaa taakse ja eteen parempaa palikkaa. Vaihtoehtoina Öhlins, Bitubo ja uutena tuttavuutena Hyperpro.

Onko kellään kokemuksia Hyperpro -kamasta omassa bussissaan? Hinnat ovat maltillisia jopa kotimaasta ostettuna. Etusen jousille ja takaiskarille jää hintaa noin 1000¤ vähemmän kuin esim. Öhlareille.

Laskin juuri pyörälle kertynyttä kulunkia tälle vuodelle ja pääsin reippaseen 15 000¤:hen, niin alustan kanssa tekisi mieli säästää tuo tonni.

Eli yksinkertaisesti, onko Hyperpron kamasta kaluksi?
Simppa70
Viestit: 58
Liittynyt: 20 Touko 2011, 15:13
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Simppa70 »

Rockster kirjoitti:Tarkoituksena on laittaa taakse ja eteen parempaa palikkaa. Vaihtoehtoina Öhlins, Bitubo ja uutena tuttavuutena Hyperpro.

Onko kellään kokemuksia Hyperpro -kamasta omassa bussissaan? Hinnat ovat maltillisia jopa kotimaasta ostettuna. Etusen jousille ja takaiskarille jää hintaa noin 1000¤ vähemmän kuin esim. Öhlareille.

Laskin juuri pyörälle kertynyttä kulunkia tälle vuodelle ja pääsin reippaseen 15 000¤:hen, niin alustan kanssa tekisi mieli säästää tuo tonni.

Eli yksinkertaisesti, onko Hyperpron kamasta kaluksi?
Tsekkaa myös WP:een tarjonta ihan vertailun vuoksi! :bulb:
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...taka-iskarista (Hyperpro) ja sen helposta sääjettävyyestä mielellään kokemuksia vastaanotethan...ja jos on hyvä niin kimppatilauksessa/-ostossa voisin olla mukana.

Öhlinsien hintataso on sellasella tasolla että en sellaista tässä vaiheessa laita...ellei saa käytettyä edullisesti :cool:

edit: ja näytti nyt (Bikefox) olevan myös WP:n hinta reilusti päälle tonnin :(




Edited By toimeve on 1325247317
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Onko käynyt mielessä huollattaa vakioiskaria, eikä ostaa uutta?
Ammattitaitoinen huoltoliike osaa shimmata vaimennuksia lisää tarvittaessa ja saahan takaiskariinkin varmasti vaihdettua jäykemmän jousen.
Öhlärin tms. mäntäsarjoista vakiotakaiskarin sisällä en osaa sanoa.

Omani huollatin Gustafsson Racing:ssä Karkkilassa.
109-1268510473

Viesti Kirjoittaja 109-1268510473 »

Näimpä, harva huomaa kun jousitus kituu hiljaa ajansaatossa ennen kun ne on jo niin paskat että pahaa tekee. Esim etupamppujen öljyt on viiden vuoden jälkeen jo semmosta kuraa että ihme kun venttiileistä se sakka läpi menee ja sisäkalut saa hangata rätillä puhtaaksi kun ei huuhtelemalla lähde.. Ihan vakiojousituksen huoltaminen jo muutaman vuoden vanhaan mopoon voi muuttaa sen kun uudeksi, mutta tietty mitään kaukokäyttöstä esijännityksen säätöä yms. niihin ei saa..
SuperB
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Tammi 2011, 14:37

Viesti Kirjoittaja SuperB »

mistäs niitä erijäykkyyksisiä jousia saisi etu ja takaiskareihin? jostain sen jo kerran löysin, mutta taas kateissaa..
Avatar
Sotka
Viestit: 303
Liittynyt: 21 Helmi 2011, 12:01
Paikkakunta: Petroskoi ( Mäntsälä )

Viesti Kirjoittaja Sotka »

Minkä viskositeetin öljyt olisi etupäähän hyvät 5V.....20V vai jotain väliltä???
tomppa73
Viestit: 151
Liittynyt: 17 Heinä 2011, 07:30
Paikkakunta: haapavesi

Viesti Kirjoittaja tomppa73 »

Sotka kirjoitti:Minkä viskositeetin öljyt olisi etupäähän hyvät 5V.....20V vai jotain väliltä???
Kataloogi taitaa mainostaa w10 öljyä... mutta tottakai kannatta käyttää mahdollisimman "ohutta" öljyä...
Ainakin stefa kauppiaat parjää... :kippis:
Elämä on ihmisen parasta aikaa :)

K4, K5, nykyisin K8
Vastaa Viestiin