Hihnaveto - Onko kokemuksia

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
109-1306698307

Viesti Kirjoittaja 109-1306698307 »

Löytyi googlaamalla oheinen http://www.shopscootworks.com/Hayabus....Id=-799

Onko kenelläkään kokemuksia tästä tai muista valmistajista.
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Kehtaako joku myöntää? :p
tomppa73
Viestit: 151
Liittynyt: 17 Heinä 2011, 07:30
Paikkakunta: haapavesi

Viesti Kirjoittaja tomppa73 »

nyypie kirjoitti:Kehtaako joku myöntää? :p
...tuskin kehtaa :)
Elämä on ihmisen parasta aikaa :)

K4, K5, nykyisin K8
Avatar
Joppe
Viestit: 247
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 21:59

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Busan tehoilla on hihna hetkessä kalju. Hihnan tartis olla käsitykseni mukaan tuplasti leveempi että kestäis. HD miehiltä saamaa tietoa.
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Hitto mä en ymmärrä miten tuon hihnan voi saada laitettua paikoilleen ilman että sen katkasee tai sitte katkasee svingin yläpuolisen tukiraudan.
Nuo kuvatki on hieman epäilyttävät ku kuvakulmat on mitä sattuu ja tuossa kuvassa mistä näkis ,niin on tuo vänkärin jalkatapinrunko edessä. En älyä miten voipi laittaa. ???
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Joppe kirjoitti:Busan tehoilla on hihna hetkessä kalju. Hihnan tartis olla käsitykseni mukaan tuplasti leveempi että kestäis. HD miehiltä saamaa tietoa.
Näin se taitaa olla. Käsittääkseni hoodeehen vaihdetaan ketjuvetoja koneen viritysten yhteydessä, muun muas.
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
109-1306698307

Viesti Kirjoittaja 109-1306698307 »

Älkääs nyt olko epäileväisiä, kun tämän firman Information Resource Centerissäkin on video Hayabusan Burn outista
(tosin aika lyhyt ja kohtuu kierroksilla)
http://www.scootworks.com/shop.cgi/page=info.htm/SID=1318369856.30409
En saanut suoraa linkkiä mutta klikkaa videoista Hayabusa MondoDrive Burnout.
Kuulemma BossHosskin käyttää Scoot Worksin hihnoja.
Oikeasti itsekin epäilen vähän sillä yksi saksalainen Suzuki jälleenmyyjä takavuosina tarjosi GSX 1400:seen
hihnavetoa mutta en löytänyt sitä firmaa enää mutta kuvan kuitenkin yhdestä laitteesta http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... -/31564127
Silloin muistan lukeneeni, että Hayabusassa ei hihna kestäisi. Kuitenkin hihnamateriaalit kehittyy koko ajan.
Kakkospyörässäni Trumppa Thunderbird 1600, jossa on 1700 Big Bore Kitillä tehoja tosin vain n. 100 hp
mutta vääntöä lähes 160 Nm ei hihnan kestävyys ole mikään ongelma. Nyt ajettu 13000 km ja vain kerran kiristetty vähän.
Hihna on tosin leveämpi mutta myös litteämpi.
Ei kai se ketjujen rasvailu ja kiristely nyt niin hauskaa ole.
Avatar
Huhan Kolli
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

mc55 kirjoitti:Ei kai se ketjujen rasvailu ja kiristely nyt niin hauskaa ole.
Scott-oiler poistaa spray rasvaamis ongelman. Ja veikaan että remmin hintaan saa pari pakettia ketjuja ja hampeja. Ja jos remmi kestää 100 heppasessa, niin ei ole tae että kestää 200 heppasessa. Väännöthän suht samat. Toki remmi tai kartaani on ihan jees, mutta maksaako vaivan/hankinnan?
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Ote koneenelimet ja mekanismit kirjasta; Lattahihnoilla on hyvä hyötysuhde, 98...99%. Niiden kehänopeuden suositusarvo on luokkaa 50..80 m/s ja tehonsiirtokyky oikosulkumoottorikäytössä 250 kW:iin saakka.
.......
Kiilahihnat tarjoavat lattahihnoihin nähden merkittäviä etuja. Ne siirtävät tehoa pienemmillä kiristyksellä huomattavasti enemmän, jopa 1000 kW:iin saakka.....

Ja näistä käytettävisä hammashihnoista, 20 mm leveän hihnan suunnitteluteho lähtee 10kW kohdalta ylöspäin.
Luulisi busankin tehot pysyvän näiden rajojen sisällä.
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
Huhan Kolli
Viestit: 299
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 22:00

Viesti Kirjoittaja Huhan Kolli »

Tuossa ei ole otettu sitä huomioon, että mopossa tahopiikit ovat todella vaihtelevia. Ainakin töissä meillä käytetään hihnoja sähkömoottoreissa, ja nopeuden muutokset ovat suht rauhallisia. Jos vertaa että kytkimellä nykäsee keulan pystyyn.
Vastaa Viestiin