Kevyemmät vanteet k8:aan? - Vaihtoehdot, kustannukset, hyödyt???

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Kutittelis saada omaa oranssi-mustaa (vai pitäiskö maalata esim. valkoiseksi, mustaksi tai siniseksi :rasberry: ...???)ketterämmäksi/käsiteltävämmäksi/nopeammaksi ja kevymmeät vanteet olis (misukoiden lisäksi) siten mielessä...

Kokemuksia?

Vaihtoehtoja? Keveys/kestävyys??

Hintoja? Ostopaikkoja? Toimitusaikoja?

Muita kustannuksia?
- meneekö vakiokilkkeitä samalla vaihtoon?
- lisäksi esim. keraaminen laakerisarja (esim. dragrace.fI:stä)??
- kestävyys???
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Vanhakoppaseen saa ainakin noita: B-one
Näistä taitaa olla ainakin Jampalla kokemusta: ...KLOKS...

Taas sitten kysymys että saako K8:siin, entiedä :D
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Nesmit kirjoitti:Vanhakoppaseen saa ainakin noita: B-one
Näistä taitaa olla ainakin Jampalla kokemusta: ...KLOKS...

Taas sitten kysymys että saako K8:siin, entiedä :D

Juu ja mulla on nyt nuo B-Onet. Taitaa olla aikalailla samaa painoluokkaa kuin alkuperäiset.

Nätit ne on ja jarrulevyt on hyvät, mutta painosäästöä ei taida noilla tulla.

Taitaa olla sitten Marchesini jos keveyttä hakee.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

busajasa kirjoitti:
Nesmit kirjoitti:Vanhakoppaseen saa ainakin noita: B-one
Näistä taitaa olla ainakin Jampalla kokemusta: ...KLOKS...

Taas sitten kysymys että saako K8:siin, entiedä :D

Juu ja mulla on nyt nuo B-Onet. Taitaa olla aikalailla samaa painoluokkaa kuin alkuperäiset.

Nätit ne on ja jarrulevyt on hyvät, mutta painosäästöä ei taida noilla tulla.

Taitaa olla sitten Marchesini jos keveyttä hakee.

Huomasin jo aiemmin että olet tommoset laittanut. Ja kyllä, hyvälle näyttää :thumbup: !

Mutta miten käytännössä, oletko huomannut eroa käsiteltävyydessä (mutkateillä)?




Edited By VeliHölmöK8 on 1216024830
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

VeliHölmöK8 kirjoitti:
busajasa kirjoitti:
Nesmit kirjoitti:Vanhakoppaseen saa ainakin noita: B-one
Näistä taitaa olla ainakin Jampalla kokemusta: ...KLOKS...

Taas sitten kysymys että saako K8:siin, entiedä :D

Juu ja mulla on nyt nuo B-Onet. Taitaa olla aikalailla samaa painoluokkaa kuin alkuperäiset.

Nätit ne on ja jarrulevyt on hyvät, mutta painosäästöä ei taida noilla tulla.

Taitaa olla sitten Marchesini jos keveyttä hakee.

Huomasin jo aiemmin että olet tommoset laittanut. Ja kyllä, hyvälle näyttää :thumbup: !

Mutta miten käytännössä, oletko huomannut eroa käsiteltävyydessä (mutkateillä)?

Eipä niistä isoa ja silmiin pistävää hyötyä taida olla. Isoin etu tulee jarrulevyjen kautta - Brakingin omat levyt ja ne on hyvät!! Toisaalta ainakin itsella tuo alkup takavanne on törkeästi epätasapainossa ja kun sen tasapainottaa niin siihen saa latoa monta kymmentä grammaa painoja. Nuo B-onet on tasaisemmat tuon osalta.

Radalla olen ajellut noilla ja alkup ja samanlaiset ne on menemään. Itse nostin pyörästä perää tuuman verran ja sillä oli selkeä vaikutus kaareominaisuuksiin - nyt menee oikein hanakasti mutkiin. Halpa ja helppo modi jolla saa kaarreherkkyyttä.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

busajasa kirjoitti:
Nesmit kirjoitti:Vanhakoppaseen saa ainakin noita: B-one
Näistä taitaa olla ainakin Jampalla kokemusta: ...KLOKS...

Taas sitten kysymys että saako K8:siin, entiedä :D

Juu ja mulla on nyt nuo B-Onet. Taitaa olla aikalailla samaa painoluokkaa kuin alkuperäiset.

Nätit ne on ja jarrulevyt on hyvät, mutta painosäästöä ei taida noilla tulla.

Taitaa olla sitten Marchesini jos keveyttä hakee.
Marchesinit on oikeesti hyvä hankinta. Oikeesti köykäset, ajettavuus huippuluokkaa,parempi takapyörä teho (vartilla 5 km/h parempia lopareita).
Selkeesti parein mutkateillä, päivääkään en oo katunu noiden hankintaa :smoking:
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Sain mp-racingista tällaisen vastuksen tiedusteluuni (sanoin että nimenomaan uuden mallin busaan). Vastasivat saman päivän aikana, mikä sinänsä hyvä, mutta kokonaiskustannukset (siis alv.:t ja rattaat+ketjut päälle - sekä tietysti työt) nousevat sellaisiksi, että vaikka ulkomailta tilaamalla ehkä saisi selvästi halvemmalla (ja kai noissa mp-racingin hinnoissakin jokun tinkivara on), en taida raaskia... tosin näitä päätöksiä nyt on tullut ennenkin pyörrettyä... mutta... no, katsotaan...

"Painoeroa ei kerrota missään, kuvittelisin että useita kiloja 4-5kg magnesium ja ehkä puolet tuosta alumiini per vanne. Toimitusajat ovat pitkiä 7-8 viikkoa. Hinta aluille 1856e ja Mg 2772e +alv22%. lisäksi tarvitset rattaat ja ketjut, koska marchesinin rattaan kiinnitykselle ei saa kuin 520 rattaita."
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Katsopas täältä
Bikedoctorilla olis hyllyssä siistit vanteet uuteen busaan...
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Marvicit vähän edullisempia kuin Marchesinit.
http://www.marvic.it/prodotti_eng.php

E:Ja niihin saa Kwaakun rattaasta tehtyy 530 rattaan:
http://www.marvic.it/marv_dettagli_eng.php




Edited By Kekku on 1216721271
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Tomppa kirjoitti:Katsopas täältä
Bikedoctorilla olis hyllyssä siistit vanteet uuteen busaan...

Niinpä näyttää... :) Soitinkin sinne... Löytyy kaksi satsia Hethen-vannetta, toinen kiillotettu alumiini ja toinen contras cut. Oon tässä niin kahden vaiheilla että lähdenkö kattomaan. Niin, mitään sikahalpojahan nääkään ei sitten ole... ja näillä ei painonsäästöä taida pahemmin syntyä (olettivat että samanpainoiset - ehkä jopa pikkasen painavammat - kuin orkkikset).

Toi kiillotettu on magee, mutta voin vain kuvitella sitä riemua kun tollasta yrittää pitää puhtaana ketjurasvasta, asfalttimössöstä ja ihan normi-skeidastakin.

Siten toi contras cut (siis muuten musta mutta alumiini jyrsitty näkyviin sopivista/oikeista kohdista) olis "käytännöllisempi" ja ehkä jopa hienompikin, mutta ensinnäkin: (VIELÄKIN) kalliimpi. Toiseksi: noi vanteet nyt ei erityisemmin busassa pääse näkymään. Toispuoleinen svingi... vai pitäiskö fighteroida koko peli... :omituinen:

Mutta: oon niin kahden vaiheilla ETTÄ... :baaa:

Niin, ei ainakaan tarttis vanneteippejä laitella (= selvää säästöä...)
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

VeliHölmöK8 kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Katsopas täältä
Bikedoctorilla olis hyllyssä siistit vanteet uuteen busaan...

Niinpä näyttää... :) Soitinkin sinne... Löytyy kaksi satsia Hethen-vannetta, toinen kiillotettu alumiini ja toinen contras cut. Oon tässä niin kahden vaiheilla että lähdenkö kattomaan. Niin, mitään sikahalpojahan nääkään ei sitten ole... ja näillä ei painonsäästöä taida pahemmin syntyä (olettivat että samanpainoiset - ehkä jopa pikkasen painavammat - kuin orkkikset).

Toi kiillotettu on magee, mutta voin vain kuvitella sitä riemua kun tollasta yrittää pitää puhtaana ketjurasvasta, asfalttimössöstä ja ihan normi-skeidastakin.

Siten toi contras cut (siis muuten musta mutta alumiini jyrsitty näkyviin sopivista/oikeista kohdista) olis "käytännöllisempi" ja ehkä jopa hienompikin, mutta ensinnäkin: (VIELÄKIN) kalliimpi. Toiseksi: noi vanteet nyt ei erityisemmin busassa pääse näkymään. Toispuoleinen svingi... vai pitäiskö fighteroida koko peli... :omituinen:

Mutta: oon niin kahden vaiheilla ETTÄ... :baaa:

Niin, ei ainakaan tarttis vanneteippejä laitella (= selvää säästöä...)
Ne contrast cut versiot oli oikeesti ihan sikahienot vanteet. Jos olis tuon verran ylimääräistä, niin ruuvaisin ne alle...
Etkö meinaa malttaa olla modaamatta koko Busaa :D
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Tomppa kirjoitti:
VeliHölmöK8 kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Katsopas täältä
Bikedoctorilla olis hyllyssä siistit vanteet uuteen busaan...

Niinpä näyttää... :) Soitinkin sinne... Löytyy kaksi satsia Hethen-vannetta, toinen kiillotettu alumiini ja toinen contras cut. Oon tässä niin kahden vaiheilla että lähdenkö kattomaan. Niin, mitään sikahalpojahan nääkään ei sitten ole... ja näillä ei painonsäästöä taida pahemmin syntyä (olettivat että samanpainoiset - ehkä jopa pikkasen painavammat - kuin orkkikset).

Toi kiillotettu on magee, mutta voin vain kuvitella sitä riemua kun tollasta yrittää pitää puhtaana ketjurasvasta, asfalttimössöstä ja ihan normi-skeidastakin.

Siten toi contras cut (siis muuten musta mutta alumiini jyrsitty näkyviin sopivista/oikeista kohdista) olis "käytännöllisempi" ja ehkä jopa hienompikin, mutta ensinnäkin: (VIELÄKIN) kalliimpi. Toiseksi: noi vanteet nyt ei erityisemmin busassa pääse näkymään. Toispuoleinen svingi... vai pitäiskö fighteroida koko peli... :omituinen:

Mutta: oon niin kahden vaiheilla ETTÄ... :baaa:

Niin, ei ainakaan tarttis vanneteippejä laitella (= selvää säästöä...)

Ne contrast cut versiot oli oikeesti ihan sikahienot vanteet. Jos olis tuon verran ylimääräistä, niin ruuvaisin ne alle...
Etkö meinaa malttaa olla modaamatta koko Busaa :D


Noh... kävin sitten tuossa työpäivän päätteeksi hekemassa ne contrast cutit - ja äsken kiikutin ne Rengasveikolle. JOS kaikki menee niin kuin pitääkin, saan ne huomena alle...

Kun en tähän hätään löytänyt netistä enkä pakkauksista mitään painotietoja, ennen Veikkolan keikkaa hätäsesti punnitsin ne tommosella elektronisella henkilövaaalla (joka näyttää mulle ehkä kilon verran ylimääräistä verrattuna kuntosalin "oikeaan" vaakaan vastapainoineen).

Punnitsin molemmat vanteet viisi kertaa erikseen ja sitten vielä viisi kertaa oman ruhoni kanssa. Takavanne näyttäis painavan karvan alle 10 kg ja etuvanne vähän alle 7,2 kg.

Onkos kellään tietoa (K8) bussin orkkisvanteiden painoista???

Kuvia on tietty tulossa sitten kun vanteet on alla (ja mummolokari vaihdettu kilpitelineeseen, joka nököttää vielä auton istuintaskussa...)

Post Scriptum: ja taas tuli sitten ostettua pyörä jota "ei tuu tuunattua/modattua kun ei oo tarvis..."

Toisin sanoen, tais lähtee taas mopo lapasesta... MUTTA : :bike:
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
majuriTK
Viestit: 316
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 07:46
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja majuriTK »

VeliHölmöK8 kirjoitti:Post Scriptum: ja taas tuli sitten ostettua pyörä jota "ei tuu tuunattua/modattua kun ei oo tarvis..."

Toisin sanoen, tais lähtee taas mopo lapasesta... MUTTA : :bike:
Ei taija olla semmosta pyörää jota ei tartte tuunata,mutta mistäpä keksii naisväelle ne hyvät selitykset miksi tuokin piti taas ostaa! :D nimimerkillä tänään uutta osaa tilannut :;):
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Noh.. mullahan on nuo K8 omat kromattuna, eikä sen isompi homma ole pitää puhtaana kuin mustatkaan (tai kultaiset)
Paska on aina paskaa ... oli se minkävärisessä vanteessa tahansa :angry:
(vahapohjaista suttaamatonta rasvaa olen käyttänyt ketjuissa)
..niin ja onnex paljon velihölmöK8:lle vanteista, tekee hiukan näköä :mosh:




Edited By Humppanisti on 1216839860
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Kevensin omia vanteitani. Laitoin Galferin kevyet "Ferrari" jarrulevyt Eteen ja Taakse kromiversioina eteen tietenkin... eka tuntuma on että jarruteho parani niin että huomaa. Jos vielä teräspunosletkut vaihtaisi, niin uskoisin että lähellä parhaita nykypyöriä ollaan.
Ja Tuossa vielä yks kuvetus.

EDIT: nyt enemmän takana kilsoja. Jarrulevyillä melko huima vaikutus tarvittavaan jarrutusvoimaan... aikas kevyesti saa painella isoistakin vauhdeista. Hyvä parannus oli nämä pelkät levyt ...en sitten tiedä oliko 600,- euron edestä , mutta kyyllä näitä hilppeitä hyvä olla on :D ..ja en ole ihan varma mutta tais se nyt taipua mutkiinkin paremmin noilla levyillä :rasberry:




Edited By Humppanisti on 1216840405
Vastaa Viestiin