Road 2 vai power 2ct (power pure)
Eli etunen menossa vaihtoon ja mietin seuraavia asioita:
- jarrutusmatka kuivalla asfaltilla (100km/h - 0)
- jarrutusmatka kostealla asfaltilla (100 - 0)
- kulutuskesto km ?
Meinaan onko testattu jossain tai kokemusta pidosta ja kestosta
Eli paljonko eroa *MICHELININ* Road2 ja Street2 renkaissa ???
Kiitos!
- jarrutusmatka kuivalla asfaltilla (100km/h - 0)
- jarrutusmatka kostealla asfaltilla (100 - 0)
- kulutuskesto km ?
Meinaan onko testattu jossain tai kokemusta pidosta ja kestosta
Eli paljonko eroa *MICHELININ* Road2 ja Street2 renkaissa ???
Kiitos!
Ite olen ajanut Pari sarjaa power2ct ja se kyllä tuntuu sulavan alta pois mutta muuten todella luotettava märällä sekä kuivalla.
Tällä hetkellä on road2:set alla ja niillä on käyty emännän kanssa kaks päällä Norjassa ja silti ne on kuin uudet, kestää hyvin ja pitokin tuntuu ihan hyvältä, seuraavatkin on takuulla road2:set.
Tällä hetkellä on road2:set alla ja niillä on käyty emännän kanssa kaks päällä Norjassa ja silti ne on kuin uudet, kestää hyvin ja pitokin tuntuu ihan hyvältä, seuraavatkin on takuulla road2:set.
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...paha sanoa Powereista mithän, mutta Road2:a ittellä menossa jo usiampi satsi (ja autotallissa oottelee vaihtorajaa taas uusi kierros). Itte vaihtanu takasen n. 14-16tkm jälkhen ja etusella ajoin pitempäänkin alussa, mutta nyt pyrkiny vaihtamhan samalla kuin takarenkaankin.
Eturenkaassa semmionen huomio tämän PR2:n osalta, että kannattaa ilmanpainheja aina silloin tällöin tarkastella: jos paineet liian alhaalla, kuluttaa äkkiä "kuprun" keskelle rengasta ja ajotuntuma kärsii merkittävästi. Tosin voi olla tietysti kaikilla rengasmerkeillä samansuuntasta, mutta tämä huomio ainaki näistä minulla.
edit: eihän tuo suoralla tiellä haittaa, mutta radalla ja esim liikenneympyröissä huomaa hyvin.
Edited By toimeve on 1271501555
Eturenkaassa semmionen huomio tämän PR2:n osalta, että kannattaa ilmanpainheja aina silloin tällöin tarkastella: jos paineet liian alhaalla, kuluttaa äkkiä "kuprun" keskelle rengasta ja ajotuntuma kärsii merkittävästi. Tosin voi olla tietysti kaikilla rengasmerkeillä samansuuntasta, mutta tämä huomio ainaki näistä minulla.
edit: eihän tuo suoralla tiellä haittaa, mutta radalla ja esim liikenneympyröissä huomaa hyvin.
Edited By toimeve on 1271501555
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Poweri on pehmeämpi ja pitävämpi(ja kuluvampi) kun taas Road enempi kestävämpi tourinki kumi, jos vielä pitävämpää haluaa niin sitten Power Pure (Misukan suositus nusabusaan)jossa tuo pehmeämpi osuus on laajempi kuin 2ct versioissa. 2ct.ssä muistaakseni noin 10% ulkoreunalla,(eli mitä harva käyttää), ja Puressa n. 30%, eli tuolla 2ct.llä ei normi ajossa ole mitään merkitystä ja Road sekä Power ns. "ykköset, eli ei 2ct" ajavat saman asian melko halvemmalla jos ei vedä koko leveydeltä rengasta eli polvi maassa.
HPX.iä ei enää valmisteta, mitkä ennen olivat suosituksena bussiin (yli 300km/h),eikä 200 leveitäkään enää tehdä,tai jos tehdään niin valmistus lopetetaan.
(Jos joku haluaa korjata niin ihan vapaasti,,,,)
Sen verta vielä editoin että Michelinin sivuilta kannattaa katsoa, ja jos oikein kamalasti kiinnostaa niin moponrenkaista vastaavaltahan henkilöltähän saa tietoa tarvittaessa sähköpostilla niin ei tarvitse itse pähkäillä.Itse sain briiffin asioista alkuvuonna mutta en saatana jaksa kaikkea muistaa, wanha miäs
Edited By Snake on 1271505959
HPX.iä ei enää valmisteta, mitkä ennen olivat suosituksena bussiin (yli 300km/h),eikä 200 leveitäkään enää tehdä,tai jos tehdään niin valmistus lopetetaan.
(Jos joku haluaa korjata niin ihan vapaasti,,,,)
Sen verta vielä editoin että Michelinin sivuilta kannattaa katsoa, ja jos oikein kamalasti kiinnostaa niin moponrenkaista vastaavaltahan henkilöltähän saa tietoa tarvittaessa sähköpostilla niin ei tarvitse itse pähkäillä.Itse sain briiffin asioista alkuvuonna mutta en saatana jaksa kaikkea muistaa, wanha miäs
Edited By Snake on 1271505959
Minulla myös etukumi menossa vaihtoon tänä kesänä. Nykyinen on Power vm. 2005. Kulmikkaaksi on kulunut maantiellä, keskellä enää 2 mm jäljellä, laidoilla sitävastoin runsaasti kumia. Todennäköisin valinta on tuo Road tai Road2 paremman kulutuskestävyyden vuoksi. Powerissa on pehmeämpi kumiseos -> parempi pito, ehkä ääritilanteissa siitä voisi olla hyötyä, jos osaa annostella jarrutusvoiman hyvin.
Hyviä renkaita olet kuitenkin harkitsemassa:
Rengasmyyjäkin sanoi minulle, että jos ostaa Michelinit ei osta pelkkiä renkaita, vaan Michelinit
Hyviä renkaita olet kuitenkin harkitsemassa:
Rengasmyyjäkin sanoi minulle, että jos ostaa Michelinit ei osta pelkkiä renkaita, vaan Michelinit
Tää luottaa valkoiseen renkula mieheenKaksysiysi kirjoitti:Minulla myös etukumi menossa vaihtoon tänä kesänä. Nykyinen on Power vm. 2005. Kulmikkaaksi on kulunut maantiellä, keskellä enää 2 mm jäljellä, laidoilla sitävastoin runsaasti kumia. Todennäköisin valinta on tuo Road tai Road2 paremman kulutuskestävyyden vuoksi. Powerissa on pehmeämpi kumiseos -> parempi pito, ehkä ääritilanteissa siitä voisi olla hyötyä, jos osaa annostella jarrutusvoiman hyvin.
Hyviä renkaita olet kuitenkin harkitsemassa:
Rengasmyyjäkin sanoi minulle, että jos ostaa Michelinit ei osta pelkkiä renkaita, vaan Michelinit
Mitää patlakseja laita kettana , tai pilluralleja, never.,,
No paljonko kesti matkaa ja kuinka paljon oli viel uraa vaihdettaessa?Kaksysiysi kirjoitti:Minulla myös etukumi menossa vaihtoon tänä kesänä. Nykyinen on Power vm. 2005. Kulmikkaaksi on kulunut maantiellä, keskellä enää 2 mm jäljellä, laidoilla sitävastoin runsaasti kumia. Todennäköisin valinta on tuo Road tai Road2 paremman kulutuskestävyyden vuoksi. Powerissa on pehmeämpi kumiseos -> parempi pito, ehkä ääritilanteissa siitä voisi olla hyötyä, jos osaa annostella jarrutusvoiman hyvin.
Hyviä renkaita olet kuitenkin harkitsemassa:
Rengasmyyjäkin sanoi minulle, että jos ostaa Michelinit ei osta pelkkiä renkaita, vaan Michelinit
paljonko tuli etusella matkaa silloin aluksi?toimeve kirjoitti:...paha sanoa Powereista mithän, mutta Road2:a ittellä menossa jo usiampi satsi (ja autotallissa oottelee vaihtorajaa taas uusi kierros). Itte vaihtanu takasen n. 14-16tkm jälkhen ja etusella ajoin pitempäänkin alussa, mutta nyt pyrkiny vaihtamhan samalla kuin takarenkaankin.
Eturenkaassa semmionen huomio tämän PR2:n osalta, että kannattaa ilmanpainheja aina silloin tällöin tarkastella: jos paineet liian alhaalla, kuluttaa äkkiä "kuprun" keskelle rengasta ja ajotuntuma kärsii merkittävästi. Tosin voi olla tietysti kaikilla rengasmerkeillä samansuuntasta, mutta tämä huomio ainaki näistä minulla.
edit: eihän tuo suoralla tiellä haittaa, mutta radalla ja esim liikenneympyröissä huomaa hyvin.
No paljonko kesti matkaa ja kuinka paljon oli viel uraa vaihdettaessa?
Nyt mittarissa on 26 tkm. Huoltokirjan mukaan pyörällä olisi ollut ajettu noin 10 tkm kesällä 2005. Tarkaa matkaa on vaikea sanoa, koska hommasin pyörän vasta. Rengas on kiinni vielä pyörässä ja menee vaihtoon tänä kesänä.
Edited By Kaksysiysi on 1271527630
No just!Snake kirjoitti:Poweri on pehmeämpi ja pitävämpi(ja kuluvampi) kun taas Road enempi kestävämpi tourinki kumi, jos vielä pitävämpää haluaa niin sitten Power Pure (Misukan suositus nusabusaan)jossa tuo pehmeämpi osuus on laajempi kuin 2ct versioissa. 2ct.ssä muistaakseni noin 10% ulkoreunalla,(eli mitä harva käyttää), ja Puressa n. 30%, eli tuolla 2ct.llä ei normi ajossa ole mitään merkitystä ja Road sekä Power ns. "ykköset, eli ei 2ct" ajavat saman asian melko halvemmalla jos ei vedä koko leveydeltä rengasta eli polvi maassa.
HPX.iä ei enää valmisteta, mitkä ennen olivat suosituksena bussiin (yli 300km/h),eikä 200 leveitäkään enää tehdä,tai jos tehdään niin valmistus lopetetaan.
(Jos joku haluaa korjata niin ihan vapaasti,,,,)
Sen verta vielä editoin että Michelinin sivuilta kannattaa katsoa, ja jos oikein kamalasti kiinnostaa niin moponrenkaista vastaavaltahan henkilöltähän saa tietoa tarvittaessa sähköpostilla niin ei tarvitse itse pähkäillä.Itse sain briiffin asioista alkuvuonna mutta en saatana jaksa kaikkea muistaa, wanha miäs
Mutta siis jarrutusmatkavertailuja ei yksinkertaisesti ole?
SELLAISTA olisin kuitenkin vailla...faktaa, faktaa
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...muistaakseni ajoin sillä jottain 19tkm ja oli ihan jees vielä noin niinku ulkoisesti. Uusi rengas alle ja voin kertoa, että ulkoisesta hyvästä kunnosta huolimatta eron tunsi. Merkittäväksi. Sen takia en meinaa enää ajaa sen pitemphän kuin takasellakaan. Ajotuntumassa siis valtava ero, sitä vain ei huomaa kun siihen kilometrien karttuessa pikkuhilijaa tottuu.CyberAngel kirjoitti:paljonko tuli etusella matkaa silloin aluksi?
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
toimeve kirjoitti:CyberAngel kirjoitti:paljonko tuli etusella matkaa silloin aluksi?
...muistaakseni ajoin sillä jottain 19tkm ja oli ihan jees vielä noin niinku ulkoisesti. Uusi rengas alle ja voin kertoa, että ulkoisesta hyvästä kunnosta huolimatta eron tunsi. Merkittäväksi. Sen takia en meinaa enää ajaa sen pitemphän kuin takasellakaan. Ajotuntumassa siis valtava ero, sitä vain ei huomaa kun siihen kilometrien karttuessa pikkuhilijaa tottuu.
Oikein mainio huomio!
Edited By CyberAngel on 1271601514
Dodiin eilen tuli saksasta parit mustat ja pyöreät Misukat kotiovelle. Tyypiltään Pilot Road 2:set.. Saas nähä millaiset on sitten ajaa..Laitatan ne alle ennen euroopan reissua.Sen jälkeen sitten kokemuksia tänne..tai nooh itelle on sama mitkä siellä pyörii kunhan ovat mustia ja pyöreitä ja kestäviä.. :p