Sivu 1/3

Lähetetty: 26 Syys 2005, 09:46
Kirjoittaja 79-1091167648
Onkos kukaan moista miettinyt, kun Euromotorista Oulusta (ainakin) saa sellaiset linkut, joilla perää saa 3cm korkeammalle?
Itseäni ainakin häiritsee, varsinkin reissussa ja kaks päällä, että ohjaus hidastuu selkeästi. Osan tuosta voi kompensoida kiristämällä takajousta, mutta se ei ole paras vaihtoehto, koska perä tietenkin kovenee samalla.
Se mikä vaan mietityttää on, että onko tuo 3cm liikaa.....?

Lähetetty: 26 Syys 2005, 11:43
Kirjoittaja jarim
Itse olen ensi kesäksi miettinyt samaa, rata-ajohommiin lähinnä. Paljoko EMC:n linkut maksaa? Itse teetin pidemmät luut Oulun Aikuiskoulutuskeskuksella, 15 euroa pari.

Lähetetty: 26 Syys 2005, 21:31
Kirjoittaja jokkebusa
...voipi olla että kaks päällä ja takalaukulla tankattuna toi 30mm: kään ei olisi vielä liikaa korotusta. ainakin jos kuski ja matkustaja eivät niitä ihan kaikkein höyhensarjalaisempia, ja laukussakin viedään muutakin kuin pelkkiä terveisiä.

molemmissa busseissani olen kylmästi veivannut takarekkarin pitimestä katsoen b-peppua noin 10 mm ylöspäin ihan vaan jousta kiristämällä. kieltämättä bussen org.takafieteri on sooloillen liiankin tiukka jo tehdassäädössään nippanappa 70 kg:n kuskille, mutta kurvikäytös paranee tuolla konstin mielestäni sen verran, että sen lisääntyneen pompotuksen sietää.

siis jos ajelee enimmäkseen yksin, niin miksei pelkällä jousen kiristykselläkin pärjäisi, koska ei sitä säätömutua kovin paljon tarvitse kiertää että sen sentin nousee. mut sitten jos veivaa menemään uusin luin tuolla 30 mm korotuksella myös satunnaisesti yssikseen, voipi olla melkoinen haukkaaja siellä karteikossa busse silloin. hiukan kun on vielä loviposkelle tuo etunen olisi kulunut, ja bensamiinisäilö lähes tyhjillään niin vois olla tuskastakin menoa peräti....

kaiketi sitä pitää alkaa suunnitteleen kohtapuoliin jonkinmoista sähköhydraulista maavaran säätöä busaan, jos porukkaa moinen kiinnostaisi. ois aika morneeta ku samuttaessaan hayan parkkiin kiskan eteen, se laskeutuisi yhden desin verran alaspäin iteskseen kuin muinaiset citikat aikanaan, ja käynnistyksen yhteydessä kiipeäsi kiltisti takaisin siihen säädettyyn kovaamenoasentoonsa.... :mosh:

Lähetetty: 26 Syys 2005, 21:53
Kirjoittaja jarim
Mulla tavoitteena olisi maavaran parantaminen - edes vähänkin. Oikean puolen kate raapii kenttää Kemoran karusellissa ja vasemmalta puolelta hioutuu sivujalka... :p Ajatuksena on ollut 115mm luut.

Lähetetty: 26 Syys 2005, 22:00
Kirjoittaja Kujo
jarim kirjoitti:Mulla tavoitteena olisi maavaran parantaminen - edes vähänkin. Oikean puolen kate raapii kenttää Kemoran karusellissa ja vasemmalta puolelta hioutuu sivujalka... :p Ajatuksena on ollut 115mm luut.
Arvion arviona voisinpa jopa heittää, että aika lähellä haettua tarkoitusta on tuo -4mm luista. Takapää kun tuppaa vielä himpun jäykistymään luita noinpäin muuttamalla, niin luulisin olevan aika lähellä.


Tjäää, mutta kun joka asiaan kerran pitää oma arvaus heittää, niin mites olis 116mm? :D :D :D :D

Lähetetty: 26 Syys 2005, 22:05
Kirjoittaja jokkebusa
...joskus taannoin muistaakseni kujon kanssa huastelin, että miksei sellaisia luita kandeisi värkätä joka toimisi kuten vanttiruuvit ikään. lukkomutu vaan löysään ja joko ylös tai alaspäin säätöä halun ja tarpeen mukaan. ei ainakaan tarttis sen enempiä purkailla heiitiä pois paikaltaan jos haluis kokeilla miten toimii niin ja noin säädettynä ja sillä tavoin kuormattuna.... :arskat:

Lähetetty: 26 Syys 2005, 22:10
Kirjoittaja Agostini
sellassii ompi mualimalla markkinoilla...joten saapihan niitä


:unclesam:

Lähetetty: 26 Syys 2005, 22:13
Kirjoittaja jokkebusa
...noinhan se tais kujokin tuumailla mun extrahienolle keksinnölleni ellen ny vallan väärin muista.... :oho:

Lähetetty: 27 Syys 2005, 09:41
Kirjoittaja 79-1091167648
jarim kirjoitti:Itse olen ensi kesäksi miettinyt samaa, rata-ajohommiin lähinnä. Paljoko EMC:n linkut maksaa? Itse teetin pidemmät luut Oulun Aikuiskoulutuskeskuksella, 15 euroa pari.
15e pari? Miten paljon ne nosti perää? Eikö tuossa olisi bisneksen paikka? Ne linkut siellä emc:ssä maksaa 70e+postikulut.... Onko sulla mittoja tai saatko teetettyä niitä lisää?

Lähetetty: 27 Syys 2005, 09:55
Kirjoittaja jarim
Ode kirjoitti:
jarim kirjoitti:Itse olen ensi kesäksi miettinyt samaa, rata-ajohommiin lähinnä. Paljoko EMC:n linkut maksaa? Itse teetin pidemmät luut Oulun Aikuiskoulutuskeskuksella, 15 euroa pari.

15e pari? Miten paljon ne nosti perää? Eikö tuossa olisi bisneksen paikka? Ne linkut siellä emc:ssä maksaa 70e+postikulut.... Onko sulla mittoja tai saatko teetettyä niitä lisää?
130mm luut LASKI perää noin 4cm. Korotukseen tarttet lyhyemmät luut, vakiot on siis 119mm. Luulisin että jos viet mallikuvan paikalliselle aikuiskoulutuskeskukselle niin saat suurinpiirtein samaan hintaan sieltäkin. Tuosta löytyy mallikuva 130mm luille (by Sepe), tilaat tuollaiset mutta haluamallasi reikävälillä. Toki jos tuntuu ettet paikallisesti niitä saa niin voin käydä täälläkin teettämässä ja lähettää sitten.

Lähetetty: 28 Syys 2005, 10:04
Kirjoittaja 79-1091167648
Ok. En vain ymmärtänyt siitä kuvasta, että mitä ne 4kpl sellaisia pyöreitä juttuja on? Eikö se olekaan pelkkä levy, jossa on reiät päissä?
Varmaan sit pitää teetättää sellaset 119mm- viisi viiva seittemän mm lyhempänä. Tai sit jos tilais Wilbersin takaiskarin Sakuista... 720e ja siinä on korkeuden säätö ja hydraulinen jousen säätö........ Öhlinsi on ihan sika kallis. 1168e!

Lähetetty: 28 Syys 2005, 10:20
Kirjoittaja Sepe
Ode kirjoitti:Ok. En vain ymmärtänyt siitä kuvasta, että mitä ne 4kpl sellaisia pyöreitä juttuja on? Eikö se olekaan pelkkä levy, jossa on reiät päissä?
Varmaan sit pitää teetättää sellaset 119mm- viisi viiva seittemän mm lyhempänä. Tai sit jos tilais Wilbersin takaiskarin Sakuista... 720e ja siinä on korkeuden säätö ja hydraulinen jousen säätö........ Öhlinsi on ihan sika kallis. 1168e!
Ne pyöreet jutut on etupään laskuun tarvittavat holkit.

Lähetetty: 28 Syys 2005, 11:43
Kirjoittaja BussiJussi
Sepe kirjoitti:
Ode kirjoitti:Ok. En vain ymmärtänyt siitä kuvasta, että mitä ne 4kpl sellaisia pyöreitä juttuja on? Eikö se olekaan pelkkä levy, jossa on reiät päissä?
Varmaan sit pitää teetättää sellaset 119mm- viisi viiva seittemän mm lyhempänä. Tai sit jos tilais Wilbersin takaiskarin Sakuista... 720e ja siinä on korkeuden säätö ja hydraulinen jousen säätö........ Öhlinsi on ihan sika kallis. 1168e!

Ne pyöreet jutut on etupään laskuun tarvittavat holkit.

VAROITUS etupään madalluksesta; FAKTAA: Jos pyörässä Etulokarin jatkopala, (Fenda extenda, Storm) EI keulaa kärsi laskea noin paljoa! Mulla 12mm holkit, ja putket liu`utettu levyyn kiinni. Jatkopala ottaa syylärin ja lauhduttajan väliseen katteeseen kiinni esim. kovassa jarrutuksessa, ja painaa renkaan jatkopalaan kiinni!! ei aiheuttanut tuhoa, mut rengas "söi" jäljen jatkopalaan! Ajattelin vaan varotella!!

Lähetetty: 05 Kesä 2006, 22:19
Kirjoittaja suiza
Teetin 115mm luut. Nakkasin ne juuri alle, hanuri kohos n.16mm.
Saapa nähdä miten ne vaikuttaa ajoon?
Aika köykäsen oliset nuo 3mm RST luut verrattuna vakioihin AL jotka ovat jotain 5-6mm.Kaippa ne kestää :shocked:

Lähetetty: 05 Kesä 2006, 22:41
Kirjoittaja jarim
suiza kirjoitti:Teetin 115mm luut. Nakkasin ne juuri alle, hanuri kohos n.16mm.
Saapa nähdä miten ne vaikuttaa ajoon?
Aika köykäsen oliset nuo 3mm RST luut verrattuna vakioihin AL jotka ovat jotain 5-6mm.Kaippa ne kestää :shocked:
No ainakin pidemmät luut tuntuu kestävän, no problem. Yllätys oli että 115mm luilla perä nousee noinkin paljon. Mielellään kokeilisin tuota sun pyörää jossain välissä että miltä se tuntuu noilla ajaa?