Sivu 1/2

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 22:21
Kirjoittaja teke67
Tuli eilen otettua kevään ensi tyypit Bussista ja mutkanotossa
tuli havaittua jonkinsorttista voblausta, mutta onnex siihen löytyi syy-> rengaspaineet tarkistamatta talven jäljiltä! Mutta
sitten asiaan, minkälaisia alustan säätöjä bussikuskit käyttää
mutkatiellä soolona ajellessa, kun ei ole tullu vielä paremmin perehdyttyä tohon Busan jousituksen säätöihin, kun se ZZR:n
alustan jälkeen tuntuu huomattavasti toimivammalta? :bike:

Lähetetty: 01 Touko 2006, 02:08
Kirjoittaja Timppa
Tämmöset tuli joskus skannailtua...

Lähetetty: 12 Touko 2006, 21:07
Kirjoittaja Taisto
Juu noo Timpan ohjeet toimii ainakin mulla.

Lähetetty: 13 Touko 2006, 00:36
Kirjoittaja MGa
Mäkin heitin noi performance biken setit ja kivasti toimii mutkissa, varsinkin kun noi rengaspaineetkin tiputtaa...

Lähetetty: 13 Touko 2006, 11:46
Kirjoittaja 107-1089231881
Hmm.. joku näppärä kun pistäs noi vielä suomeksi,niin avautuis monelle muullekkin. Hmm.. Lontoo taipuuu paikoitellen huonosti mulle ja ehkäpä parille muullekkin :arskat:

Lähetetty: 13 Touko 2006, 12:28
Kirjoittaja BussiJussi
ksthb kirjoitti:Hmm.. joku näppärä kun pistäs noi vielä suomeksi,niin avautuis monelle muullekkin. Hmm.. Lontoo taipuuu paikoitellen huonosti mulle ja ehkäpä parille muullekkin :arskat:
TODELLA hyvin sanottu siellä takarivissä!!

:p :p

Lähetetty: 13 Touko 2006, 12:40
Kirjoittaja MGa
Hehe noi säädöthän lukee tossa boksissa ei se teksti oo niin tarkkaa...
Kun noi käyttää tommosii "britti termejä" kuten tossa kuvassa mis on busan jalkatappi vihjaavat et ei oo ollenkaa vaikee saada sitä maahan..
Heti kun ehdin ni voin noi tärkeimmät kääntää :D

Lähetetty: 13 Touko 2006, 23:35
Kirjoittaja 76-1139058759
No perskeles minäpä kokeilen pikku hiivassa!

Vakio takapää:
-Jousen kireys: 12 mm kierrettä näkyvissä lukitusrenkaan yläpuolella
- Paluu: kiinni ja 9 cliksua auki
- Puristus: sama
ps: Oikeanpuolen jalkatappihässäkän irroittaminen helpottaa tuskaa.

Vakio etupää:
- Jousen kireys: 6 rengasta näkyviin.
- paluu: (etuiskarin yläpäässä) kiinni ja 6 cliksua auki.
- puristus: (etuiskarin alapäässä) kiinni ja 8 cliksua auki.




Edited By Lerssi on 1147553328

Lähetetty: 13 Touko 2006, 23:53
Kirjoittaja MGa
Elikkä noi setupit on rata-ajoa varten yhdelle henkilölle(luonnollisesti), painosta ei puhuta..
Rangaspaineet ovat laittaneet taakse 38psi ja eteen 34psi.

PB setuppi:

Takana:
Esijännitys: 6mm kierrettä näkyvissä jousen ylhäältä lukitukseen
Palautus: 15naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Puristus: 17naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin

Edessä:
Esijännitys: 2 rinkulaa näkyvissä
Palautus: 2naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin
Puristus: 5naksahdusta täysin sisäänkierretystä aukipäin

Jos joku huomee virheitä niin kertokaa... :p

Lähetetty: 13 Touko 2006, 23:55
Kirjoittaja MGa
Hehe Lerssi eiköhän kaikilla toi vakio setuppi oo jo vakiona :D

Lähetetty: 14 Touko 2006, 00:02
Kirjoittaja Sepe
MGa kirjoitti:Hehe Lerssi eiköhän kaikilla toi vakio setuppi oo jo vakiona :D
Mut jos siihen haluaa palata harha-askelien jälkeen. :D

Lähetetty: 14 Touko 2006, 10:11
Kirjoittaja 76-1139058759
MGa kirjoitti:Hehe Lerssi eiköhän kaikilla toi vakio setuppi oo jo vakiona :D
Niin suomensin sen vakion. :wtf:

Lähetetty: 21 Touko 2006, 23:57
Kirjoittaja 71-1146210115
Jep!

Tuli toissapäivänä askarreltua itellekin artikkelin säädöt jousituksiin. Ei oo valittamista. Takapää tuntu aluks melko pehmoselta, mut en oo huomannu et haittais yhtään. Pitoa tuntuu olevan hyvin!

Onko kellään kokemuksia miten em. säädöt toimii kaks-päällä? Vaikuttais äkkiseltään aika löysältä toi takajousen asetus siihen hommaan. Vois sitäpaitsi toi takajousen esijännityksen säätäminen olla vähän vaivattomammaksi tehty!! Ei kiinnosta ihan viikottain ruuvailla sitä. :thumbdown:

Lähetetty: 22 Touko 2006, 11:45
Kirjoittaja Jone
Glycoli kirjoitti:Jep!

Tuli toissapäivänä askarreltua itellekin artikkelin säädöt jousituksiin. Ei oo valittamista. Takapää tuntu aluks melko pehmoselta, mut en oo huomannu et haittais yhtään. Pitoa tuntuu olevan hyvin!

Onko kellään kokemuksia miten em. säädöt toimii kaks-päällä? Vaikuttais äkkiseltään aika löysältä toi takajousen asetus siihen hommaan. Vois sitäpaitsi toi takajousen esijännityksen säätäminen olla vähän vaivattomammaksi tehty!! Ei kiinnosta ihan viikottain ruuvailla sitä. :thumbdown:

Rata-ajo säätö on kyseessä. Liian pehmeä touringiin kuormattuna. Radalla varmaankin lähellä optimaalista.
Touringiin olen käyttänyt vakiosäätöä + stiff-säätöä keulaan - kestää stefatkin luullakseni paremmin, kun ei pohjaa niin helposti.




Edited By Jone on 1148290576

Lähetetty: 30 Touko 2006, 08:30
Kirjoittaja Quadron
Tälläiselle satakiloiselle ainakin tuntui tuo etupään kiristäminen paljon mukavammalta normaaliajossa, ennen niias aika syvään jo tavallisessa jarruttelussa, nyt hieman jäykempi.

Pikasäätäessäni en esijännityksen rinkuloita siirrellyt kun ovat syvällä korokepalan takia, naksuttelin vain ruuvarilla ohimennen nuo muut säädöt eteen. Persiön annoin olla ennallaan kun tuo meillä asuva nainen tunkee usein kyytiin.