Sivu 1/1

Lähetetty: 30 Touko 2020, 12:08
Kirjoittaja Hogmän1340
Hankin 2002 vuoden busan reilu kuukausi sitten. Mittarissa nyt 60tkm. Kelien lämmettyä on ruvennut satunnaisesti, lämpöisenä, pintakaasulla pätkimään niin että veto katoaa täysin. Jos kaasun pitää samassa kohdassa niin meno loppuu kokonaan. Ensin googlailin ja ajattelin olisiko vaihdeanturi huonona? Nyt en kyllä enää osaa edes arvailla, sen verta uusi hankinta ja tuntematon tekniikka. Ilmiö tuntuu tulevan alle 3000rpm ja nopeus yleensä yli 60kmh. Pyörästä on 10tkm sitten katsottu venttiilivälykset. Tulpista ei tietoa. Tyhjäkäynti ok, käy kaikilla, hanaa antaessa sutii ja kulkee.
Yoshimura täysputkisto ja kn suodatin. Penkissä kuulemma säädetty. Tre elliminatorin sain mukaan, en ole vielä kokeillut.
Jotain vinkkejä? Tps, synkkaus??

Lähetetty: 01 Kesä 2020, 00:38
Kirjoittaja 1340R86
Hogmän1340 kirjoitti:Hankin 2002 vuoden busan reilu kuukausi sitten. Mittarissa nyt 60tkm. Kelien lämmettyä on ruvennut satunnaisesti, lämpöisenä, pintakaasulla pätkimään niin että veto katoaa täysin. Jos kaasun pitää samassa kohdassa niin meno loppuu kokonaan. Ensin googlailin ja ajattelin olisiko vaihdeanturi huonona? Nyt en kyllä enää osaa edes arvailla, sen verta uusi hankinta ja tuntematon tekniikka. Ilmiö tuntuu tulevan alle 3000rpm ja nopeus yleensä yli 60kmh. Pyörästä on 10tkm sitten katsottu venttiilivälykset. Tulpista ei tietoa. Tyhjäkäynti ok, käy kaikilla, hanaa antaessa sutii ja kulkee.
Yoshimura täysputkisto ja kn suodatin. Penkissä kuulemma säädetty. Tre elliminatorin sain mukaan, en ole vielä kokeillut.
Jotain vinkkejä? Tps, synkkaus??
Kun tillanen on päällä niin katso näytääkö jotain koodia,

muutama johto piti liitimestä penkin/takasivukatteen alla yhdisttää, (nyt ei muista mitkä) mutta tarkemat ohjeet varmankin löytyy jostain täältä

jos tulpista ei tietoa niin ei niiden vaihtamisesta ole ainakaan haittaa,

Lähetetty: 01 Kesä 2020, 16:02
Kirjoittaja jarim
Sammuuko pyörä siis tuolloin? Rasvaappa sivujalan nivel niin että sivujalka liikkuu sujuvasti. Jos se on nihkeä niin se tahtoo tietyllä kierrosluvulla valua alaspäin ja tarpeeksi valuttuaan painaa sen sivujalan anturin pohjaan ja sammuttaa pyörän.

Lähetetty: 02 Kesä 2020, 09:43
Kirjoittaja Hogmän1340
jarim kirjoitti:Sammuuko pyörä siis tuolloin? Rasvaappa sivujalan nivel niin että sivujalka liikkuu sujuvasti. Jos se on nihkeä niin se tahtoo tietyllä kierrosluvulla valua alaspäin ja tarpeeksi valuttuaan painaa sen sivujalan anturin pohjaan ja sammuttaa pyörän.

Itseasiassa kokeilin liikuttaa jalkaa ajaessa. Ei vaikutusta. Täytyy vieä rasvata.Saa siis sammumaan jos pitää kaasua tasan samassa kohdassa missä rupeaa stumppaamaan. Tosiaan jenkkifoorumia lueskeltua niin oireet viittaa vaihde anturiin. Joku sanoi että rasva eturattaasta voisi lentää liitoksiin??? Meinaa laitoin xlmoton rasvaa, joka olinihan kuraa. Sitä on lentänyt kyllä komeasti. Voiko dealer modessa ajaa? Kun vika on todellakin satunnainen.

Lähetetty: 02 Kesä 2020, 10:04
Kirjoittaja jarim
Mitä itse muistelen niin ei toiminu kauhean hyvin pyörä dealermodessa mutta pystyi ajamaan kuitenki. Antaako se siis vikakoodin (= FI vilkkuu)? Jos ei FI vilku niin ei siellä vikakoodiakaan ole.

Tuli mieleen että omassa oli aikanaan omituinen vika että pyörä sammui tyhjäkäynniltä satunnaisesti. Tuolloin oli ecussa joku "bitti poikittain", flashaamalla sama softa uusiksi vika katosi.

Dealer modessa voisi katsoa että kaasuläppien asentotunnistin on oikein säädetty, tyhjäkäynnillä pitäisi näytössä olla "-C00". Tuo viiva siis keskellä. Jos on ylhäällä tai alhaalla niin pitäisi säätää kohdalleen.

Pintakaasulla (kaasu auki alle 10%) tuo menee alipaineanturin antaman painetiedon varassa, se on siinä suodatinkotelon takakyljessä yhdellä ruuvilla kiinni ja siihen tulee alipaineletku ruiskurungoilta. Kannattaa tarkistaa että ne alipaineletkut on kunnossa.




Edited By jarim on 1591082099

Lähetetty: 03 Kesä 2020, 22:34
Kirjoittaja Hogmän1340
Ei pala FI valo. Täytyy syventyä tähän kun vihdoin saa tallipaikan taas. Onneksi ei haittaa ajamista, ainakaan vielä.

Lähetetty: 06 Kesä 2020, 20:15
Kirjoittaja Hogmän1340
Pyörän mukana tuli ivans performance tre eliminator. Lykkäsin paikoilleen ja katsoin alipaineletkut jne. Kyllä muutti pyörän luonne, niin hyvässä kuin pahassa. Nypytykset ja pätkimkset hävisi aikalailla kaikki. Samoin moottorijarrutus. Tps säätö ja vaihdeanturin mittaus seuraalana listalla. Kyllä nyt sutii ja keulii...
Edit. Luin vuodelta 2005 postauksia ja samoja ongelmia on ollut täysputkistolla muillakin. Todennäköisesti tuo on säädetty jollain yoshboxilla. Täytyy viedä varmaan espooseen penkkiin...




Edited By Hogmän1340 on 1591511797

Lähetetty: 07 Kesä 2020, 11:58
Kirjoittaja jarim
Vaihdeanturi voi olla kaput jos TRE auttaa, sehän huijaa ecun luulemaan että olisi koko ajan 5. vaihde päällä. Tuo vaihdeanturin hajoaminen on aika salakavala. Yleensä niistä häviää 3. vaihteen tunnistus. Gen2 anturi on rakenteeltaan fiksumpi ja käy suoraan tuon Gen1 anturin tilalle.

Lähetetty: 07 Kesä 2020, 12:46
Kirjoittaja Hogmän1340
Oireet viittaisi siihen. Löysin netistä volttimäärät eri vaihteile. Taidan ajella tre kytkettynä tämän kesän ja sitten tutkia. Tosiaan 1 vaihteella on kyllä ero miten herää kaasuun tre kytkettynä. Saakohan ecua säätämällä ennakot samanlaiseksi.

Lähetetty: 07 Kesä 2020, 19:55
Kirjoittaja 1340R86
Hogmän1340 kirjoitti:Oireet viittaisi siihen. Löysin netistä volttimäärät eri vaihteile. Taidan ajella tre kytkettynä tämän kesän ja sitten tutkia. Tosiaan 1 vaihteella on kyllä ero miten herää kaasuun tre kytkettynä. Saakohan ecua säätämällä ennakot samanlaiseksi.
Saa vähintään yhtä hyviksi,
kun voi sitten samalla huomioda mudenkin säätöjen vaikutuksen ennakoissa

Lähetetty: 22 Kesä 2020, 10:35
Kirjoittaja riispa
Itselläni oli Turbovehkeessä samanlaista ongelmaa ja viaksi paljastui kaksi rikkinäistä puolaa. Kävi kaikilla kokoajan aivan normaalisti, mutta juuri kuvailemasi n.3000 rpm ja alle pätki niin että veto katkesi. Itselläni kaksi puolaa ns. "lotisi" kuin aa paristo heiluisi muovikuorissa. Kannattaa ainakin kokeilla olisiko siinä vika.

Lähetetty: 28 Kesä 2022, 23:40
Kirjoittaja Make
Onko aloittajan ongelmiin löytynyt ratkaisua? Mulla b-king pätkii 2500-3000 välillä pintakaasulla ajaessa. Mullaki vaihdenäyttö välillä sekoilee. Muutenkin pyörä tuntuu hiukan nuhaselta. Viime syksynä ei ollut mitään ongelmia ja talvella pyörään ei tehty mitään remppaa... Pyörä VM.2009 ja ajettu 26tkm.
Aika monta topiccia löytyy busan / Kingin pätkimisestä pintakaasulla n.3000rpm:llä mutta tarinat loppuu aina vähän kesken... Tyyppi vika toi ei varmaan o!e koska ilmesty vasta nyt.
Ajattelin zekata pakoläpän toiminnan,b pumpun paineen ja tuoton, vaihtaa tulpat sekä mitata puolat... Mitähän muuta vois samalla zekata kun tuossa joutuu kuitenkin aika paljon purkamaan prätkää?




Edited By Make on 1656663367

Lähetetty: 12 Elo 2022, 17:21
Kirjoittaja 1340R86
Make kirjoitti:Onko aloittajan ongelmiin löytynyt ratkaisua? Mulla b-king pätkii 2500-3000 välillä pintakaasulla ajaessa. Mullaki vaihdenäyttö välillä sekoilee. Muutenkin pyörä tuntuu hiukan nuhaselta. Viime syksynä ei ollut mitään ongelmia ja talvella pyörään ei tehty mitään remppaa... Pyörä VM.2009 ja ajettu 26tkm.
Aika monta topiccia löytyy busan / Kingin pätkimisestä pintakaasulla n.3000rpm:llä mutta tarinat loppuu aina vähän kesken... Tyyppi vika toi ei varmaan o!e koska ilmesty vasta nyt.
Ajattelin zekata pakoläpän toiminnan,b pumpun paineen ja tuoton, vaihtaa tulpat sekä mitata puolat... Mitähän muuta vois samalla zekata kun tuossa joutuu kuitenkin aika paljon purkamaan prätkää?
Vaihde näytö sekoilee niin siihen liityvät anturi, johdot tarkistaa