Satunnaista pätkimistä pintakaasulla?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Hogmän1340
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Touko 2020, 12:00
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Hogmän1340 »

Hankin 2002 vuoden busan reilu kuukausi sitten. Mittarissa nyt 60tkm. Kelien lämmettyä on ruvennut satunnaisesti, lämpöisenä, pintakaasulla pätkimään niin että veto katoaa täysin. Jos kaasun pitää samassa kohdassa niin meno loppuu kokonaan. Ensin googlailin ja ajattelin olisiko vaihdeanturi huonona? Nyt en kyllä enää osaa edes arvailla, sen verta uusi hankinta ja tuntematon tekniikka. Ilmiö tuntuu tulevan alle 3000rpm ja nopeus yleensä yli 60kmh. Pyörästä on 10tkm sitten katsottu venttiilivälykset. Tulpista ei tietoa. Tyhjäkäynti ok, käy kaikilla, hanaa antaessa sutii ja kulkee.
Yoshimura täysputkisto ja kn suodatin. Penkissä kuulemma säädetty. Tre elliminatorin sain mukaan, en ole vielä kokeillut.
Jotain vinkkejä? Tps, synkkaus??
2002 hayabysa
2006 h-d street glide stroker
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Hogmän1340 kirjoitti:Hankin 2002 vuoden busan reilu kuukausi sitten. Mittarissa nyt 60tkm. Kelien lämmettyä on ruvennut satunnaisesti, lämpöisenä, pintakaasulla pätkimään niin että veto katoaa täysin. Jos kaasun pitää samassa kohdassa niin meno loppuu kokonaan. Ensin googlailin ja ajattelin olisiko vaihdeanturi huonona? Nyt en kyllä enää osaa edes arvailla, sen verta uusi hankinta ja tuntematon tekniikka. Ilmiö tuntuu tulevan alle 3000rpm ja nopeus yleensä yli 60kmh. Pyörästä on 10tkm sitten katsottu venttiilivälykset. Tulpista ei tietoa. Tyhjäkäynti ok, käy kaikilla, hanaa antaessa sutii ja kulkee.
Yoshimura täysputkisto ja kn suodatin. Penkissä kuulemma säädetty. Tre elliminatorin sain mukaan, en ole vielä kokeillut.
Jotain vinkkejä? Tps, synkkaus??
Kun tillanen on päällä niin katso näytääkö jotain koodia,

muutama johto piti liitimestä penkin/takasivukatteen alla yhdisttää, (nyt ei muista mitkä) mutta tarkemat ohjeet varmankin löytyy jostain täältä

jos tulpista ei tietoa niin ei niiden vaihtamisesta ole ainakaan haittaa,
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sammuuko pyörä siis tuolloin? Rasvaappa sivujalan nivel niin että sivujalka liikkuu sujuvasti. Jos se on nihkeä niin se tahtoo tietyllä kierrosluvulla valua alaspäin ja tarpeeksi valuttuaan painaa sen sivujalan anturin pohjaan ja sammuttaa pyörän.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hogmän1340
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Touko 2020, 12:00
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Hogmän1340 »

jarim kirjoitti:Sammuuko pyörä siis tuolloin? Rasvaappa sivujalan nivel niin että sivujalka liikkuu sujuvasti. Jos se on nihkeä niin se tahtoo tietyllä kierrosluvulla valua alaspäin ja tarpeeksi valuttuaan painaa sen sivujalan anturin pohjaan ja sammuttaa pyörän.

Itseasiassa kokeilin liikuttaa jalkaa ajaessa. Ei vaikutusta. Täytyy vieä rasvata.Saa siis sammumaan jos pitää kaasua tasan samassa kohdassa missä rupeaa stumppaamaan. Tosiaan jenkkifoorumia lueskeltua niin oireet viittaa vaihde anturiin. Joku sanoi että rasva eturattaasta voisi lentää liitoksiin??? Meinaa laitoin xlmoton rasvaa, joka olinihan kuraa. Sitä on lentänyt kyllä komeasti. Voiko dealer modessa ajaa? Kun vika on todellakin satunnainen.
2002 hayabysa
2006 h-d street glide stroker
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Mitä itse muistelen niin ei toiminu kauhean hyvin pyörä dealermodessa mutta pystyi ajamaan kuitenki. Antaako se siis vikakoodin (= FI vilkkuu)? Jos ei FI vilku niin ei siellä vikakoodiakaan ole.

Tuli mieleen että omassa oli aikanaan omituinen vika että pyörä sammui tyhjäkäynniltä satunnaisesti. Tuolloin oli ecussa joku "bitti poikittain", flashaamalla sama softa uusiksi vika katosi.

Dealer modessa voisi katsoa että kaasuläppien asentotunnistin on oikein säädetty, tyhjäkäynnillä pitäisi näytössä olla "-C00". Tuo viiva siis keskellä. Jos on ylhäällä tai alhaalla niin pitäisi säätää kohdalleen.

Pintakaasulla (kaasu auki alle 10%) tuo menee alipaineanturin antaman painetiedon varassa, se on siinä suodatinkotelon takakyljessä yhdellä ruuvilla kiinni ja siihen tulee alipaineletku ruiskurungoilta. Kannattaa tarkistaa että ne alipaineletkut on kunnossa.




Edited By jarim on 1591082099
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hogmän1340
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Touko 2020, 12:00
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Hogmän1340 »

Ei pala FI valo. Täytyy syventyä tähän kun vihdoin saa tallipaikan taas. Onneksi ei haittaa ajamista, ainakaan vielä.
2002 hayabysa
2006 h-d street glide stroker
Hogmän1340
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Touko 2020, 12:00
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Hogmän1340 »

Pyörän mukana tuli ivans performance tre eliminator. Lykkäsin paikoilleen ja katsoin alipaineletkut jne. Kyllä muutti pyörän luonne, niin hyvässä kuin pahassa. Nypytykset ja pätkimkset hävisi aikalailla kaikki. Samoin moottorijarrutus. Tps säätö ja vaihdeanturin mittaus seuraalana listalla. Kyllä nyt sutii ja keulii...
Edit. Luin vuodelta 2005 postauksia ja samoja ongelmia on ollut täysputkistolla muillakin. Todennäköisesti tuo on säädetty jollain yoshboxilla. Täytyy viedä varmaan espooseen penkkiin...




Edited By Hogmän1340 on 1591511797
2002 hayabysa
2006 h-d street glide stroker
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vaihdeanturi voi olla kaput jos TRE auttaa, sehän huijaa ecun luulemaan että olisi koko ajan 5. vaihde päällä. Tuo vaihdeanturin hajoaminen on aika salakavala. Yleensä niistä häviää 3. vaihteen tunnistus. Gen2 anturi on rakenteeltaan fiksumpi ja käy suoraan tuon Gen1 anturin tilalle.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hogmän1340
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Touko 2020, 12:00
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Hogmän1340 »

Oireet viittaisi siihen. Löysin netistä volttimäärät eri vaihteile. Taidan ajella tre kytkettynä tämän kesän ja sitten tutkia. Tosiaan 1 vaihteella on kyllä ero miten herää kaasuun tre kytkettynä. Saakohan ecua säätämällä ennakot samanlaiseksi.
2002 hayabysa
2006 h-d street glide stroker
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Hogmän1340 kirjoitti:Oireet viittaisi siihen. Löysin netistä volttimäärät eri vaihteile. Taidan ajella tre kytkettynä tämän kesän ja sitten tutkia. Tosiaan 1 vaihteella on kyllä ero miten herää kaasuun tre kytkettynä. Saakohan ecua säätämällä ennakot samanlaiseksi.
Saa vähintään yhtä hyviksi,
kun voi sitten samalla huomioda mudenkin säätöjen vaikutuksen ennakoissa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
riispa
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Kesä 2019, 15:40
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja riispa »

Itselläni oli Turbovehkeessä samanlaista ongelmaa ja viaksi paljastui kaksi rikkinäistä puolaa. Kävi kaikilla kokoajan aivan normaalisti, mutta juuri kuvailemasi n.3000 rpm ja alle pätki niin että veto katkesi. Itselläni kaksi puolaa ns. "lotisi" kuin aa paristo heiluisi muovikuorissa. Kannattaa ainakin kokeilla olisiko siinä vika.
Make
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Marras 2021, 22:20

Viesti Kirjoittaja Make »

Onko aloittajan ongelmiin löytynyt ratkaisua? Mulla b-king pätkii 2500-3000 välillä pintakaasulla ajaessa. Mullaki vaihdenäyttö välillä sekoilee. Muutenkin pyörä tuntuu hiukan nuhaselta. Viime syksynä ei ollut mitään ongelmia ja talvella pyörään ei tehty mitään remppaa... Pyörä VM.2009 ja ajettu 26tkm.
Aika monta topiccia löytyy busan / Kingin pätkimisestä pintakaasulla n.3000rpm:llä mutta tarinat loppuu aina vähän kesken... Tyyppi vika toi ei varmaan o!e koska ilmesty vasta nyt.
Ajattelin zekata pakoläpän toiminnan,b pumpun paineen ja tuoton, vaihtaa tulpat sekä mitata puolat... Mitähän muuta vois samalla zekata kun tuossa joutuu kuitenkin aika paljon purkamaan prätkää?




Edited By Make on 1656663367
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Make kirjoitti:Onko aloittajan ongelmiin löytynyt ratkaisua? Mulla b-king pätkii 2500-3000 välillä pintakaasulla ajaessa. Mullaki vaihdenäyttö välillä sekoilee. Muutenkin pyörä tuntuu hiukan nuhaselta. Viime syksynä ei ollut mitään ongelmia ja talvella pyörään ei tehty mitään remppaa... Pyörä VM.2009 ja ajettu 26tkm.
Aika monta topiccia löytyy busan / Kingin pätkimisestä pintakaasulla n.3000rpm:llä mutta tarinat loppuu aina vähän kesken... Tyyppi vika toi ei varmaan o!e koska ilmesty vasta nyt.
Ajattelin zekata pakoläpän toiminnan,b pumpun paineen ja tuoton, vaihtaa tulpat sekä mitata puolat... Mitähän muuta vois samalla zekata kun tuossa joutuu kuitenkin aika paljon purkamaan prätkää?
Vaihde näytö sekoilee niin siihen liityvät anturi, johdot tarkistaa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Vastaa Viestiin