Käyntihäiriöt jatkuu...

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Olisko kenelläkään ajatuksia mistä lähteä vikaa hakemaan? Mustaa 3. Sylinterin tulppaa ja 4. taas valkea. 1. ja 2. suht terveen väriset(2:ssa hitunen vielä karstaa kun oli viimeksi 3:ssa).

Kaasuläpät synkattu, suuttimet vaihdettu, polttoainelinjat/kisko putsattu sekä imuvuodot tarkastettu. Tuolla nykimiset hävisi, oletin että vika korjautui kunnes taas tänään pimeni uudestaan 3:sen tulppa. Puoliakin vaihdeltu keskenään ilman vaikutusta. Vikakoodeja ei myöskään anna, alkaa olla itellä ideat vähissä...

Kuva
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Puristuspainemittaus voisi kertoa jotain?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Tuota vois koittaa... Voiko testiä tehdessä jättää vaan puolat irti, ettei syttyboxi saa siipeensä?
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tulpat irti ja pytty kerrallaan mittaapi, startille voi syöttää sen 12V vaikka ulkoisesta akusta että saa koneen pyörimään. Ei ole ruiskuissa syttyboxia, ecu ohjaa puolien maadoitusta.



Edited By jarim on 1528638272
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Nonnih, rutut mitattu. Barin sisässä paineet pyttyjen välillä, hieman epäilyttää kyllä tuon mittarin lukemat kun korkein arvo 4 sylinterissä 9bar ja alin 8 bar 1 sylkässä. Ei kai nuo oikeesti voi noin alhaiset olla, sehän ois ihan losopaska tuo kone. Olikin itseasiassa 2:nen joka mustaa tulppaa kun sylinterien järjesty taitaakin lähtee koneen perältä eikä jakopään puolesta niinkun yleensä.

Mittailin vielä suutinten johtosarjat sekä suuttimet rempparompun mukaan ja kaikki oli ok. Alkaa haiskahtaa ecu vialle, onko noissa ollut vikoja? Ite en enää keksi muuta miksi muuten yks sylkkä kävis laihalla, toinen tosi rikkaalla ja 2 verraten normi seoksilla. Vai pitäskö tuo vaan taluttaa tallin taakse ja :kusi:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Ennen uuden ecun ostoa sinne voisi koittaa tuupata alkuperäiset binit sisään. Onko tietoa onko tuota joskus säädelty?
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

juu-zo kirjoitti:Ennen uuden ecun ostoa sinne voisi koittaa tuupata alkuperäiset binit sisään. Onko tietoa onko tuota joskus säädelty?
Ei oo kyllä mitään hajua onko ikinä säädetty... Kukahan vois tuon homman tehdä ja missä päin Suomea? Näkyy tuo vähän näköjään vähän vievän öljyäkin, abaut 0.5 l/3000km mutta ei pitäs vielä tuon määrän vaikuttaa.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllä tuo öljyn syönti varmasti vaikuttaa jos se kaikki menee yhden sylinterin kautta. Terve kone ei juurikaan syö öljyä.

Niin ja sylinterit lasketaan vasemmalta oikealle. Jakopään päässä on nummero 4.




Edited By jarim on 1528777783
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Itekkin aloin tuota kulutusta yön pikku tunteina funtsia. Pitänee varmaan avata kone. Sleepy Sleeperssiä lainatakseni, paskan möivät :kusi:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuntuu enemmän omalta kun pääsee puuhastelee ja varsinki kun saa korjattua. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

jarim kirjoitti:Tuntuu enemmän omalta kun pääsee puuhastelee ja varsinki kun saa korjattua. :)
Onhan se niinkin, vähän vaan korpee kun osti mielestään kunnossa olevan pyörä... No, purkki öljyä ja tulppapaketti reppuun niin pääsee mutkaista tietä näkymättömiin, talvella jos kattelis mitä motti on oikein syönyt. Vaikkapa samalla kuutioita lisää ja kireempää nenäkeppiä sisään :turbobusa:
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Vastaa Viestiin