Lähetetty: 27 Touko 2018, 16:44
Kai tämä tähän osastoon kuuluu kun kun moottorin ja vaihdelaatikon toimintaan tuntuu vaikuttavan.
Britti testeissä väittävät saaneen pyöriin 5-15 pollea dynossa lisää näillä linimeteillä.
Dynossa
Uskoo kuka tahtoo, päätin kuitenkin kokeilla kun vastaavista tuotteista henkilöautoissa itellä on positiivisia kokemuksia.
Ensimmäisenä täyteen tankkiin tuo 44K, putsaa(tai ainakin pitäisi) suuttimet, imuventtiilit, palotilan ja ylintä männänrenkaan uraa. Seuraavana öljyn sekaan epr, pesee öljytilan ja öljyrenkaan urat.
Sitten koneet käyntiin, ite pyörittelin naapureitten iloksi mottia pihalla n.1/2 tuntia vaihtelevilla kierroksilla. Sitten öljyt koneesta ulos ja uusi suodatin paikalleen. Jostakin lähti ainakin likaa kun öljy oli todella mustaa vaikka edellisestä vaihdosta kulunut vasta abaut 2000km.
Viimeisenä sitten uuden öljyn sekaan epc puteli. Tarkoituksena ilmeisesti pienentää kitkaa ja säilyttää öljyn viskositeetti ja ominaisuudet pitempään hyvänä.
Ja ei muuta kun testilenkille...
Mene ja tiedä johtuuko plasebo efektistä, heti alkuunsa moottori tuntui kuitenkin notkeammalle ja kelasi kierroksia paljon herkemmin. Persdynolla mitattuna voisi todella kuvitella muutaman konin tulleen laitumelta takaisin Myös aikaisemmin alle 4000 rpm kierroksilla vaivannut ajoittainen nykiminen tuntuisi loistavan poissaolollaan. Saas nähdä jääkö huomenna matkahuollon kyydillä tulevat suuttimet hyllyyn vaihtoa odottelemaan.
Suurimpana yllätyksenä tuli kuitenkin muutos laatikon toiminnassa. Vaikka aikaisemminkaan itellä ei ole ollut vaihteiden toiminnasta sanomista niin nyt vaihteet tuntuu loksahtelevat pesään huomattavan paljon herkemmin. Muutaman kerran isompi pykälä oli jo sisässä vanhasta muistista kenkää vaihdepolkimelle tarjotessa, ennen kun edes käsi kerkesi kytkimelle
Ajellaanhan nyt tankki tyhjiin ja kuulostellaan kuinka pitkään käsittelyn vaikutukset tuntuu. Pitää huomenna vielä testailla kytkimen pitoja, jos tuossa ei ole ongelmia niin uskallan jopa suositella muillekin muutaman kympin sijoitusta seuraavan öljynvaihdon yhteydessä
Britti testeissä väittävät saaneen pyöriin 5-15 pollea dynossa lisää näillä linimeteillä.
Dynossa
Uskoo kuka tahtoo, päätin kuitenkin kokeilla kun vastaavista tuotteista henkilöautoissa itellä on positiivisia kokemuksia.
Ensimmäisenä täyteen tankkiin tuo 44K, putsaa(tai ainakin pitäisi) suuttimet, imuventtiilit, palotilan ja ylintä männänrenkaan uraa. Seuraavana öljyn sekaan epr, pesee öljytilan ja öljyrenkaan urat.
Sitten koneet käyntiin, ite pyörittelin naapureitten iloksi mottia pihalla n.1/2 tuntia vaihtelevilla kierroksilla. Sitten öljyt koneesta ulos ja uusi suodatin paikalleen. Jostakin lähti ainakin likaa kun öljy oli todella mustaa vaikka edellisestä vaihdosta kulunut vasta abaut 2000km.
Viimeisenä sitten uuden öljyn sekaan epc puteli. Tarkoituksena ilmeisesti pienentää kitkaa ja säilyttää öljyn viskositeetti ja ominaisuudet pitempään hyvänä.
Ja ei muuta kun testilenkille...
Mene ja tiedä johtuuko plasebo efektistä, heti alkuunsa moottori tuntui kuitenkin notkeammalle ja kelasi kierroksia paljon herkemmin. Persdynolla mitattuna voisi todella kuvitella muutaman konin tulleen laitumelta takaisin Myös aikaisemmin alle 4000 rpm kierroksilla vaivannut ajoittainen nykiminen tuntuisi loistavan poissaolollaan. Saas nähdä jääkö huomenna matkahuollon kyydillä tulevat suuttimet hyllyyn vaihtoa odottelemaan.
Suurimpana yllätyksenä tuli kuitenkin muutos laatikon toiminnassa. Vaikka aikaisemminkaan itellä ei ole ollut vaihteiden toiminnasta sanomista niin nyt vaihteet tuntuu loksahtelevat pesään huomattavan paljon herkemmin. Muutaman kerran isompi pykälä oli jo sisässä vanhasta muistista kenkää vaihdepolkimelle tarjotessa, ennen kun edes käsi kerkesi kytkimelle
Ajellaanhan nyt tankki tyhjiin ja kuulostellaan kuinka pitkään käsittelyn vaikutukset tuntuu. Pitää huomenna vielä testailla kytkimen pitoja, jos tuossa ei ole ongelmia niin uskallan jopa suositella muillekin muutaman kympin sijoitusta seuraavan öljynvaihdon yhteydessä