BG Power Pack 3. - Kokeilemisen arvoinen.
Kai tämä tähän osastoon kuuluu kun kun moottorin ja vaihdelaatikon toimintaan tuntuu vaikuttavan.
Britti testeissä väittävät saaneen pyöriin 5-15 pollea dynossa lisää näillä linimeteillä.
Dynossa
Uskoo kuka tahtoo, päätin kuitenkin kokeilla kun vastaavista tuotteista henkilöautoissa itellä on positiivisia kokemuksia.
Ensimmäisenä täyteen tankkiin tuo 44K, putsaa(tai ainakin pitäisi) suuttimet, imuventtiilit, palotilan ja ylintä männänrenkaan uraa. Seuraavana öljyn sekaan epr, pesee öljytilan ja öljyrenkaan urat.
Sitten koneet käyntiin, ite pyörittelin naapureitten iloksi mottia pihalla n.1/2 tuntia vaihtelevilla kierroksilla. Sitten öljyt koneesta ulos ja uusi suodatin paikalleen. Jostakin lähti ainakin likaa kun öljy oli todella mustaa vaikka edellisestä vaihdosta kulunut vasta abaut 2000km.
Viimeisenä sitten uuden öljyn sekaan epc puteli. Tarkoituksena ilmeisesti pienentää kitkaa ja säilyttää öljyn viskositeetti ja ominaisuudet pitempään hyvänä.
Ja ei muuta kun testilenkille...
Mene ja tiedä johtuuko plasebo efektistä, heti alkuunsa moottori tuntui kuitenkin notkeammalle ja kelasi kierroksia paljon herkemmin. Persdynolla mitattuna voisi todella kuvitella muutaman konin tulleen laitumelta takaisin Myös aikaisemmin alle 4000 rpm kierroksilla vaivannut ajoittainen nykiminen tuntuisi loistavan poissaolollaan. Saas nähdä jääkö huomenna matkahuollon kyydillä tulevat suuttimet hyllyyn vaihtoa odottelemaan.
Suurimpana yllätyksenä tuli kuitenkin muutos laatikon toiminnassa. Vaikka aikaisemminkaan itellä ei ole ollut vaihteiden toiminnasta sanomista niin nyt vaihteet tuntuu loksahtelevat pesään huomattavan paljon herkemmin. Muutaman kerran isompi pykälä oli jo sisässä vanhasta muistista kenkää vaihdepolkimelle tarjotessa, ennen kun edes käsi kerkesi kytkimelle
Ajellaanhan nyt tankki tyhjiin ja kuulostellaan kuinka pitkään käsittelyn vaikutukset tuntuu. Pitää huomenna vielä testailla kytkimen pitoja, jos tuossa ei ole ongelmia niin uskallan jopa suositella muillekin muutaman kympin sijoitusta seuraavan öljynvaihdon yhteydessä
Britti testeissä väittävät saaneen pyöriin 5-15 pollea dynossa lisää näillä linimeteillä.
Dynossa
Uskoo kuka tahtoo, päätin kuitenkin kokeilla kun vastaavista tuotteista henkilöautoissa itellä on positiivisia kokemuksia.
Ensimmäisenä täyteen tankkiin tuo 44K, putsaa(tai ainakin pitäisi) suuttimet, imuventtiilit, palotilan ja ylintä männänrenkaan uraa. Seuraavana öljyn sekaan epr, pesee öljytilan ja öljyrenkaan urat.
Sitten koneet käyntiin, ite pyörittelin naapureitten iloksi mottia pihalla n.1/2 tuntia vaihtelevilla kierroksilla. Sitten öljyt koneesta ulos ja uusi suodatin paikalleen. Jostakin lähti ainakin likaa kun öljy oli todella mustaa vaikka edellisestä vaihdosta kulunut vasta abaut 2000km.
Viimeisenä sitten uuden öljyn sekaan epc puteli. Tarkoituksena ilmeisesti pienentää kitkaa ja säilyttää öljyn viskositeetti ja ominaisuudet pitempään hyvänä.
Ja ei muuta kun testilenkille...
Mene ja tiedä johtuuko plasebo efektistä, heti alkuunsa moottori tuntui kuitenkin notkeammalle ja kelasi kierroksia paljon herkemmin. Persdynolla mitattuna voisi todella kuvitella muutaman konin tulleen laitumelta takaisin Myös aikaisemmin alle 4000 rpm kierroksilla vaivannut ajoittainen nykiminen tuntuisi loistavan poissaolollaan. Saas nähdä jääkö huomenna matkahuollon kyydillä tulevat suuttimet hyllyyn vaihtoa odottelemaan.
Suurimpana yllätyksenä tuli kuitenkin muutos laatikon toiminnassa. Vaikka aikaisemminkaan itellä ei ole ollut vaihteiden toiminnasta sanomista niin nyt vaihteet tuntuu loksahtelevat pesään huomattavan paljon herkemmin. Muutaman kerran isompi pykälä oli jo sisässä vanhasta muistista kenkää vaihdepolkimelle tarjotessa, ennen kun edes käsi kerkesi kytkimelle
Ajellaanhan nyt tankki tyhjiin ja kuulostellaan kuinka pitkään käsittelyn vaikutukset tuntuu. Pitää huomenna vielä testailla kytkimen pitoja, jos tuossa ei ole ongelmia niin uskallan jopa suositella muillekin muutaman kympin sijoitusta seuraavan öljynvaihdon yhteydessä
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Oli vielä naapuri pitäjän jakelijalla nii tuore tapaus ettei löytäny hintaa kun kävin purnukat hakemassa
Briteissä näkyy olevan noin 30 puntaa eli luulisi alle 40¤ jäävän jos eivät kauheasti välistä vedä...
Pitää ens viikolla käydä hintaa kyselemässä samalla kun palautan väärän öljynsuodattimen jonka antoivat matkaan. Onneks on väleissä paikallisen varaosaliikkeenpitäjän kanssa niin tuli vartin varoitusajalla antamaan käypäisen suodattimen vaikka liike ei normaalisti sunnuntaina olekkaan auki
Edited By Jape79 on 1527447675
Briteissä näkyy olevan noin 30 puntaa eli luulisi alle 40¤ jäävän jos eivät kauheasti välistä vedä...
Pitää ens viikolla käydä hintaa kyselemässä samalla kun palautan väärän öljynsuodattimen jonka antoivat matkaan. Onneks on väleissä paikallisen varaosaliikkeenpitäjän kanssa niin tuli vartin varoitusajalla antamaan käypäisen suodattimen vaikka liike ei normaalisti sunnuntaina olekkaan auki
Edited By Jape79 on 1527447675
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Samalla tavalla tuon luulisi pelaavan kaasari vehkeessä siinä missä ruiskussakin, periaate kuitenkin sama vaikka polttoaine hitusen eri tavalla ilman sekaan sotketaankin.
Eipä tunnu kytkin lipsuvan, uskaltaa siis suositella muillekin jos kaipailee pyörään pientä piristystä kohtuu kustannuksilla Setin hinta on tosin edelleen hämärän peitossa, luulisi tuon kuitenkin tässä lähipäivinä selviävän.
Eipä tunnu kytkin lipsuvan, uskaltaa siis suositella muillekin jos kaipailee pyörään pientä piristystä kohtuu kustannuksilla Setin hinta on tosin edelleen hämärän peitossa, luulisi tuon kuitenkin tässä lähipäivinä selviävän.
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Eli jos on tukkonen ja karstainen kone , ja sen putsaa niin teho nousee, siihenkö se perustuu ?
Plus sitte joku öljyn lisäaine.
Mulla yleensä käy niin etten kostu mitään kikkailuaineista, mutta silti ne kiinnostaa.
Plus sitte joku öljyn lisäaine.
Mulla yleensä käy niin etten kostu mitään kikkailuaineista, mutta silti ne kiinnostaa.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Joo, perustuu siihen että jos karstainen tai likainen kone niin putsaa ja sitä kautta palauttaa laitumelle karanneita koneja. Uuteen öljyyn tuleva lisäaineen pitäisi avittaa öljyä pitämään ominaisuutensa pidempään, sisältää varmasti myös jotain ainetta joka pienentää kitkaa. Ainakin omassa pärrässä vaihteet rupes pelaamaan paljon notkeemmin
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
No huh, ei viiti kyllä ihan joka huollossa tuota käsittelyä tehdä, 85¤ hihkaisivat hintaa noille kolmelle purkille
Pitää varmaan tutkiskella jos löytäisi internetin ihmeellisistä syövereistä halvemmalla, Esim. Briteissä olin jossain näkeväni n. 30 punnan hinnalla...
Pitää varmaan tutkiskella jos löytäisi internetin ihmeellisistä syövereistä halvemmalla, Esim. Briteissä olin jossain näkeväni n. 30 punnan hinnalla...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo