Paljon kytkin kestää vääntöä..

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Paljon busan kytkimelle uskaltaa tarjota vääntöä ilman lock uppia? Ja kuinka paljon niitä jousia uskaltaa jäykistellä, niin että viittii kylillä ajella?
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

storbacka kirjoitti:Paljon busan kytkimelle uskaltaa tarjota vääntöä ilman lock uppia? Ja kuinka paljon niitä jousia uskaltaa jäykistellä, niin että viittii kylillä ajella?
Kytkimessä Paikassa APE ultra hard jouset ei muita muutoksia ja käyttö ollut sekalista tähän mennessä kasauksen jälkeen~35tkm tourinkia, mailia, varttimailia, ruuhkissa ryömitystä ym
tosin vääntöä on penkitellessä ollut vähänlaisesti 252nm ja toisessa penkissä mittailtuna 322nm
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Mulla on nyt vääntöä tarjolla n.140Nm 3000kierroksesta lähtien huippuväännön ollessa n.225Nm n. 7000 kierroksen hujakoilla. Nuo on renkaalta mitattuja arvoja.. Kytkimessä kolme ape:n heavy duty jousta. Tuntuis pelittävän toistaiseksi. Mutta uskaltaako sitä vääntöä tuosta paljon nostaa... Jaksaako sitä kytkintä miten käytellä jos laittaa ne kaikki kuusi ape:n jousta? Sitä lisälevy kikkaa voisi harkita mikä oli tuossa yhdessä topicissa hiljattain mainittu.
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

storbacka kirjoitti:Mulla on nyt vääntöä tarjolla n.140Nm 3000kierroksesta lähtien huippuväännön ollessa n.225Nm n. 7000 kierroksen hujakoilla. Nuo on renkaalta mitattuja arvoja.. Kytkimessä kolme ape:n heavy duty jousta. Tuntuis pelittävän toistaiseksi. Mutta uskaltaako sitä vääntöä tuosta paljon nostaa... Jaksaako sitä kytkintä miten käytellä jos laittaa ne kaikki kuusi ape:n jousta? Sitä lisälevy kikkaa voisi harkita mikä oli tuossa yhdessä topicissa hiljattain mainittu.
Samoin renkaalta mitailtuja nuo olivat myös

Omassa on kaikki jouset niitä apen jäykimpiä
ensimäisellä italian reissulla tuntui ruuhkissa ryömitelessä hiukan jäykältä, mutta nopeasti siihen tottui vielä ei missään tilanteesaa olle luistoa tuntunut,

lähdöt kuuselta onnistuu myös jotenkuten alle 0.6s
(enemän kiinni kuskista kuin kytkimestä) 27 lähtöä 1/4mailin peräkkäin lähes yhtä kyytiä ei aihutanut luistoa samoin täydellä maililla on pitänyt hyvin lähtöjen välin ollessa ~3min

sen levyn ja ilmanpainee avusteisen lockup systeemin laitan
varmuuden vuoksi myös seuraavn koneen kasilun yhtedessä
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

1340R86 kirjoitti:tosin vääntöä on penkitellessä ollut vähänlaisesti 252nm ja toisessa penkissä mittailtuna 322nm
Aikamoinen väännön ero ollu, ne ei yleensä niin paljo poikkee :oops:


Jousilla pääsee aika pitkälle, lisäilee niitä jäykkiä ni ei tartte lockuppia.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

snuggles kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:tosin vääntöä on penkitellessä ollut vähänlaisesti 252nm ja toisessa penkissä mittailtuna 322nm
Aikamoinen väännön ero ollu, ne ei yleensä niin paljo poikkee :oops:


Jousilla pääsee aika pitkälle, lisäilee niitä jäykkiä ni ei tartte lockuppia.
Samaa ihmetellyt Outo heitto on kun noiden välissä ei ole muuta kuin muutama vuosi ja ajettu kaikenlaista ajoa, öljyjä vaihdeltu, hv heito oli toisin päin 286hv ja 250hv molemissa painetta max 0.9 ???
vaan eipä tuolla niin väliä mitä penkki näytää hiukan vähemän tai enemän kunhan on ajetava, pysyy nipussa

vielä joskus kun joku penkki antaisi lapun ilmaan muutoksia missä hv olisi 20% korkeintaan enemän kuin vakiossa

ajatuksena paineilma lockup:in kanssa vähentää jäykien jousten
määrää, pidon kärsimättä, torni häsäköiden kuormaa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Tollanen se on suunnilleen tällä hetkellä. En ole ihan satavarma onko "paras" lappu. Ei ollut tarkoituskaan hinkata tuota kovin tarkkaa. Huipputeho saattoi lopussa nousta vielä hieman, mut homma jäi kesken kun tyyppivika iski ja jännitteensäätimen liitin suli.

Kuva
Vastaa Viestiin