Sivu 1/4
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 06:37
Kirjoittaja 106-1297190180
Kyseessä on vm99 hayabusa. Käyttelin muutaman kerran koneen lämpimäksi ja kytkin alkoi "kolisemaan" lämpimänä.
Onko kenelläkään tietoa mistä tämä voisi johtua?
Ääni on melko voimakas.
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 07:00
Kirjoittaja jarim
Lakkaako tai hiljeneekö kun vedät kahvan pohjaan? Aika kovaääninen tuo laatikko/kytkin on vapaana pyöriessä. Kopan auki käyttämällä tieten näkisi onko kytkimen jousia pitävät pultit ja tornit varmasti kiinni.
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 07:22
Kirjoittaja 106-1297190180
Nimenomaan tyhjäkäynnillä. Ääni on lisääntynyt viime vuoden ajojen jälkeen.
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 08:16
Kirjoittaja CormaX
Jarimin tarkoitti että kuuluko ääni yhtä voimakkaasti kun kytikin painetaan pohjaan...mun 01:sellä ääni lakkaa kun kytkin on painettuna pohjaan. Viime kesänä laitoin jäykemmät moottoriöljyt...ja mootorin ääni "vaimeni" huomattavasti 
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 08:37
Kirjoittaja 106-1297190180
Ääni jonkin verran vaimenee kytkin pohjassa, mutta kuuluu edelleen. Koneessa uudet Motulit (5100).
Kyseinen ääni ei kuulunut syksyllä kun moottori oli normaalilämpöinen. Avaamallahan se tietenkin selviää.
Onko se iso ratas niitattu kytkimen häkkiin kiinni?
Mulla oli joskus ZZR1100 ja siinä niittaukset olivat väljistyneet. Piti hiukan kolinaa.
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 11:33
Kirjoittaja jarim
Itse veikkaisin että korva vaan on herkempi pitkän ajamattomuuden jäljiltä mutta pyörä sivujalalle (tällöin öljyt ei valu ulos koneesta) ja kytkinkoppa auki. Tarkasta että kaikki jousia pitävät pultit on samalla tasolla ja kiinni.
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 11:50
Kirjoittaja CormaX
jarim kirjoitti:Itse veikkaisin että korva vaan on herkempi pitkän ajamattomuuden jäljiltä mutta pyörä sivujalalle (tällöin öljyt ei valu ulos koneesta) ja kytkinkoppa auki. Tarkasta että kaikki jousia pitävät pultit on samalla tasolla ja kiinni.
Tarviiko tuo toiminpide uutta tiivistettä?
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 12:50
Kirjoittaja JussiA
Ei tarvitse uutta tiivaria (ainakaan 5 vuotta vanhassa pyörässä). Tarkistin viime kesänä kytkimestä ruuvien kireyden koska kone piti ääntä alle 4000 kierroksilla kaasua löysättäessä (moottorijarrutuksessa).
Ruuvit olivat tiukalla, mutta vaivaamaan jäi se palikka joka kykässä vastaa kytkinakseliin (back torque eliminator, käikäle, vai mikä se nyt oli). Omassani sen sovitus akseliin on aika löysä eli se suorastaan heiluu. Pitääkö sovituksen olla näin vai johtuuko ylimääräinen ääntely ko. osasta.
Tarkoittamani palikka on linkin kuvan keskellä. http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
BTW. kai on ihan OK tehdä linkki toisen busanistin kuvagalleriaan ?
Edited By JussiA on 1297248786
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 13:05
Kirjoittaja CormaX
JussiA kirjoitti:Ei tarvitse uutta tiivaria (ainakaan 5 vuotta vanhassa pyörässä). Tarkistin viime kesänä kytkimestä ruuvien kireyden koska kone piti ääntä alle 4000 kierroksilla kaasua löysättäessä (moottorijarrutuksessa).
Ruuvit olivat tiukalla, mutta vaivaamaan jäi se palikka joka kykässä vastaa kytkinakseliin (back torque eliminator, käikäle, vai mikä se nyt oli). Omassani sen sovitus akseliin on aika löysä eli se suorastaan heiluu. Pitääkö sovituksen olla näin vai johtuuko ylimääräinen ääntely ko. osasta.
Tarkoittamani palikka on linkin kuvan keskellä. http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
BTW. kai on ihan OK tehdä linkki toisen busanistin kuvagalleriaan ?
Tak 
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 13:27
Kirjoittaja jarim
Jep, keskikäikäle heiluu, se kirii itsensä veto päällä ja vastaavasti löystyy moottorijarrussa. Perinteinen modi kytkintuntumaa hakeville on vaihtaa kiinteä palikka sekä jäykemmät jouset tilalle.
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 17:42
Kirjoittaja CormaX
jarim kirjoitti:Jep, keskikäikäle heiluu, se kirii itsensä veto päällä ja vastaavasti löystyy moottorijarrussa. Perinteinen modi kytkintuntumaa hakeville on vaihtaa kiinteä palikka sekä jäykemmät jouset tilalle.
Sulla varmasti on tietoa a)mistä niitä kannattaa alkaa ettimään ja b)mitä niiden hinnaksi kertyy... ???
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 19:01
Kirjoittaja jarim
Käikäle Kujolta tahi http://www.dragrace.fi/catalog....id=8450.
Vakiokoneessa riittää kun laittaa prikkoja jousien alle kompensoimaan se että kiinteä kalikka on vakiokäikäleeseen nähden ns. luistoasennossa.
Jäykemmiksi jousiksi tällaista:
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=8511
Yhtään vakiota jäykempien jousien myötä tarttee myös tällaista:
http://www.dragrace.fi/catalog....d=11448
a) ja b) samalla kertaa? 
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 19:48
Kirjoittaja CormaX
Loistavaa 
Lähetetty: 09 Helmi 2011, 20:32
Kirjoittaja villeh
Mulla olis hitsattu käikäle, 50sellä vaihtaa omistajaa...
Lähetetty: 10 Helmi 2011, 06:46
Kirjoittaja 106-1297190180
Ostin uudet 10% jäykemmät jouset kytkimeen stormilta.
Pitääkö ed. mainittu vahvike hankkia myös?
Mitä hyötyä hitsatusta osasta on? Pyörä on lähes vakio.
Yoshimura RS-3 carbon sliparit ja K&N asennettu.
Ostin Tuusmotorista noise killerit kyseisiin putkiin. Tarkoitus on päästä Ahvenistolle rataa kiertämään. (95db raja).
Pitääkö seoksia säätää killereitten kanssa.
Käytän niitä vain radalla.