Hayabusan kytkin ääntää
Lakkaako tai hiljeneekö kun vedät kahvan pohjaan? Aika kovaääninen tuo laatikko/kytkin on vapaana pyöriessä. Kopan auki käyttämällä tieten näkisi onko kytkimen jousia pitävät pultit ja tornit varmasti kiinni.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ääni jonkin verran vaimenee kytkin pohjassa, mutta kuuluu edelleen. Koneessa uudet Motulit (5100).
Kyseinen ääni ei kuulunut syksyllä kun moottori oli normaalilämpöinen. Avaamallahan se tietenkin selviää.
Onko se iso ratas niitattu kytkimen häkkiin kiinni?
Mulla oli joskus ZZR1100 ja siinä niittaukset olivat väljistyneet. Piti hiukan kolinaa.
Kyseinen ääni ei kuulunut syksyllä kun moottori oli normaalilämpöinen. Avaamallahan se tietenkin selviää.
Onko se iso ratas niitattu kytkimen häkkiin kiinni?
Mulla oli joskus ZZR1100 ja siinä niittaukset olivat väljistyneet. Piti hiukan kolinaa.
Itse veikkaisin että korva vaan on herkempi pitkän ajamattomuuden jäljiltä mutta pyörä sivujalalle (tällöin öljyt ei valu ulos koneesta) ja kytkinkoppa auki. Tarkasta että kaikki jousia pitävät pultit on samalla tasolla ja kiinni.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ei tarvitse uutta tiivaria (ainakaan 5 vuotta vanhassa pyörässä). Tarkistin viime kesänä kytkimestä ruuvien kireyden koska kone piti ääntä alle 4000 kierroksilla kaasua löysättäessä (moottorijarrutuksessa).
Ruuvit olivat tiukalla, mutta vaivaamaan jäi se palikka joka kykässä vastaa kytkinakseliin (back torque eliminator, käikäle, vai mikä se nyt oli). Omassani sen sovitus akseliin on aika löysä eli se suorastaan heiluu. Pitääkö sovituksen olla näin vai johtuuko ylimääräinen ääntely ko. osasta.
Tarkoittamani palikka on linkin kuvan keskellä. http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
BTW. kai on ihan OK tehdä linkki toisen busanistin kuvagalleriaan ?
Edited By JussiA on 1297248786
Ruuvit olivat tiukalla, mutta vaivaamaan jäi se palikka joka kykässä vastaa kytkinakseliin (back torque eliminator, käikäle, vai mikä se nyt oli). Omassani sen sovitus akseliin on aika löysä eli se suorastaan heiluu. Pitääkö sovituksen olla näin vai johtuuko ylimääräinen ääntely ko. osasta.
Tarkoittamani palikka on linkin kuvan keskellä. http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
BTW. kai on ihan OK tehdä linkki toisen busanistin kuvagalleriaan ?
Edited By JussiA on 1297248786
- CormaX
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
- Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
- Viesti:
TakJussiA kirjoitti:Ei tarvitse uutta tiivaria (ainakaan 5 vuotta vanhassa pyörässä). Tarkistin viime kesänä kytkimestä ruuvien kireyden koska kone piti ääntä alle 4000 kierroksilla kaasua löysättäessä (moottorijarrutuksessa).
Ruuvit olivat tiukalla, mutta vaivaamaan jäi se palikka joka kykässä vastaa kytkinakseliin (back torque eliminator, käikäle, vai mikä se nyt oli). Omassani sen sovitus akseliin on aika löysä eli se suorastaan heiluu. Pitääkö sovituksen olla näin vai johtuuko ylimääräinen ääntely ko. osasta.
Tarkoittamani palikka on linkin kuvan keskellä. http://galleria.busanistit.org/v....PG.html
BTW. kai on ihan OK tehdä linkki toisen busanistin kuvagalleriaan ?

Jep, keskikäikäle heiluu, se kirii itsensä veto päällä ja vastaavasti löystyy moottorijarrussa. Perinteinen modi kytkintuntumaa hakeville on vaihtaa kiinteä palikka sekä jäykemmät jouset tilalle.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- CormaX
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
- Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
- Viesti:
Sulla varmasti on tietoa a)mistä niitä kannattaa alkaa ettimään ja b)mitä niiden hinnaksi kertyy... ???jarim kirjoitti:Jep, keskikäikäle heiluu, se kirii itsensä veto päällä ja vastaavasti löystyy moottorijarrussa. Perinteinen modi kytkintuntumaa hakeville on vaihtaa kiinteä palikka sekä jäykemmät jouset tilalle.
Käikäle Kujolta tahi http://www.dragrace.fi/catalog....id=8450.
Vakiokoneessa riittää kun laittaa prikkoja jousien alle kompensoimaan se että kiinteä kalikka on vakiokäikäleeseen nähden ns. luistoasennossa.
Jäykemmiksi jousiksi tällaista:
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=8511
Yhtään vakiota jäykempien jousien myötä tarttee myös tällaista:
http://www.dragrace.fi/catalog....d=11448
a) ja b) samalla kertaa?
Vakiokoneessa riittää kun laittaa prikkoja jousien alle kompensoimaan se että kiinteä kalikka on vakiokäikäleeseen nähden ns. luistoasennossa.
Jäykemmiksi jousiksi tällaista:
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=8511
Yhtään vakiota jäykempien jousien myötä tarttee myös tällaista:
http://www.dragrace.fi/catalog....d=11448
a) ja b) samalla kertaa?

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ostin uudet 10% jäykemmät jouset kytkimeen stormilta.
Pitääkö ed. mainittu vahvike hankkia myös?
Mitä hyötyä hitsatusta osasta on? Pyörä on lähes vakio.
Yoshimura RS-3 carbon sliparit ja K&N asennettu.
Ostin Tuusmotorista noise killerit kyseisiin putkiin. Tarkoitus on päästä Ahvenistolle rataa kiertämään. (95db raja).
Pitääkö seoksia säätää killereitten kanssa.
Käytän niitä vain radalla.
Pitääkö ed. mainittu vahvike hankkia myös?
Mitä hyötyä hitsatusta osasta on? Pyörä on lähes vakio.
Yoshimura RS-3 carbon sliparit ja K&N asennettu.
Ostin Tuusmotorista noise killerit kyseisiin putkiin. Tarkoitus on päästä Ahvenistolle rataa kiertämään. (95db raja).
Pitääkö seoksia säätää killereitten kanssa.
Käytän niitä vain radalla.