Sivu 1/13
Lähetetty: 06 Helmi 2012, 23:51
Kirjoittaja 106-1328563964
Terve
Kaipalisin tietoja ja kokemusta busan ahdistamisesta.
Teho tavoite olisi 350hv paikkeilla.
Miten näillä tehoilla käyttäytyy vaihteisto ja kytkin?
Entä muuten moottorin kesto?
Männät toki menee uusiksi, puristukset pitää saada kohdalleen.
Onko pyörässä millainen anturointi valmiina?
onko kuormitus asteen tunnistus: MAP, TPS, MAF ???
Lisäksi kiinnostaisi myös busan oman boxin säätö mahdollisuudet.
Onko siihen ohjelmoitavissa esim "siftcut" ominaisuutta?
Löytyykö tarkempaa tietoa busan oman boxin säädöstä.
T Jussi
Lähetetty: 06 Helmi 2012, 23:59
Kirjoittaja toimeve
...kyllä tältä voorumilta tietoa löytyy...ahtamisesta en sano mithän (oli mullaki vaihtoehtona syssylle, mutta jäi tällä kertaa, tehtiin vähän toisenlainen rojekti...), mutta täältä klikskliks pitäisi tuosta oman ecun säätämisestä olla tietoa. Vähinthänki riittävästi 
...ja tästä kloks alkhun turbotuksista (haku on hyvä vaihtoehto myös, löytyy kohtuullisen paljon vaihtoehtoja...tämä edellinen linkki löytyi hakusanalla "turbo")
Edited By toimeve on 1328565813
Lähetetty: 07 Helmi 2012, 19:57
Kirjoittaja 106-1328563964
Juu eli perusasiat mitä ahtamisessa tarvii on selvillä, ahdistellut erinäisiä moottorieita ennenkin, toki vain 4-pyöräisten.
Eli pyörän koneet ei ole tuttuja.
Tässäkin tapauksessa vaikka busaa ahdetaan siirtyy moottori alumiini monokokin jatkeeksi.
Eli toimintaa ei rajoita tila tai lainsäädäntö.
Eli vakio kytkin ei vissiin pidä noilla tehoilla, riittääkö pelkästää jäykempien jousien vaihtaminen?
onko alkuperäinen kytkin hydraulinen vai vaijerilla?
Mihin asti vakiomännät + korotuslevy kompinaatiolla voi turvallisesti käytellä 300hv, 250hv ?
Millainen elinikä odotettavissa vaihteistolle 300hv tehoilla.
Mistähän kannattaisi tuota korotus levyä metsästellä?
Jussi
Lähetetty: 07 Helmi 2012, 20:19
Kirjoittaja tetsa
Pyörä käytössä ainakin jäykemmät jouset riittää.
Hyd. kytkin.
Vakio männät ja korotuslevyllä kestää sen 300hv. Välijäähdyttimestä varmaan hyötyä.
Korotuslevyy voi kysellä esim. Proboostista.
Vaihteiston kesto ja kytkimen pitäminen riippuu varmaankin ton laitteen painosta mihin moottori tulee.
Edited By tetsa on 1328638873
Lähetetty: 07 Helmi 2012, 20:24
Kirjoittaja snuggles
Tuolta kysymään korotuslevyä, löytyy montaa mallia vaikka ei tuossa listassa juuri näkyisikään. Ja kytkimeen myös jousia, mahd. mäntiä ym kampetta.
http://www.dragrace.fi/index.php?cPath=56_446
Lähetetty: 07 Helmi 2012, 20:32
Kirjoittaja 107-1089231881
Täältä (Kansiset) löytyy H-profiili kanget, Wisecot männät/nostolevyt kilpailu kykyiseen hintaan 
Lähetetty: 07 Helmi 2012, 20:34
Kirjoittaja 106-1328563964
Eli kyseessä on aika pitkälti kopio Ferrari F60:stä.
Monokokki alkaa olemaan valmiina.
seuraavaksi ripusukset ja pyörän hankinta / purku.
Kokonaispaino mukaan lukien kuski on jotain 400kg luokkaa.
Ksthb: pidetään mielessä, tässä vaihessa mennään vakio kaluilla ja maltillisella teholla.
Edited By jsskangas on 1328640448
Lähetetty: 07 Helmi 2012, 20:57
Kirjoittaja tetsa
Vahvempi vetoakseli vois olla asiaa jos ottaa paikaltaan lähtöjä isolla kaasulla, kun painoa ja pitoa enemmin kuin pyörässä.
Lähetetty: 07 Helmi 2012, 20:58
Kirjoittaja Purkuosia.com
Täältä löytyiskoko pyörä tai vaikka pelkkiä koneitakin.:laugh:
Lähetetty: 07 Helmi 2012, 23:46
Kirjoittaja 107-1089231881
jsskangas kirjoitti:Eli kyseessä on aika pitkälti kopio Ferrari F60:stä.
Monokokki alkaa olemaan valmiina.
seuraavaksi ripusukset ja pyörän hankinta / purku.
Kokonaispaino mukaan lukien kuski on jotain 400kg luokkaa.
Ksthb: pidetään mielessä, tässä vaihessa mennään vakio kaluilla ja maltillisella teholla.
ns. auto käytössä H-profiilit on ollut kannattava sijoitus, 4-syl vakio kanki on tupannu tuleen ulos. Jossain netin syövereissä törmäsin juttuun jossa varoiteltiin kovin vakio kankien käytöstä...
Lähetetty: 07 Helmi 2012, 23:48
Kirjoittaja 106-1328563964
Purkuosia.com kirjoitti:Täältä löytyiskoko pyörä tai vaikka pelkkiä koneitakin.:laugh:
Terve
Kerrohan toki täydelliseen koneen ja johtosarjan hinta.
jsskangas at gmail dot com.
Lähetetty: 08 Helmi 2012, 07:23
Kirjoittaja jarim
Turbokäyttöön Gen2 kone sähköjen takia olisi oivempi lähtökohta. Turbon säätömahdollisuus suoraan omalla eculla...
Lähetetty: 16 Maalis 2012, 23:54
Kirjoittaja 106-1328563964
No niin
Kone kotiutui tänään.
Pannu on GEN1 ja ecu mallia 24FG0 eli siis säädettävä.
Tässä hiukan kuvia tulevasta:
https://picasaweb.google.com/JSSKang....8209wE#
Lähetetty: 17 Maalis 2012, 10:00
Kirjoittaja 106-1328563964
No niin eli miten ja kuinka toi 24FG0 ecun johto sarja modataan ahtokäyttöön?
Riittääkö alkuperäinen MAP anturi, mikä on sen mittausalue ??
Vai kannattaako lähteä siitä että sen vaihtaa het semmoiseen MAPpiin jossa mittaus alue riittää 1,5 bar asti?
Lähetetty: 17 Maalis 2012, 10:31
Kirjoittaja Purkuosia.com