Sivu 1/2
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 02:47
Kirjoittaja gsxr
Kone levällään ja pitäs samalla vaihtaa kampiakselin ja kiertokankien laakerit. Mitäs tuossa pitäisi huomioida vai tilataanko vaan vanhojen laakereiden värikoodien mukaiset uudet liuskat?
Turbokäyttö ei kaiketi aiheuta muutoksia laakereiden valintaan?
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 08:22
Kirjoittaja jarim
Eipä niissä kait mitään ihmeellistä. Lohkosta ja kampurasta löytyy koodattuna mitat ja niiden perusteella huoltomanuaali kertoo oikeat laakerit jos väri alkuperäisessä laakerissa ei ole enää luettavissa.
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 08:44
Kirjoittaja 107-1089231881
Jos hipostella haluaa niin laakeri välyksissä on hiukan pelivaraa.
käyttöön valittu öljy on avain asemassa laakerivälysten suhteen, mitä paksumpi öljy sitä lähemmäs ylärajaa välykset voi/pitää laittaa.
No mitä etua on paksummasta öljystä ? Tähtää vaihteiston parempaan voiteluun teho moottoreissa.
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 12:05
Kirjoittaja CormaX
Siiryin paksumpaan öljyyn erään kawakaverin neuvosta, eron kyllä voi huomata...
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 12:57
Kirjoittaja snuggles
BusaCormaX kirjoitti:Siiryin paksumpaan öljyyn erään kawakaverin neuvosta, eron kyllä voi huomata...
Millä lailla ? Ja mistä mihin siirryit ?
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 13:55
Kirjoittaja 107-1089231881
Öljy oli ? Luulen tietäväni vastauksen... kysytään kuiteski kun ihan sata varma en ole... 
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 13:57
Kirjoittaja CormaX
snuggles kirjoitti:BusaCormaX kirjoitti:Siiryin paksumpaan öljyyn erään kawakaverin neuvosta, eron kyllä voi huomata...
Millä lailla ? Ja mistä mihin siirryit ?
Suzukin suosittelemaa 10/30 vaihtu 20/50:seen. Öljynä EXP ja nyt on pehmeämpi vaihteisto jne.
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 13:58
Kirjoittaja CormaX
Ksthb kirjoitti:Öljy oli ? Luulen tietäväni vastauksen... kysytään kuiteski kun ihan sata varma en ole... 
menx nappiin :p
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 14:05
Kirjoittaja CormaX
Ja eikös se vähän niin ole että jos esim. kaupunkiajos "tykkää" puikottaa niin toi 20/50 soveltuu paremmin? Eikä toi kait hullumpaa ole matka-ajossakaan. Mulla noi matka-ajot ei viime vuosina ole olleet hirveen pitkiä...pian 4v likka sitoo aikalailla "pysyttelemään" reviirillään
Mutta mulla toi öljy ainakin "pelittänyt" hyvin, kaverilla ZZR1400 ja käyttänyt sitä alusta saakka(siis sillä uskalsi suositella kokeilemaan 20/50 öljyä ja EXP mielestäni sopivaa voiteluainetta kaxpyäräselle.
Mimmosia öljyä muut käyttää ja minkalaisia kokemuksia, hyödyt ja haitat???
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 14:21
Kirjoittaja 107-1089231881
Ei menny nappiin, ei... olin liki varma että delvakki astuu kehiin.. 
Hmm.. vaikuttiko moottorin mekaanisiin ääniin, Hiljenikö yhtään ?
Edited By Ksthb on 1295612574
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 14:24
Kirjoittaja CormaX
Voisin kyllä sanoo että vaikutti...siis mun mielestä 
Lähetetty: 21 Tammi 2011, 23:04
Kirjoittaja samppi
Onkos täänyt sitte sitä vaille et ku koneen kolinat kovenee ni sitte siirrytään vaseliiniin..... Nimim Delvakkia en ole kokeillut enkä kokeile
Ps kuulus varmaan juuperi osastolle 
Lähetetty: 22 Tammi 2011, 03:00
Kirjoittaja gsxr
Ok, kiitoksia hyvistä vastauksista!! Niillä mennään.
Lähetetty: 13 Heinä 2013, 23:23
Kirjoittaja PRM75
Olenko ymmärtänyt nyt oikein kun kiertokangessa on numero 2 ja kampurassa on numerosarja L1222R niin nuo numerot on lueteltu vasemmalta oikealle eli magneeton puolelta ja tuo 1 vasemmalta tarkottaa että tulee musta laakeri? Kaikissa muissa on näkyvillä ruskea. Tyhmänä kyselen että muuttuuko nuo välykset sitten jos vaihtaa kanget vai onko kanget tehty jonkun standardin mukaan ja niissä ei välykset vaihtele, vaan ainoastaan kampurassa niinkuin olettaisin? Kiitos ja anteeksi. Mutta olisi hyvä saada tilattua oikeat laakerit.. ???
Lähetetty: 14 Heinä 2013, 02:44
Kirjoittaja 1340R86
PRM75 kirjoitti:Olenko ymmärtänyt nyt oikein kun kiertokangessa on numero 2 ja kampurassa on numerosarja L1222R niin nuo numerot on lueteltu vasemmalta oikealle eli magneeton puolelta ja tuo 1 vasemmalta tarkottaa että tulee musta laakeri? Kaikissa muissa on näkyvillä ruskea. Tyhmänä kyselen että muuttuuko nuo välykset sitten jos vaihtaa kanget vai onko kanget tehty jonkun standardin mukaan ja niissä ei välykset vaihtele, vaan ainoastaan kampurassa niinkuin olettaisin? Kiitos ja anteeksi. Mutta olisi hyvä saada tilattua oikeat laakerit.. ???
http://aperaceparts.com/tech/hayabusacrankspecs.html
Olisikohan tuosta tulkinta apua
jos vaihtaa vaikka tako kanget niin välykset kannatta kyllä mitata vaika plastigagella