Alakerran laakerit

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kone levällään ja pitäs samalla vaihtaa kampiakselin ja kiertokankien laakerit. Mitäs tuossa pitäisi huomioida vai tilataanko vaan vanhojen laakereiden värikoodien mukaiset uudet liuskat?

Turbokäyttö ei kaiketi aiheuta muutoksia laakereiden valintaan?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eipä niissä kait mitään ihmeellistä. Lohkosta ja kampurasta löytyy koodattuna mitat ja niiden perusteella huoltomanuaali kertoo oikeat laakerit jos väri alkuperäisessä laakerissa ei ole enää luettavissa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jos hipostella haluaa niin laakeri välyksissä on hiukan pelivaraa.
käyttöön valittu öljy on avain asemassa laakerivälysten suhteen, mitä paksumpi öljy sitä lähemmäs ylärajaa välykset voi/pitää laittaa.
No mitä etua on paksummasta öljystä ? Tähtää vaihteiston parempaan voiteluun teho moottoreissa.
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Siiryin paksumpaan öljyyn erään kawakaverin neuvosta, eron kyllä voi huomata...
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

BusaCormaX kirjoitti:Siiryin paksumpaan öljyyn erään kawakaverin neuvosta, eron kyllä voi huomata...
Millä lailla ? Ja mistä mihin siirryit ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Öljy oli ? Luulen tietäväni vastauksen... kysytään kuiteski kun ihan sata varma en ole... :;):
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

snuggles kirjoitti:
BusaCormaX kirjoitti:Siiryin paksumpaan öljyyn erään kawakaverin neuvosta, eron kyllä voi huomata...

Millä lailla ? Ja mistä mihin siirryit ?
Suzukin suosittelemaa 10/30 vaihtu 20/50:seen. Öljynä EXP ja nyt on pehmeämpi vaihteisto jne.
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Ksthb kirjoitti:Öljy oli ? Luulen tietäväni vastauksen... kysytään kuiteski kun ihan sata varma en ole... :;):
menx nappiin :p
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Ja eikös se vähän niin ole että jos esim. kaupunkiajos "tykkää" puikottaa niin toi 20/50 soveltuu paremmin? Eikä toi kait hullumpaa ole matka-ajossakaan. Mulla noi matka-ajot ei viime vuosina ole olleet hirveen pitkiä...pian 4v likka sitoo aikalailla "pysyttelemään" reviirillään :thumbup:
Mutta mulla toi öljy ainakin "pelittänyt" hyvin, kaverilla ZZR1400 ja käyttänyt sitä alusta saakka(siis sillä uskalsi suositella kokeilemaan 20/50 öljyä ja EXP mielestäni sopivaa voiteluainetta kaxpyäräselle.

Mimmosia öljyä muut käyttää ja minkalaisia kokemuksia, hyödyt ja haitat???
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Ei menny nappiin, ei... olin liki varma että delvakki astuu kehiin.. :D

Hmm.. vaikuttiko moottorin mekaanisiin ääniin, Hiljenikö yhtään ?




Edited By Ksthb on 1295612574
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

Voisin kyllä sanoo että vaikutti...siis mun mielestä :cool:
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
samppi
Viestit: 317
Liittynyt: 12 Tammi 2008, 12:57
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja samppi »

Onkos täänyt sitte sitä vaille et ku koneen kolinat kovenee ni sitte siirrytään vaseliiniin..... Nimim Delvakkia en ole kokeillut enkä kokeile :omituinen:
Ps kuulus varmaan juuperi osastolle :thumbup:
Se parhaiten nauraa, kellä on vahvin lääkitys !

Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Ok, kiitoksia hyvistä vastauksista!! Niillä mennään.
Avatar
PRM75
Viestit: 267
Liittynyt: 07 Touko 2008, 20:17
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja PRM75 »

Olenko ymmärtänyt nyt oikein kun kiertokangessa on numero 2 ja kampurassa on numerosarja L1222R niin nuo numerot on lueteltu vasemmalta oikealle eli magneeton puolelta ja tuo 1 vasemmalta tarkottaa että tulee musta laakeri? Kaikissa muissa on näkyvillä ruskea. Tyhmänä kyselen että muuttuuko nuo välykset sitten jos vaihtaa kanget vai onko kanget tehty jonkun standardin mukaan ja niissä ei välykset vaihtele, vaan ainoastaan kampurassa niinkuin olettaisin? Kiitos ja anteeksi. Mutta olisi hyvä saada tilattua oikeat laakerit.. ???
100 m/s club
:turbobusa:
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

PRM75 kirjoitti:Olenko ymmärtänyt nyt oikein kun kiertokangessa on numero 2 ja kampurassa on numerosarja L1222R niin nuo numerot on lueteltu vasemmalta oikealle eli magneeton puolelta ja tuo 1 vasemmalta tarkottaa että tulee musta laakeri? Kaikissa muissa on näkyvillä ruskea. Tyhmänä kyselen että muuttuuko nuo välykset sitten jos vaihtaa kanget vai onko kanget tehty jonkun standardin mukaan ja niissä ei välykset vaihtele, vaan ainoastaan kampurassa niinkuin olettaisin? Kiitos ja anteeksi. Mutta olisi hyvä saada tilattua oikeat laakerit.. ???
http://aperaceparts.com/tech/hayabusacrankspecs.html

Olisikohan tuosta tulkinta apua
jos vaihtaa vaikka tako kanget niin välykset kannatta kyllä mitata vaika plastigagella
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Vastaa Viestiin